23948sdkhjf

Private label bliver mere fremtrædende i tilbudsavisen

Vin ligger forsat på toppen som den vare, der flest gange bliver promoveret i tilbudsaviserne, mens delikatessevarerne nu er med
Kædernes egne varer, de såkaldte private label-produkter, fik sidste år flere pladser i de ugentlige tilbudsaviser, viser en ny opgørelse fra konsulenthuset iCoCos Tilbudsdata.

Antallet af private label-varer steg i alt 4,6 pct., hvilket dækker over en ret stor spredning i kæderne.

Eksempelvis var der færre private label varer i Coops aviser, hvilket også hænger sammen med et fald i den samlede promovering af varer fra koncernen.

Aldi placerede knap 26 pct. flere private label-varer i kædens tilbudsaviser, og Dansk Supermarked fulgte med en stigning på 21 pct. lige efter. Dagrofa øgede antallet af private label-varer med godt 17 pct., mens

Coop reducerede mængden med 12,5 pct.

Læs mere hos Dansk Handelsblad (kræver abonnement).
Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.094