23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

7-Eleven lukker kiosk på Espergærde Station

Online billetsalg medvirker til, at butikken ikke længere er rentabel.

En svigtende indtjening i butikken får nu DSB Kommerciel til at lukke ned for salget af togbilletter, kaffe og andet godt til turen fra Espergærde Station.

31. marts bliver således sidste åbningsdag for stationens 7-Eleven.

Det skriver Sjællandske Medier.

Ifølge mediet er omsætningen på billetsalget alene faldet med 40 procent det seneste år. Det skyldes blandt andet, at otte ud af ti af DSB's kunder i dag betjener sig af DSB's digitale platforme, når de køber billetter.

- Det er ærgerligt, at det ikke er lykkedes at holde butikken rentabel, så der kan være en kiosk på stationen. Men der har simpelthen ikke været handlende kunder nok i butikken, siger Aske Wieth-Knudsen, underdirektør i DSB Kommerciel.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.032|instance-web01