23948sdkhjf

Her er de nominerede til årets mest succesfulde produktlancering

Nielsen Holdings kårer igen i år årets mest succesfulde produklancering i dagligvarehandlen

For 17. gang kårer det globale informations-, data- og målingsfirma Nielsen Holdings "Årets Lancering" – en pris, som gives til den mest succesfulde produktlancering i dagligvarehandlen.

Alle i branchen har kunnet indstille egne og andres nyheder. Desuden er alle nye produkter fra Nielsens Dagligvareindeks blevet vurderet.

Ud fra kriterierne performance, kategoriens vækst og innovation har Nielsen udvalgt de nominerede, som nu vurderes af forburgerne.

Årets nominerede er:

  • Nescafé Azera fra Nestlé
  • Magnum Pints fra Unilever
  • Baileys Iced Coffee fra Diageo
  • L'OR kaffekapsler fra JDE.

Et fællestræk for de nominerede i 2017 kan siges at være nydelse, forkælelse og premium.

Baileys rammer ind i forkælelse/nydelse med en nyhed, som går på tværs af kaffe og drinks segmentet, og Magnum-isen skaber en ny brugssituation for det velkendte mærke.

Samtidig opfylder Nestlé og JDE kriteriet ”a job to be done” inden for kaffe, idet det er blevet nemmere at få god kaffe derhjemme – enten som instant eller i form af kapsler af høj kvalitet til Nespresso® maskiner.

I en pressemeddelelse skriver Nielsen:

- Vi har blandt nyhederne i 2017 set rigtig mange spændende tiltag, som rammer ind i flere af de store trends – sundhed, premium og convenience. Men også mange nyheder inden for optimering af emballage og forkælelse, siger Claus Werborg, der er global client business partner hos Nielsen i Danmark.

Vinderen kåres den 8. marts på Dagligvareleverandørernes Årstræf.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095