23948sdkhjf

De fleste er klar til at levere kundeoplevelser – men kompetencerne mangler

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Kunstig intelligens kan meget vel vise sig at være nøglen til at skabe de ekstraordinære kundeoplevelser, men en ny rapport fra Adobe viser, at virksomheder mangler kompetencer til at udnytte de nye teknologier.

I 2017 blev der talt meget om, hvad kunstig intelligens kan gøre for kundeoplevelser, og snakken om kunstig intelligens ser på ingen måder ud til at forstumme i år.

I en ny rapport om digitale trends fra Adobe fremgår det, at næsten halvdelen af virksomheder på verdensplan (46 pct.) forventer at bruge kunstig intelligens til at skabe bedre kundeoplevelser ved udgangen af 2018.

Det fortæller Adobe i en pressemeddelelse.

Læs også: TDC henter 800 ansatte tilbage fra udliciteret kundeservice

Rapporten, der er udgivet i samarbejde med Econsultancy, er lavet på baggrund af svar fra 13.000 marketingsfolk, kreative og teknologiprofessionelle fra hele verden.

Særligt større virksomheder har kastet deres kærlighed på kunstig intelligens. En fjerdedel af de store virksomheder i undersøgelsen (24 pct.) svarer, at de allerede nu er i gang med at investere i kunstig intelligens.

Læs også: I Storbritannien skal maskiner nu vurdere, om folk er over aldersgrænsen

Men kan investeringer i kunstig intelligens virkelig betale sig? Noget tyder på, at de kan. For de virksomheder, der allerede bruger værktøjer bygget på kunstig intelligens, havde ifølge undersøgelsen 50
pct. større sandsynlighed for at overgå deres målsætninger for 2017.

Mangler AI-kompetencerne
Én ting er at have et ønske om at bruge kunstig intelligens – noget andet er at have kapaciteten til rent faktisk at føre det ud i livet.

Mange virksomheder oplever, at de mangler de fornødne kompetencer til at implementere løsninger bygget på kunstig intelligens. Fire ud af ti virksomheder (40 pct.) svarer i undersøgelsen, at de enten mangler viden om kunstig intelligens, ressourcerne til at implementere det eller medarbejdere, der har kompetencerne til at bruge værktøjerne.

Det er en stor udfordring for virksomhederne, for kunderne forventer meget af dem, påpeger Imran Afzal, der er Nordisk Marketingschef for Adobe Experience Cloud.

- Digitaliseringen har betydet, at kunderne nu har mere magt til at engagere sig i virksomheder på deres egne vilkår, og derfor forventer kunderne store kundeoplevelser som standard. Digitale analyseværktøjer
gør det muligt for virksomheder at skabe de særlige oplevelser, som forbrugerne forventer. Det kan umiddelbart virke som en stor mundfuld at gå i gang med, men det behøver det ikke være. Mange store virksomheder er allerede i gang, og det er en god idé at holde et vågent øje med dem og så tilpasse indsatsen til behovet i ens egen virksomhed, siger Imran Afzal.
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Coop skyder en milliard i 500 butikker

Største overskud nogensinde hos Biltema

Sportmaster lukker seks butikker

Borgerfinansierede købmænd vinder frem i landsbyerne

Indehaver gennem 15 år sælger sin forretning

Bertoni åbner outlet med tilknyttet skrædder i Ringsted

Nyhedsbrev

Stopper ikke ved robot-teknologi: Bygger drive-in-apotek  

Udrensning i B&O’s butiksnetværk

Ny købmand i Rema 1000 i Frederikshavn

Coop går over til flergangsplast

Ilse Jacobsen får millionunderskud efter vanskeligt år

Lokalbrugs genopstår med 99 pct. sandsynlighed

B&O's overskud tager stort dyk efter svært år

Det seneste år har været skuffende for Bang & Olufsen, der må se overskuddet falde 77 procent

Only åbner deres første danske outlet

Kaffehus har vokseværk: Vil vokse 100 pct.

Magasin fordobler websalget i Aalborg

30 Coop-butikker får solceller

Møbelkæde vender millionunderskud til overskud

Meny gemmer tobakken væk

Ny mand i spidsen for Rema 1000 i Struer

Filialchef i Bygma får endnu en hat

Søstrene Grene går ind i Finland

Matas har fået makeover i Fredericia

Ny Netto åbner i Thisted

Nye tal: Anti-age produkter til mænd storhitter

Medie: Nets vil sælge Betalingsservice

Daells Bolighus ramt af brand og vandskade

Næsten hver anden elev i 9. klasse i København har prøvet e-cigaretter

To teenagere sigtet for at sætte ild til børnehave og butik

Ægtepar: Derfor solgte vi vores sodavandssucces

15-årig kræves fængslet for Netto-brand

Antallet af konkurser har været stigende i 2019

Roskilde Festival vil reducere madboders CO2-aftryk

Danskerne køber mere brugt: Her er de populære varer

Politiet efterforsker brand i børnehave og Netto som påsat

Danskerne køber pool som aldrig før

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Gratis online lynkursus: Få GS1-128 pallelabels der virker

Hjalte er udlært elektriker hos EL:CON

Skal du på sommerferie i udlandet?

Bor I i et sølvbryllupskvarter?

VINDenergi i rivende vækst

D 14. udgave af EU-China Business and Technology Cooperation Fair i Chengdu og Qingdao

Har du overvejet en SUV som firmabil?

PALOMAT® sidder klar hele ferien

Ny udgivelse: Performanceregnskab for GTS-net 2019 

Succesfuld rekrutteringsvirksomhed udvider ejerkredsen

Tid til ny firmabil?

Pressemeddelelse: Succesfuld rekrutteringsvirksomhed udvider ejerkredsen

Jonna Jensen fejrer 25 års jubilæum hos EL:CON

De nominerede butiks- og varehuschefer er nu fundet.

Omlastestation sparer kommune for ca. 1 mio. kroner årligt

Ole Gregers Jensen fejrer 25 års jubilæum hos EL:CON

Forhandlere søges!

Elastiske fødevaregodkendte PU remme fra Forbo Siegling

Bip-bip Hurra: GS1-stregkoden har fødselsdag

Plastbøtte til mikrobølgeovn kan mindske madspild

Danskerne aner ikke, at de kan få tilskud til at energioptimere boligen

Uge 26 og 27 har vi solstik ☀️

Min Købmand på Godthåbsvej løfter salget med 65%

Expression har designet nogle super smarte fleksible messekit løsninger :)

Nye omlastestationer reducerer restaffaldet med 40-50 procent

Send til en kollega

0.151