Ny Aalborg-butik tilbyder alle brands 100 procent i indtjening

| Af Trine Dam | Tip redaktionen om en historie

Hos Asimo Fashion Store kan modebrands leje sig ind. Til gengæld får de 100 procent i indtjening på alt, der sælges

31. marts får Aalborg en ny herretøjsbutik på Søndergade i form af Asimo Fashion Store.

Læs også: ​FødevareBanken nu i Aalborg

For kunderne vil butikken ligne en ganske almindelig tøjbutik, men bag facaden forholder det sig anderledes.

Efter indehaver Theis Hollænders udsagn vil forretningen blive den første retail-butik i Danmark, som tilbyder alle brands i butikken 100 procent indtjening på alt, hvad der sælges af deres brand. Når butikken sælger et par jeans til 1200 kroner, tjener brandejeren altså 1200 kroner.

Brands lejer sig ind

For Theis Hollænder ligger indtjeningen i, at hvert brand i butikken "lejer" sig ind på en selvvalgt kategori til en fast månedlig pris, alt efter hvor mange styles man ønsker at have repreæsenteret i butikken - det kan eksempelvis være 10, 20, eller 40 styles.

- Som tidligere ejer og stifter af et fashion brand ved jeg, hvordan det er at skulle frigive sin frihed over egne produkter og rigtig meget af sin indtjening for at kunne sælge igennem retail.

- Jeg ønskede derfor at skabe en retail-butik, hvor brand og brandejer bibeholder sin frihed over egne produkter og bibeholder samme indtjening, som hvis de solgte igennem egen butik eller webshop, fortæller Theis Hollænder til Retail News og tilføjer, det betyder, at han ikke bare kan sætte varerne på udsalg uden brandets tilladelse.

En succes i udlandet

Theis Hollænder fik ideen til konceptet, efter han havde solgt sit urmærke Lewis Mumford Watches. Senere har han fundet ud af, at konceptet også findes i USA og London. Og her kører det efter Theis Hollænders oplysninger rigtig godt.

Læs også: Salling Rooftop runder en million besøgende: Aarhus-attraktion har taget Danmark med storm

I butikken vil man blandt andre kunne finde brands som Versace, Valentino, Sandqvist og Soulland.

- Det er brands, som man hidtil kun har set i Aarhus og København, men som jeg mener, der er en scene for i Aalborg også, siger Theis Hollænder.

Derudover lancerer butikken også sit eget in-store brand "Asimo", som kommer til at bestå af fem små kollektioner årligt.

- Kollektionerne bliver limited, så der vil ikke være særlig mange af hver slags, og de vil aldrig blive lavet sådan igen. Det håber jeg, vi kan skabe noget hype omkring, siger Theis Hollænder.

Mere om: aalborg


Hold dig opdateret med RetailNews

Skriv kommentar
Forsiden lige nu
1

Her får Aarhus en ny gågade

Martin Andersen Nexøs oldebarn åbner tøjbutik  

Flere personer taget i pelsrøveri

Nordjysk tøjfirma satser i udlandet

EU straffer USA med told på Levi's og Harley fra fredag

2

”Dårlig ledelse” fører til katastrofeår for Intersport

Underskuddet er femdoblet siden 2016.

Nyhedsbrev

Direktør: Levi's koster samme pris fredag trods straftold

Tøjmand sælger sin forretning efter 38 år

”Kludekræmmeren” har solgt tøj i 50 år.

Ombygning skal gøre plads til stor Only-butik

Tre butikker slås sammen til en.

Magasin du Nords ejer overvejer et salg af kæden

Debenhams, der ejer Magasin du Nord, overvejer et salg efter endnu en nedjustering. Det skriver Reuters.

Ecco sagsøger Skechers over patent

Sommermode fra Heidi Klum og Lidl

Boozt åbner kæmpe beauty-univers på købmagergade

Da Boozt åbnede sin første butik i Roskilde, gav det international opmærksomhed. Nu åbner kæden en flagskibsbutik på 500 kvm i København.

Umage makkerpar tester nationens øjensundhed

Netbutikker føler sig misbrugt i pyramidespil

- Vi har brugt mange år på at få glade kunder og gode ratings, og så misbruger Dubli vores gode navn. Det er dybt forkasteligt, siger Jacob Riisgaard fra Coolshop.

Sports- og badetøj til kvinder med kurver gør op med 100 års mode

Produktlinjerne udfylder et hul i markedet i en branche, der gør op med en 100 år gammel modefortælling.

Skal din butikschef vinde Danish Retail Award 2018?

Til og med den 15. juni kan du indstille din butiks- eller varehuschef til at vinde Danish Retail Award 2018.

Yderligere to nordjyske Intersport-butikker skifter til Sport 24

Guldsmed bukker under i klemt branche

Hummel melder alt udsolgt af danske VM-trøjer

Udvidelse af tøjbutik klar til tiden

Sønderjysk butik kåret som årets bedste

Tøjbutikker rydder op i mærkerne: Ny outlet åbner i Aalborg

Hummel melder alt udsolgt af danske VM-trøjer

Erhvervsliv vil have kontrol med kopivarer i lufthavne

Bundlinjen bløder stadig trods bedring hos Georg Jensen

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Smart solcellelampe er den perfekte ledsager til udeliv og arbejde væk fra el-nettet

Fiskesæsonen er skudt igang hos Bilka

Konfernce: De store projekter i Holstebro

Iværksætter automatiserer årsregnskabet, så hun har mere tid til madpakker

Kronborg Sikring løber stærkt i Københavns Lufthavn

Konference - Roskilde: De store projekter

Ruko præsenterer nyt EPD-bibliotek

Kinesisk online butik søger europæiske leverandører af lædervarer

Ny produktoversigt tilgængelig på DAN-doors.dk!

Hvad er problemet med interne varenumre?

Kontanthåndteringsprodukter herunder bonruller, renseprodukter til terminaler, tutter og meget mere

Hent optagelsen: Cross Docking Webinar

Find din nye medarbejder med garanti

Konference: Kolding - De store projekter

PALOMAT® styrker salgsteamet

En lækker ske i låget er ikke en by i Rusland

I Dansk Halbyggeri er vi bare stolte over det der med rynkerne!

Teknologi og innovation til debat på Folkemødet

Ny montageleder i Alux

Mød SMVdanmark på Folkemødet

Latinerkvarteret er for specielle og eksklusive butikker

Ingen knuder på forsyningskæden hos garn-webshoppen, Rito

25-årig frisør åbner endnu en salon med hjælp fra revisor-søster

Eksklusivt gavemiljø hos Circle K

Beskyt dig: En teenager kan hacke din virksomhed

Send til en kollega

0.189