23948sdkhjf

Ny Aalborg-butik tilbyder alle brands 100 procent i indtjening

Hos Asimo Fashion Store kan modebrands leje sig ind. Til gengæld får de 100 procent i indtjening på alt, der sælges

31. marts får Aalborg en ny herretøjsbutik på Søndergade i form af Asimo Fashion Store.

For kunderne vil butikken ligne en ganske almindelig tøjbutik, men bag facaden forholder det sig anderledes.

Efter indehaver Theis Hollænders udsagn vil forretningen blive den første retail-butik i Danmark, som tilbyder alle brands i butikken 100 procent indtjening på alt, hvad der sælges af deres brand. Når butikken sælger et par jeans til 1200 kroner, tjener brandejeren altså 1200 kroner.

Brands lejer sig ind

For Theis Hollænder ligger indtjeningen i, at hvert brand i butikken "lejer" sig ind på en selvvalgt kategori til en fast månedlig pris, alt efter hvor mange styles man ønsker at have repreæsenteret i butikken - det kan eksempelvis være 10, 20, eller 40 styles.

- Som tidligere ejer og stifter af et fashion brand ved jeg, hvordan det er at skulle frigive sin frihed over egne produkter og rigtig meget af sin indtjening for at kunne sælge igennem retail.

- Jeg ønskede derfor at skabe en retail-butik, hvor brand og brandejer bibeholder sin frihed over egne produkter og bibeholder samme indtjening, som hvis de solgte igennem egen butik eller webshop, fortæller Theis Hollænder til Retail News og tilføjer, det betyder, at han ikke bare kan sætte varerne på udsalg uden brandets tilladelse.

En succes i udlandet

Theis Hollænder fik ideen til konceptet, efter han havde solgt sit urmærke Lewis Mumford Watches. Senere har han fundet ud af, at konceptet også findes i USA og London. Og her kører det efter Theis Hollænders oplysninger rigtig godt.

I butikken vil man blandt andre kunne finde brands som Versace, Valentino, Sandqvist og Soulland.

- Det er brands, som man hidtil kun har set i Aarhus og København, men som jeg mener, der er en scene for i Aalborg også, siger Theis Hollænder.

Derudover lancerer butikken også sit eget in-store brand "Asimo", som kommer til at bestå af fem små kollektioner årligt.

- Kollektionerne bliver limited, så der vil ikke være særlig mange af hver slags, og de vil aldrig blive lavet sådan igen. Det håber jeg, vi kan skabe noget hype omkring, siger Theis Hollænder.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.328