23948sdkhjf

Her er otte butikker du burde besøge

Internationalt analysehus fremhæver otte nordiske butikker, der er et besøg værd.
Norden er en innovativ region, der bringer masser af inspiration til både detailhandlen og producenter i hele Europa.

Sådan lyder det fra Harriet Cohen, Senior Retail Analyst i det internationale analysebureau IGD.

Siden 2016 har IGD besøgt flere end 60 butikker i Oslo, Stockholm, København og Helsinki. Heriblandt både førende dagligvarekæder og nicheaktører.

Det fortæller Dansk Handelsblad.

- Mens dagligvaretrenden er forskellig fra marked til marked, er der fælles temaer i forskellige byer og inspiration at hente i hver enkelt, fortæller Harriet Cohen.

IGD skriver om Lidl i København:

Den danske hovedstad har en nøgleprioritet for Lidl, der vil tredoble antallet af butikker i København de kommende år.

Derfor skal du besøge butikken:

• Butiksdesignet er blevet redesignet, så ferskvarerne er trukket frem i butikken. Brede gange, der løber diagonalt skaber opmærksomhed på vigtige kategorier
• Det fristende in store-bageri ved indgangen trækker kunder i butikken
• Butikken lever op til danskerne store efterspørgsel på økologi

Læs mere og se billeder fra alle otte butikker hos Dansk Handelsblad (kræver abonnement).
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125