23948sdkhjf

Nordiske forbrugere og virksomheder sammenligner priser på livet løs

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

De nordiske lande adskiller sig fra resten af Europa.

De senere år har den ene prissammenligningsside efter den anden set dagens lys.

Det har gjort det nemmere for forbrugere at sammenligne priser, så de er sikre på at få det bedste tilbud med hjem – og forbrugerne benytter sig i stor stil af muligheden. Det er nogle af resultaterne fra en undersøgelse foretaget af Goldsmith University på vegne af Adobe, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Goldsmith har undersøgt forbrugere og marketingschefer fra fem europæiske regioner med henblik på at blive klogere på virksomheders og forbrugeres forhold til at sammenligne priser.

Undersøgelsen viser, at de nordiske virksomheder i langt højere grad end i resten af Europa opfordrer deres kunder til at sammenligne priser. 55 procent af de adpurgte marketingschefer i Norden svarer, at de opfordrer kunder til at lave research og bruge prissammenlingssider.

Dette er blot tilfældet for i gennemsnit 39 procent, hvis man ser samlet på de europæiske regioner.

Læs også: Ebay anklager Amazon for at have hacket beskedsystem

Nordisk direktør for Adobe Experience Cloud, Franck Attia, peger på, at de nordiske virksomheder er dybt bevidste om at tilbyde god og transparent kundeservice:

- De nordiske virksomheder ved, at den moderne forbruger stiller høje krav til gennemsigtighed – særligt når det handler om priser og tilbud. Marketingschefer i Norden er desuden opmærksomme på at forbedre oplevelsen for kunderne igennem hele købsrejsen for at styrke kundeloyaliten. Ved at opfordre kunderne til at sammenligne priser, viser virksomhederne, at kunderne kan stole på dem, og at de er velkomne til at se deres tilbud efter i sømmene. Det skaber tryghed, siger Franck Attia.

Nordiske forbrugere er europamestre i prissammenligning
De nordiske forbrugere tager da også førertrøjen i Europa, når man spørger dem til, hvorvidt de laver research, inden de bruger penge i butikker eller på nettet.

Læs også: Lille bager vil også være online

Mere end seks ud af ti forbrugere (63 pct.) i de nordiske lande tilkendegiver, at de altid sammenligner priser og laver research inden et køb. Prissammenligning er mere udbredt i Norden end i de andre regioner. I Tyskland er det for eksempel kun lidt over halvdelen af forbrugerne, 54 pct., der sammenligner priser.

- Det er kendt, at befolkningerne i de nordiske lande har et stærkt digitalt mindset og et stort teknologi-kendskab. Det betyder, at de er hurtige til at adoptere nye digitale muligheder som for eksempel online prissammenligningssider. Kundernes grundige research stiller dog krav til virksomhederne om et have særligt fokus på personaliserede og relevante kunderejser, siger Franck Attia.

Læs hele rapporten her



Hold dig opdateret med RetailNews

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Praktikant vendte udviklingen hos møbelproducent

Fødevarestyrelsen indrømmer: Vi har fejlet

Hver tredje detailvirksomhed har underskud

Danskerne bruger flere penge, men det kommer ikke rigtig butikker til gode. Se her hvad folk bruger pengene på i stedet.

Friis Shoppingcenter klar med to nye koncepter

Nyt Bilka-koncept betyder 30 nye arbejdspladser i Slagelse

I Storbritannien skal maskiner nu vurdere, om folk er over aldersgrænsen

Nyhedsbrev

Studie: Smag i e-cigaretter danner cocktail med ukendt virkning

Nyt fra bestyrelseslokaler og direktionsgange

Fragtbossen leverer selv pakkerne

DHL-chefen sætter sig selv i kurerbilen for at lytte til medarbejdernes behov

Testbutik skal afprøve handelslivet i ny Roskilde-bydel

Ebay anklager Amazon for at have hacket beskedsystem

Ebay sagsøger handelsgiganten for at have skaffet sig ulovlig adgang til et beskedsystem mellem Ebays sælgere.

Telia taber danske kunder og har røde tal på bundlinjen

Gærende gløgg kaldt retur

- Det er ikke gløgg, vi har fremstillet. Den bruser, siger Claus Skov.

Nestlé har solgt for 432 milliarder i år

Coop tilslutter sig global kampagne for bedre arbejdsmiljø

Aubo-forhandler skifter til konkurrent-kæde

Fiskefabrik politianmeldt for listeria-fup

Operation X: Virksomheden solgte laks med listeria-bakterier men forfalskede analyse

Fire megatrends kan få forbrugerne til at bruge milliarder mere på mad

Analyse viser, at hvis producenterne satser benhårdt på fire megatrends, så vil forbrugerne lægge mange flere penge i supermarkederne de kommende år

Verdens største supermarkedskæde sparer 1,3 mia. kr. ved at skifte elpærer

Illums Bolighus takker af i Aarhus. Nu skal der ligge en Paustian på Lille Torv

Vrimler med rotter ved købmandsruin: Nedrivning trukket i langdrag

For over tre måneder siden brændte købmandsbutikken i landsbyen Spørring mellem Randers og Aarhus. Borgerne er godt trætte af at se på købmandsruinen

DI Handel: Kinesiske Alibaba bør ikke få udviklingsbistand

3F varsler konflikt mod Ilse Jacobsen

Sjællandsk bryghus lancerer øl-snaps

Stor nedgang i indtjeningen hos Bilfakta i Odense

Lille bager vil også være online

Kalkunbryst og kylling tilbagekaldes efter bakteriefund

Andersen stopper som formand i Chr. Hansen

Flyvende start for øbaseret blomstervin

Ikea kommer til Bornholm

B&O-boss uklar om produktions-arbejdspladser i Struer

Landbruget glæder sig over fantastisk efterår

Mikrobryggeri har fart på efter unik fustage-rundtur

Bilsalget dykkede voldsomt i september

Regeringen i kovending: Vil droppe højere afgift på elbiler

Sandwichkæde presset af flere dødsfald

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Integrede solceller i tag, facade og glaspartier - på Building Green I Forum

Fra usund til sund arbejdspladskultur - Vær med i Vordingborg 5.12

Logistikkompagniet vinder CSR People Prize for sit store sociale ansvar

Værdien af troværdige produktdata

ButiksKompagniet er hovedsponsor for Byens Bedste i Aarhus

Arbejdsmiljø, stress og produktivitet - bliv klogere i Horsens 8. nov.

Mortensaften lørdag den 10. november

Konference 1. nov.: Bliv klogere på arbejdsmiljø, trivsel og produktivitet

Solceller i glas - facader og glaspartier

Nye FUGA-rammer i elegant sort/hvid kombination

Fire udbytterige medlemsdage hos Gs1 Denmark

Nyt kursus - AB-udbud og tilbud nye regler fra 1. januar 2019

Nyt hyldesystem sparer 50 % tid

Danske frilandssnegle

PALOMAT® sælger ud af demoer - gør en god handel!

PSO refusion - aftalen udløber i år!

Raffineret logistik i Reykjavik

Pop-up tekstilvæg med LED baggrundsbelysning.

Gratis! Gå-hjem-møde: Fra ISO 50001:2011 til ISO 50001:2018 d. 24. oktober 2018 hos FORCE Technology

NYT – Masterclass – Neurogastronomi

Stor dagligvarekæde køber fødevaregodkendte reoler

Hør om erfaringer med konvertering til biobrændsler på kedelkonference

Slut dig til et elektrisk netværk!

Scanpack 2018: Fokus på plast og bæredygtighed

PALOMAT® styrker teamet

Send til en kollega

0.281