23948sdkhjf

Nordiske forbrugere og virksomheder sammenligner priser på livet løs

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

De nordiske lande adskiller sig fra resten af Europa.

De senere år har den ene prissammenligningsside efter den anden set dagens lys.

Det har gjort det nemmere for forbrugere at sammenligne priser, så de er sikre på at få det bedste tilbud med hjem – og forbrugerne benytter sig i stor stil af muligheden. Det er nogle af resultaterne fra en undersøgelse foretaget af Goldsmith University på vegne af Adobe, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Goldsmith har undersøgt forbrugere og marketingschefer fra fem europæiske regioner med henblik på at blive klogere på virksomheders og forbrugeres forhold til at sammenligne priser.

Undersøgelsen viser, at de nordiske virksomheder i langt højere grad end i resten af Europa opfordrer deres kunder til at sammenligne priser. 55 procent af de adpurgte marketingschefer i Norden svarer, at de opfordrer kunder til at lave research og bruge prissammenlingssider.

Dette er blot tilfældet for i gennemsnit 39 procent, hvis man ser samlet på de europæiske regioner.

Læs også: Senior-boom: Langt de fleste ældre shopper på nettet

Nordisk direktør for Adobe Experience Cloud, Franck Attia, peger på, at de nordiske virksomheder er dybt bevidste om at tilbyde god og transparent kundeservice:

- De nordiske virksomheder ved, at den moderne forbruger stiller høje krav til gennemsigtighed – særligt når det handler om priser og tilbud. Marketingschefer i Norden er desuden opmærksomme på at forbedre oplevelsen for kunderne igennem hele købsrejsen for at styrke kundeloyaliten. Ved at opfordre kunderne til at sammenligne priser, viser virksomhederne, at kunderne kan stole på dem, og at de er velkomne til at se deres tilbud efter i sømmene. Det skaber tryghed, siger Franck Attia.

Nordiske forbrugere er europamestre i prissammenligning
De nordiske forbrugere tager da også førertrøjen i Europa, når man spørger dem til, hvorvidt de laver research, inden de bruger penge i butikker eller på nettet.

Læs også: Over halvdelen af danskerne foretrækker fysiske butikker

Mere end seks ud af ti forbrugere (63 pct.) i de nordiske lande tilkendegiver, at de altid sammenligner priser og laver research inden et køb. Prissammenligning er mere udbredt i Norden end i de andre regioner. I Tyskland er det for eksempel kun lidt over halvdelen af forbrugerne, 54 pct., der sammenligner priser.

- Det er kendt, at befolkningerne i de nordiske lande har et stærkt digitalt mindset og et stort teknologi-kendskab. Det betyder, at de er hurtige til at adoptere nye digitale muligheder som for eksempel online prissammenligningssider. Kundernes grundige research stiller dog krav til virksomhederne om et have særligt fokus på personaliserede og relevante kunderejser, siger Franck Attia.

Læs hele rapporten her

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Aalborg får ny butik uden personale

Tyske luksuskøkkener kommer til Danmark

Varehus sejrer for andet år i træk

Topresultater: Tre kvinder styrker Stark

Ny ledelse har skabt det bedste resultat i syv år i Danmark og udvidet med flere butikker

Salling vil opfinde BR på ny

Også i fremtiden skal legetøj kunne købes lokalt. Det forsikrer Salling Group, der har købt det konkursramte Top-Toys

Tæppecenter lukker efter 27 år

Nyhedsbrev

Kæde har haft succes med salg af maling

Legetøjsbutik har fået en afløser

Skidt nyt fra USA giver Pandora endnu en øv-dag

BR-konkurs giver nye butikker i gågader og storcentre

Ecco: Bekæmpelse af kopivarer er mere presserende end nogensinde

Nyt fra bestyrelseslokaler og direktionsgange

Nyt city-byggemarked skal opfylde lejlighedsejernes behov

Fredag 18. januar slår Silvan dørene op for et af landets mindste butikker for gør-det-selv-folket

Tidligere bosætningskonsulent bliver ny citychef

Ny direktør: - Vi kan kun øge danskernes bevidsthed om Fairtrade-mærket, hvis detailhandlen er med

Tonsvis af ulovlig krudt sendes til Danmark med posten

Medie: Salling opkøber resterne af Fætter BR

Kæde er tættere på første butik på Bornholm

Ombygning: Glæder sig over butikscenters udvikling

Storcenter får flere ledige butikker

DI: Håber på alternativ Brexit-løsning efter nej til aftale

Dårlig økonomi: Kæde lukker 15 butikker

Brugs fejrer 100-års jubilæum med ny lege- og børnetøjsbutik

1

Danskerne grænsehandler på livet løs

2

Ejer får bøde for at dele tyveribillede på Facebook

Butikscenter har endelig fuldt udlejet

Vestager kaster sig over Nikes skattevilkår i Holland

Ny Jem & Fix er klar til foråret

Regeringen vil sikre Dankortets fremtid

Legetøj tilbagekaldes - risiko for kvælning

Jysk skaber 200 nye jobs i Irland

Bang & Olufsens salg krympet det sidste halve år

Nu kommer tv-skærmen der kan rulles sammen

Senior-boom i onlinehandel

Døende BR holder udvalgte butikker åbne til udsalg

Ledigheden faldt marginalt i november og holder lavt niveau

Se alle Medlemmernes egne nyheder

NYHED! Prolink Serie 13-0 CTP og Serie 13-34 FLT

600 mio. kr. skal give et teknologisk boost

Træt af madspild?

NRF 2019: Nye teknologier i den fysiske butik

3 x hurtigere pallehåndtering = spar tid

Bliv opdateret på det seneste nye om bioplast

NRF 2019: Online tracking i den fysiske butik

Må du genbruge dine stregkoder?

NRF 2019: Customer Experience

Effektiv, sikker og let kontanthåndtering

Torsdag den 31. januar: Kom til Festival for selvstændige helt gratis

Gerflor er officiel sponser for VM I HERREHÅNDBOLD 2019

Årets økologiske lancering

Find vej til danske testfaciliteter

Nyhed: Få de basale bogføringsværktøjer helt gratis med Billy Basic

Hvordan overvinder butikkerne udfordringen med at møde kunderne både offline og online?

Strategi for din messe.

Et nyt og spændende år i vente hos PALOMAT®

Flere netbutikker får fokus på genbrug

Skal du med helt gratis til Festival for selvstændige i Januar?

Flotte svendeprøvekarakterer til Jonathan fra EL:CON i Hornslet

TrueCommerce udnævnt som Challenger i Gartners Magic Quadrant!

Medalje til Mikkel - udlært elektriker hos EL:CON i Viborg

3 tips til stabilt internet på arbejdspladsen

Ingmars er udlært elektriker hos EL:CON - med to flotte 12-taller

Send til en kollega

0.171