23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ny Ikea-kollektion sætter fokus på udsatte, indiske kvinder

Den nye kollektion “Innehållsrik" er skabt i samarbejde med kvinderne selv

Vi skal holde live i de kunst- og håndværkstraditioner, der mange steder er ved at forsvinde.

Det mener i hvert fald Ikea, som i en ny kampagne forsøger at tegne et portræt af de kvinder, der fortsat holder traditionerne i live.

Kampagnen er lavet i samarbejde med det danske bureau CP+B Copenhagen, som selv omtaler projektet på sin hjemmeside.

I en række film møder man de indiske kvinder Mani, Rekha og Sakshi, der alle er bosat i udsatte områder i Indien. I filmene viser de, hvordan man fletter kurve, laver patchwork-håndværk, mens Sakshi viser, hvordan man væver.

Kampagnen er lavet i forbindelse med lanceringen af Ikeas nye kollektion “Innehållsrik", som er en del af initiativet ”IKEA Social Entrepreneurs”, der har til formål at skabe jobmuligheder for kvinder i udsatte områder.

Overskuddet fra kollektionen går derfor til uddannelse og udvikling i kvindernes lokalområder. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|instance-web01