23948sdkhjf

Pandora skal slide sig ud af vadestedet med nyheder

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Smykkeselskabet Pandora er ved at skifte strategi, og det giver et sæt lunke resultater for første kvartal.

Smykkevirksomheden Pandora har for alvor smidt titlen vækstcase fra sig. Efter mange år med kraftig vækst, der har fået investorerne til rent at glemme nedjusteringsskandalen fra 2011, står det nu i stampe for virksomheden.

Det er delvist en beslutning, selskabet selv har truffet. En ny, stor strategi betyder, at Pandora i langt højere grad vil eje de butikker, hvor selskabets smykker bliver solgt.

- Pandora går i disse år fra at være et højvækstselskab til at være et mere modent selskab, hvor man ikke i samme grad som tidligere kan vokse med store vækstrater.

- Man befinder sig i en transformationsfase, og det afspejler regnskabet, siger Pandora-analytiker ved Sydbank Søren Løntoft Hansen.

Ved udgangen af marts 2018 havde Pandora 1022 egne butikker, - en stigning på omkring 50 procent sammenlignet med sidste år. Antallet af "øvrige salgskanaler" faldt med 460 til 5233.

Det er dog ikke gratis - og sammen med pressede markeder i USA og Kina - har de store omvæltninger holdt resultaterne tilbage. Omsætning stod i stampe i kvartalet og resultatet faldt.

Læs også: B&O-aktier falder 27 procent efter skuffende salgsmelding

- Når man tager ejerskabet selv, så har man nogle flere omkostninger med at drive butikkerne. Så det trækker overskuddet ned.

- Til gengæld kan man på sigt få en bedre indtjening på smykkerne, og man bliver meget bedre til at styre sin markedsføring og sit sortiment. Hele idéen med øvelsen er at blive et modent, veletableret brand, siger Søren Løntoft Hansen.

Den indsats skal komme nu, og her er der brug for, at Pandora begynder at rykke kommercielt og lokke kunderne til.

Læs også: Skuffende salg fører til nedjustering hos Bang & Olufsen

- Regnskabet for første kvartal afspejler, at man i den grad har savnet nyheder i sortimentet.

- Det er så delvist kommet nu, men effekten kommer først senere. Pandora skal introducere forbrugerne til nye kollektioner. Det er forudsætningen for, at man kan leve op til de vækstforventninger, man har, siger Søren Løntoft Hansen.

/ritzau/
Mere om: ledelse | Pandora | regnskab
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Dansk firma beholder Ronaldo som undertøjsmodel trods dom

Her er Danmarks bedst omtalte varemærker

Supermarkedskæde holder skansen som Danmarks bedst omtalte varemærke, men der er også nyheder i top 10.

Danskerne skal kunne styre uden om farlige kopivarer

Salget af Magasin er lagt på hylden

Aalborg får ny butik uden personale

Sportskæde flytter tættere på shoppingcenter

Nyhedsbrev

Skidt nyt fra USA giver Pandora endnu en øv-dag

Ecco: Bekæmpelse af kopivarer er mere presserende end nogensinde

Butik med navneskift på vej til midtby

Seeds flytter efter årrække med underskud

Vig får endnu mere garn

Ombygning: Glæder sig over butikscenters udvikling

Storcenter får flere ledige butikker

Butiksåbning: - Det er op til os at gøre noget ekstra

Dårlig økonomi: Kæde lukker 15 butikker

Brugs fejrer 100-års jubilæum med ny lege- og børnetøjsbutik

3

Ejer får bøde for at dele tyveribillede på Facebook

Dansk smykkevirksomhed forhandler om salg

Kaufhaus Martin Stolz når ikke denne sæson i Blåvand

1

Salling Group og Coop melder sig ind i kampen for Visadankortet

Kæde har succes med salg af babyudstyr

Ifølge BabySam har et samspil mellem den gode kundeoplevelse, digitale løsninger, indbydende butikker og værdifuld rådgivning sikret kæden omsætningsvækst for fjerde år i træk

Butiksrenovering: Skal være mere lækker og moderne

200 sjællandske butikker skal samles på én handelsplatform

Hygge er en del af ny brilleforretnings koncept

Butikscenter har endelig fuldt udlejet

Vestager kaster sig over Nikes skattevilkår i Holland

Femte gang på kort tid: Tøjbutik lukker i Kolding

Varer strømmer ind fra Kina trods manglende sikkerhed

Nu klapper fælden i kopisager

Sportigan i Assens lukker

Mænd vrimler til kjolebutik: Øl og kjoler går hånd i hånd

Modebutik i Ringsted konkurs

Russisktalende mand tilstår Rolex-røveri i Illum

Optiker holder lukket – bygger om

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Gratis rapport til dig: Ny undersøgelse blandt detail- og produktionsvirksomheder

Billy Regnskabsprogram tilbyder automatisk årsregnskab og selvangivelse

Gerflor DLW leverer 25.000 m2 linoleum til nyt psykiatrisk center i DNU

GEPIR – Stregkodernes gratis telefonbog

Pressemeddelelse: AMCS overtager Recy Systems

Forlæng levetiden og sikkerheden på din betalingsterminal - tjek: www.ctcoinshop.dk

Fokus på sourcingstrategi giver endnu flere kundefordele...

NYHED! Prolink Serie 13-0 CTP og Serie 13-34 FLT

600 mio. kr. skal give et teknologisk boost

Træt af madspild?

NRF 2019: Nye teknologier i den fysiske butik

3 x hurtigere pallehåndtering = spar tid

Bliv opdateret på det seneste nye om bioplast

NRF 2019: Online tracking i den fysiske butik

Må du genbruge dine stregkoder?

NRF 2019: Customer Experience

Effektiv, sikker og let kontanthåndtering

Torsdag den 31. januar: Kom til Festival for selvstændige helt gratis

Gerflor er officiel sponser for VM I HERREHÅNDBOLD 2019

Årets økologiske lancering

Find vej til danske testfaciliteter

Nyhed: Få de basale bogføringsværktøjer helt gratis med Billy Basic

Hvordan overvinder butikkerne udfordringen med at møde kunderne både offlin...

Strategi for din messe.

Et nyt og spændende år i vente hos PALOMAT®

Send til en kollega

0.38