Pandora skal slide sig ud af vadestedet med nyheder

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Smykkeselskabet Pandora er ved at skifte strategi, og det giver et sæt lunke resultater for første kvartal.

Smykkevirksomheden Pandora har for alvor smidt titlen vækstcase fra sig. Efter mange år med kraftig vækst, der har fået investorerne til rent at glemme nedjusteringsskandalen fra 2011, står det nu i stampe for virksomheden.

Det er delvist en beslutning, selskabet selv har truffet. En ny, stor strategi betyder, at Pandora i langt højere grad vil eje de butikker, hvor selskabets smykker bliver solgt.

- Pandora går i disse år fra at være et højvækstselskab til at være et mere modent selskab, hvor man ikke i samme grad som tidligere kan vokse med store vækstrater.

- Man befinder sig i en transformationsfase, og det afspejler regnskabet, siger Pandora-analytiker ved Sydbank Søren Løntoft Hansen.

Ved udgangen af marts 2018 havde Pandora 1022 egne butikker, - en stigning på omkring 50 procent sammenlignet med sidste år. Antallet af "øvrige salgskanaler" faldt med 460 til 5233.

Det er dog ikke gratis - og sammen med pressede markeder i USA og Kina - har de store omvæltninger holdt resultaterne tilbage. Omsætning stod i stampe i kvartalet og resultatet faldt.

Læs også: Bundlinjen bløder stadig trods bedring hos Georg Jensen

- Når man tager ejerskabet selv, så har man nogle flere omkostninger med at drive butikkerne. Så det trækker overskuddet ned.

- Til gengæld kan man på sigt få en bedre indtjening på smykkerne, og man bliver meget bedre til at styre sin markedsføring og sit sortiment. Hele idéen med øvelsen er at blive et modent, veletableret brand, siger Søren Løntoft Hansen.

Den indsats skal komme nu, og her er der brug for, at Pandora begynder at rykke kommercielt og lokke kunderne til.

Læs også: Pandora falder 21 milliarder i værdi efter mareridtsuge

- Regnskabet for første kvartal afspejler, at man i den grad har savnet nyheder i sortimentet.

- Det er så delvist kommet nu, men effekten kommer først senere. Pandora skal introducere forbrugerne til nye kollektioner. Det er forudsætningen for, at man kan leve op til de vækstforventninger, man har, siger Søren Løntoft Hansen.

/ritzau/
Mere om: ledelse | Pandora | regnskab


Hold dig opdateret med RetailNews

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Nørreport Centret gennemgår stor forvandling

Nørreport Centret i Holstebro får en indvendig make-over, og en af de mest markante butikker bliver udvidet.

Vækstkomet køber produktionsretten til kerneprodukt

Bundlinjen bløder stadig trods bedring hos Georg Jensen

Pandora falder 21 milliarder i værdi efter mareridtsuge

Ved fredagens lukning var Pandora faldet 21 milliarder i værdi på en uge.

1

Herretøjskæden Mr vil erobre markedsandele med B2B-koncept

Ifølge brancheekspert giver tiltaget kæmpe fordele for de professionelle kunder.

Milliardtab piller pynten af Pandora-aktie efter regnskab

Efter regnskab med fald i både omsætning og overskud straffede aktiehandlerne Pandora tirsdag.

Nyhedsbrev

Ny megastore åbner i City2

Pandora skal slide sig ud af vadestedet med nyheder

Smykkeselskabet Pandora er ved at skifte strategi, og det giver et sæt lunke resultater for første kvartal.

Re:designed åbner ny konceptbutik

Smykkedarlingen Pandoras resultater bremser op

Frank Siim Sørensen skal stå i spidsen for Skoringens 200 butikker

Den tidligere Inspiration-direktør er en erfaren mand fra detailbranchen.

Hennes & Mauritz snart klar i Nykøbing Falster

Bestseller-rigmand vil udvikle biotekstiler

Anders Holch har investeret et tocifret millionbeløb i udvikling af bæredygtigt tøj.

Body Shop stod bag stor demonstration mod dyreforsøg

Tre tiltalt for røveri af smykker til 11 millioner

Sag om et groft røveri mod en guldsmed på Frederiksberg handler også om 50 kilo hård narkotika.

Stor international tøjbutik åbner i Lyngby Storcenter

Millionerne vælter ind hos Pandora

Efter Kasi-Jespers bonusaftale ophørte, ruller pengene ind hos smykkeproducenten.

Storcenter vil presse nethandel med service

Tøjkæde skifter ejer – igen

Hun skal stå i spidsen for ny Magasin

Sephora åbner i Aalborg

Kosmetikgigant rykker ind i Magasin med en shop-in-shop

Alle muligheder er åbne for IC Group efter milliardsalg

Magasin du Nord lancerer et nyt koncept for sit kundekort

Dansk modekoncern sælger Peak Perfomance for milliarder

Lokal Tøjeksperten åbner renseri

Lugtbekæmpere har fået stor hjælp af "løve"

Profil Optik i Bjerringbro har fået ny chef

Sportsbutik indgår samarbejde med håndboldklub

Blev overtalt af kunde til at åbne webshop

Babysam vender tilbage til Horsens

Wagner-butikker smelter sammen

Kvinde dømt for syvende gang efter tyveri fra H&M

Bestseller snupper mærke fra French Connection

Formandskampen i Coop tager til

Gammel smykkeforretning drejer nøglen om

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Genbrugte produkter vinder frem flere og flere steder

pr trading kåret til AAA virksomhed

Er du HR partner? Tjek dette kursus om bæredygtig fastholdelse

Ny journalist på Dansk Handelsblad

Hjemmesider øger salget med klima-ikon!

Grib muligheden på Folkemødet 2018

Personfølsomme oplysninger i papirform skal opbevares aflåst

Digitalisering giver brugervenlig brandsikring

Liem er udlært elektriker hos EL:CON

Quickguide: Vælg den rigtige stregkode til dit behov

Bliv klogere på den bæredygtige emballageomstilling

Få hjælp til fastholdelse og rekruttering fra Cabi

Lav jobannonce på Jobnet for Arbejdsgivere uden omkostninger

Mustafa er udlært elektriker hos EL:CON

Hvem er årets robotambassadør?

Skønt – sommer i luften!

Konference - Skolebyggeri i fremtiden

Gratis webinar: Cross Docking

Besøg TENTE på Health & Rehab 2018

Tag hånd om det påvirkelige korttidsfravær- kursus i KBH 26.9

Stregkodemyter: Findes varens pris i stregkoden?

Få et godt greb i din adgangskontrol med Aperio® H100

Forbedret driftshygiejne, lavt infektionsniveau og formindsket lugt og utøj...

Kursus KBH 9.10: Forebyg og håndter stress

Få alt at vide om fleksjob - gratis hos Cabi

Send til en kollega

0.473