Herretøjskæden Mr vil erobre markedsandele med B2B-koncept

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Ifølge brancheekspert giver tiltaget kæmpe fordele for de professionelle kunder.

Dagens forbruger vil have convenience – det skal være nemt og bekvemt at gøre sine indkøb.

Med Mr Business, et nyt lokalforankret koncept målrettet salg til virksomheder, gør den landsdækkende tøjkæde Mr det nu muligt for erhvervskunders medarbejdere at bestille arbejdstøjet hjemmefra.

Det fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Læs også: Coop skal betale millionbøde i strid om arbejdstøj

– Med Mr Business kan vores butikker give lokale virksomheder en service, der endnu ikke er set i markedet, når det handler om arbejdstøj. Vi kan godt levere traditionelt arbejdstøj, men vi skiller os især ud, fordi vi til for eksempel sælgere, kontor- og forretningsfolk kan tilbyde et udvalg af mærkevarer, som de konkurrerende profiltøjsforhandlere ikke har – arbejdstøj kan sagtens være andet end basisartikler og kedeldragter. Ved at gå så målrettet ind på B2B-markedet får butikkerne samtidig bedre mulighed for at udnytte de stille timer i løbet af dagen, siger Frank Skovgaard, der er administrerende direktør i Indkøbsforeningen Mr.

Egen webportal til virksomhederne
Med Mr Business får virksomheder deres egen webportal, hvor medarbejderne selv kan håndtere deres køb ud fra rammer, som arbejdsgiveren har fastsat.

Læs også: 40 års jubilæum i Danmarks største MR

– Flere og flere virksomheder går i dag op i, hvordan deres medarbejdere går klædt, og for dem er det en kæmpe fordel pludselig at kunne tilbyde de ansatte det udvalg af mærkevarer, som Mr-butikkerne råder over. Medarbejdere vil opleve det som et væsentligt gode, at de selv kan vælge mærkevaretøj, og det er nemt for arbejdsgivere, der for eksempel kan fastlægge en overordnet dresscode eller en beløbsmæssig ramme og ellers overlade indkøbet til medarbejderen selv, siger Nikolai Klausen, der er direktør i brancheforeningen WEAR.

Stort potentiale for en branche i hård konkurrence
Ifølge brancheeksperten kan det nye koncept inspirere andre aktører til at gøre noget lignende.

– Detailhandlen har ikke oplevet det løft, som økonomien generelt har gennemgået de seneste år, og det får virksomheder til at tænke i nye baner. Jeg ser et stort potentiale i det nye koncept – der er omsætning at hente, og det vil være med til at styrke Mr-butikkernes profil, så de bliver mere synlige over for flere end hidtil. Hvis det bliver en succes, vil det sandsynligvis også kunne øge trafikken og dermed løfte salget i de fysiske butikker, siger Nikolai Klausen.
Mere om: arbejdstøj | b2b | Mr | Mr Business


Hold dig opdateret med RetailNews

Kommentarer

Morten Atke Nüchel
Stærkt af MR kæden. Er spændt på at se det in action.

Morten Atke Nüchel
COO SUMOstudio

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Martin Andersen Nexøs oldebarn åbner tøjbutik  

Flere personer taget i pelsrøveri

Nordjysk tøjfirma satser i udlandet

1

Her får Aarhus en ny gågade

2

”Dårlig ledelse” fører til katastrofeår for Intersport

Underskuddet er femdoblet siden 2016.

Direktør: Levi's koster samme pris fredag trods straftold

Nyhedsbrev

EU straffer USA med told på Levi's og Harley fra fredag

Tøjmand sælger sin forretning efter 38 år

”Kludekræmmeren” har solgt tøj i 50 år.

Ombygning skal gøre plads til stor Only-butik

Tre butikker slås sammen til en.

Magasin du Nords ejer overvejer et salg af kæden

Debenhams, der ejer Magasin du Nord, overvejer et salg efter endnu en nedjustering. Det skriver Reuters.

Ecco sagsøger Skechers over patent

Boozt åbner kæmpe beauty-univers på købmagergade

Da Boozt åbnede sin første butik i Roskilde, gav det international opmærksomhed. Nu åbner kæden en flagskibsbutik på 500 kvm i København.

Sommermode fra Heidi Klum og Lidl

Umage makkerpar tester nationens øjensundhed

Sports- og badetøj til kvinder med kurver gør op med 100 års mode

Produktlinjerne udfylder et hul i markedet i en branche, der gør op med en 100 år gammel modefortælling.

Netbutikker føler sig misbrugt i pyramidespil

- Vi har brugt mange år på at få glade kunder og gode ratings, og så misbruger Dubli vores gode navn. Det er dybt forkasteligt, siger Jacob Riisgaard fra Coolshop.

Yderligere to nordjyske Intersport-butikker skifter til Sport 24

Skal din butikschef vinde Danish Retail Award 2018?

Til og med den 15. juni kan du indstille din butiks- eller varehuschef til at vinde Danish Retail Award 2018.

Guldsmed bukker under i klemt branche

Hummel melder alt udsolgt af danske VM-trøjer

Tøjbutikker rydder op i mærkerne: Ny outlet åbner i Aalborg

Udvidelse af tøjbutik klar til tiden

Sønderjysk butik kåret som årets bedste

Hummel melder alt udsolgt af danske VM-trøjer

Erhvervsliv vil have kontrol med kopivarer i lufthavne

Bundlinjen bløder stadig trods bedring hos Georg Jensen

Lokal Tøjeksperten åbner renseri

Lugtbekæmpere har fået stor hjælp af "løve"

Profil Optik i Bjerringbro har fået ny chef

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Smart solcellelampe er den perfekte ledsager til udeliv og arbejde væk fra el-nettet

Fiskesæsonen er skudt igang hos Bilka

Konfernce: De store projekter i Holstebro

Iværksætter automatiserer årsregnskabet, så hun har mere tid til madpakker

Kronborg Sikring løber stærkt i Københavns Lufthavn

Konference - Roskilde: De store projekter

Ruko præsenterer nyt EPD-bibliotek

Kinesisk online butik søger europæiske leverandører af lædervarer

Ny produktoversigt tilgængelig på DAN-doors.dk!

Hvad er problemet med interne varenumre?

Kontanthåndteringsprodukter herunder bonruller, renseprodukter til terminaler, tutter og meget mere

Hent optagelsen: Cross Docking Webinar

Find din nye medarbejder med garanti

Konference: Kolding - De store projekter

PALOMAT® styrker salgsteamet

En lækker ske i låget er ikke en by i Rusland

I Dansk Halbyggeri er vi bare stolte over det der med rynkerne!

Teknologi og innovation til debat på Folkemødet

Ny montageleder i Alux

Mød SMVdanmark på Folkemødet

Latinerkvarteret er for specielle og eksklusive butikker

Ingen knuder på forsyningskæden hos garn-webshoppen, Rito

25-årig frisør åbner endnu en salon med hjælp fra revisor-søster

Eksklusivt gavemiljø hos Circle K

Beskyt dig: En teenager kan hacke din virksomhed

Send til en kollega

0.215