23948sdkhjf

Herretøjskæden Mr vil erobre markedsandele med B2B-koncept

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Ifølge brancheekspert giver tiltaget kæmpe fordele for de professionelle kunder.

Dagens forbruger vil have convenience – det skal være nemt og bekvemt at gøre sine indkøb.

Med Mr Business, et nyt lokalforankret koncept målrettet salg til virksomheder, gør den landsdækkende tøjkæde Mr det nu muligt for erhvervskunders medarbejdere at bestille arbejdstøjet hjemmefra.

Det fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Læs også: 40 års jubilæum i Danmarks største MR

– Med Mr Business kan vores butikker give lokale virksomheder en service, der endnu ikke er set i markedet, når det handler om arbejdstøj. Vi kan godt levere traditionelt arbejdstøj, men vi skiller os især ud, fordi vi til for eksempel sælgere, kontor- og forretningsfolk kan tilbyde et udvalg af mærkevarer, som de konkurrerende profiltøjsforhandlere ikke har – arbejdstøj kan sagtens være andet end basisartikler og kedeldragter. Ved at gå så målrettet ind på B2B-markedet får butikkerne samtidig bedre mulighed for at udnytte de stille timer i løbet af dagen, siger Frank Skovgaard, der er administrerende direktør i Indkøbsforeningen Mr.

Egen webportal til virksomhederne
Med Mr Business får virksomheder deres egen webportal, hvor medarbejderne selv kan håndtere deres køb ud fra rammer, som arbejdsgiveren har fastsat.

Læs også: Mr flytter til 'Sløjfen'

– Flere og flere virksomheder går i dag op i, hvordan deres medarbejdere går klædt, og for dem er det en kæmpe fordel pludselig at kunne tilbyde de ansatte det udvalg af mærkevarer, som Mr-butikkerne råder over. Medarbejdere vil opleve det som et væsentligt gode, at de selv kan vælge mærkevaretøj, og det er nemt for arbejdsgivere, der for eksempel kan fastlægge en overordnet dresscode eller en beløbsmæssig ramme og ellers overlade indkøbet til medarbejderen selv, siger Nikolai Klausen, der er direktør i brancheforeningen WEAR.

Stort potentiale for en branche i hård konkurrence
Ifølge brancheeksperten kan det nye koncept inspirere andre aktører til at gøre noget lignende.

– Detailhandlen har ikke oplevet det løft, som økonomien generelt har gennemgået de seneste år, og det får virksomheder til at tænke i nye baner. Jeg ser et stort potentiale i det nye koncept – der er omsætning at hente, og det vil være med til at styrke Mr-butikkernes profil, så de bliver mere synlige over for flere end hidtil. Hvis det bliver en succes, vil det sandsynligvis også kunne øge trafikken og dermed løfte salget i de fysiske butikker, siger Nikolai Klausen.
Mere om: arbejdstøj | b2b | Mr | Mr Business
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (1)
Forsiden lige nu

H&M og Bestseller afviser anklager om greenwashing

Tøjgiganter afviser forskeres anklager om, at modebranchen bruger bæredygtigt tøj som et markedsføringstrick til at holde tøjforbruget oppe.

Forskere: Modens klimatopmøde skaber misvisende billede af branchen

Bestseller og Salling Group går sammen i kampen mod Amazon

Hummel åbner 100 nye butikker i Asien

Efter mange års uafbrudt fremgang er omsætningen faldet for hummel. Men der er fremgang i resultatet og nye butikker på vej.

2

Udenlandsk gigant åbner sin første butik i Danmark

Kopivarer: Meget mere bliver taget i tolden

Nyhedsbrev

Tøjsalget lider hos Tiger of Sweden

IC Group, der ejer Tiger of Sweden og By Malene Birger, har måttet se salget falde ni procent i år.

Nye tal: Større konkurrence i tøjbranchen holder prisstigningerne nede

Dansk tøjfirma lukker efter tysk storkundes kollaps

Firmaet bag mærkerne Solid og Tailored & Originals må lukke, efter tysk storkunde er gået under.

Medie: Kapitalfond vil sælge Sportmaster

Pandora mister en tiendedel af salget fra starten af 2019

Smykkevirksomheden Pandora glæder sig over fremgang med spareplan, mens salget i gået i bakgear.

Adidas sætter turbo på indtjening og salg

Flere pakker med kopivarer bliver fanget i tolden

Dansk smykkefirma er begæret konkurs efter 29 år

Zalando starter 2019 med vækst

Dansk pelshus fyrer hver fjerde efter prisfald på skind

Taskebutik i Kalundborg lukker og slukker

Frygt for svagt salg præger Pandora-direktørs første dag

Luksusfirmaer sender milliarder til Notre Dame

Matas introducerer abonnement

Tårnet i Brande vækker forbløffelse og latter i udlandet

'Saurons øje' eller udtryk for det danske krigstraume fra 1864? Buddene er mange i udenlandske medier.

Giftige fluorstoffer i kosmetik

Simpel knap på Miinto.dk samler 700.000 kr. ind årligt: Kan din webshop gøre det samme?

Derfor var der demonstranter foran ny Uniqlo-butik i København

Ikke alle var glade, da den hypede japanske tøjkæde Uniqlo åbnede sin første danske butik i sidste uge.

Erfarne optikere åbner Nyt Syn i Vejle

Stærkt tøjsalg øger detailhandlen i februar

Skoringen står bag populær tradition hos børnefamilierne

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Nye marinader

Tre nye kollegaer hos SSI SCHÄFER

Gratis medlemsdag for alle GS1 medlemmer

HCS klarer dit ekstra tunge læs - og vi har selv trucken med

Sæson for sommerbuk

Apotea automatiserer med SSI SCHÄFER

Mini krydderiposer til måltidskasser

Alux sætter ny standard for solscreens

Vejen til ERP i skyen går over hostingcentret

Stormberg opnår besparelser på emballage gennem nyt samarbejde

Quiz - Er du en ørn til stregkoder?

Skovlprofiler - Prolink Serie 6.1

Forbedret indeklima øger medarbejderpræstationer

Pommes Frites krydderi

Robotterne skal klædes på til livet udenfor fabriksgulvet

Brøndsholm´s naturtro, kunstige planter, holder hele året rundt uden så meget som en dråbe vand.

Matcher dine digitale produktdata emballagen?

Øg kapaciteten i pakkeriet - og spar en masse tid og penge

Virksomheder opnår bedre resultater med skræddersyet digital markedsføring

Åbne systemer er butikkernes allierede i betalingskrigen  

Jeros a/s på IFFA 2019

Konference om svindbekæmpelse i København i juni

Sydvestjysk Sygehus sætter fokus på arbejdsmiljøet

Vil kan hjælp dig med at lave en plan for din næste messedeltagelse!

Skab tillid med klima ikon

Send til en kollega

0.164