23948sdkhjf

Herretøjskæden Mr vil erobre markedsandele med B2B-koncept

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Ifølge brancheekspert giver tiltaget kæmpe fordele for de professionelle kunder.

Dagens forbruger vil have convenience – det skal være nemt og bekvemt at gøre sine indkøb.

Med Mr Business, et nyt lokalforankret koncept målrettet salg til virksomheder, gør den landsdækkende tøjkæde Mr det nu muligt for erhvervskunders medarbejdere at bestille arbejdstøjet hjemmefra.

Det fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Læs også: 40 års jubilæum i Danmarks største MR

– Med Mr Business kan vores butikker give lokale virksomheder en service, der endnu ikke er set i markedet, når det handler om arbejdstøj. Vi kan godt levere traditionelt arbejdstøj, men vi skiller os især ud, fordi vi til for eksempel sælgere, kontor- og forretningsfolk kan tilbyde et udvalg af mærkevarer, som de konkurrerende profiltøjsforhandlere ikke har – arbejdstøj kan sagtens være andet end basisartikler og kedeldragter. Ved at gå så målrettet ind på B2B-markedet får butikkerne samtidig bedre mulighed for at udnytte de stille timer i løbet af dagen, siger Frank Skovgaard, der er administrerende direktør i Indkøbsforeningen Mr.

Egen webportal til virksomhederne
Med Mr Business får virksomheder deres egen webportal, hvor medarbejderne selv kan håndtere deres køb ud fra rammer, som arbejdsgiveren har fastsat.

Læs også: Mr flytter til 'Sløjfen'

– Flere og flere virksomheder går i dag op i, hvordan deres medarbejdere går klædt, og for dem er det en kæmpe fordel pludselig at kunne tilbyde de ansatte det udvalg af mærkevarer, som Mr-butikkerne råder over. Medarbejdere vil opleve det som et væsentligt gode, at de selv kan vælge mærkevaretøj, og det er nemt for arbejdsgivere, der for eksempel kan fastlægge en overordnet dresscode eller en beløbsmæssig ramme og ellers overlade indkøbet til medarbejderen selv, siger Nikolai Klausen, der er direktør i brancheforeningen WEAR.

Stort potentiale for en branche i hård konkurrence
Ifølge brancheeksperten kan det nye koncept inspirere andre aktører til at gøre noget lignende.

– Detailhandlen har ikke oplevet det løft, som økonomien generelt har gennemgået de seneste år, og det får virksomheder til at tænke i nye baner. Jeg ser et stort potentiale i det nye koncept – der er omsætning at hente, og det vil være med til at styrke Mr-butikkernes profil, så de bliver mere synlige over for flere end hidtil. Hvis det bliver en succes, vil det sandsynligvis også kunne øge trafikken og dermed løfte salget i de fysiske butikker, siger Nikolai Klausen.
Mere om: arbejdstøj | b2b | Mr | Mr Business
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (1)
Forsiden lige nu

Storcenter får flere ledige butikker

Dårlig økonomi: Kæde lukker 15 butikker

Butiksåbning: - Det er op til os at gøre noget ekstra

Brugs fejrer 100-års jubilæum med ny lege- og børnetøjsbutik

Dansk smykkevirksomhed forhandler om salg

1

Salling Group og Coop melder sig ind i kampen for Visadankortet

Nyhedsbrev

1

Ejer får bøde for at dele tyveribillede på Facebook

Kaufhaus Martin Stolz når ikke denne sæson i Blåvand

Modebutik overlevede ikke ejerskifte

200 sjællandske butikker skal samles på én handelsplatform

Butiksrenovering: Skal være mere lækker og moderne

Hygge er en del af ny brilleforretnings koncept

Kæde har succes med salg af babyudstyr

Ifølge BabySam har et samspil mellem den gode kundeoplevelse, digitale løsninger, indbydende butikker og værdifuld rådgivning sikret kæden omsætningsvækst for fjerde år i træk

Butikscenter har endelig fuldt udlejet

Ejer opgiver forretning til fordel for familien

Vil styrke engagement med omverdenen: Salling Group ansætter public affairs-profil

Vestager kaster sig over Nikes skattevilkår i Holland

Topchef drømmer om H&M-tøj i Kvickly

Peter Høgsted forudser store forandringer for Kvickly-kæden.

Kasi-Jesper tiltalt for ulovlige lån på 33 millioner

Jesper Nielsen og to familiemedlemmer nægter sig skyldige i tiltale om at have optaget lån ulovligt.

Femte gang på kort tid: Tøjbutik lukker i Kolding

Nyt tøjnetværk går sammen mod giganter

Voksende bestseller-kæde rykker ind i Ribe

1

Bahnes webshop hacket: Kan have stjålet kortoplysninger i hundredvis

Bestseller fik slukket mikrofonerne til borgermøde om højhus

Bestsellerkoncernen frabad sig kameraer og mikrofoner på borgermøde om det planlagte tårn i Brande – og kommunen efterkom ønsket. Demokratisk problem, mener ekspert.

Varer strømmer ind fra Kina trods manglende sikkerhed

Nu klapper fælden i kopisager

Sportigan i Assens lukker

Mænd vrimler til kjolebutik: Øl og kjoler går hånd i hånd

Modebutik i Ringsted konkurs

Russisktalende mand tilstår Rolex-røveri i Illum

Optiker holder lukket – bygger om

Se alle Medlemmernes egne nyheder

3 x hurtigere pallehåndtering = spar tid

Bliv opdateret på det seneste nye om bioplast

NRF 2019: Online tracking i den fysiske butik

Må du genbruge dine stregkoder?

NRF 2019: Customer Experience

Effektiv, sikker og let kontanthåndtering

Torsdag den 31. januar: Kom til Festival for selvstændige helt gratis

Gerflor er officiel sponser for VM I HERREHÅNDBOLD 2019

Årets økologiske lancering

Find vej til danske testfaciliteter

Nyhed: Få de basale bogføringsværktøjer helt gratis med Billy Basic

Hvordan overvinder butikkerne udfordringen med at møde kunderne både offline og online?

Strategi for din messe.

Et nyt og spændende år i vente hos PALOMAT®

Flere netbutikker får fokus på genbrug

Skal du med helt gratis til Festival for selvstændige i Januar?

Flotte svendeprøvekarakterer til Jonathan fra EL:CON i Hornslet

TrueCommerce udnævnt som Challenger i Gartners Magic Quadrant!

Medalje til Mikkel - udlært elektriker hos EL:CON i Viborg

3 tips til stabilt internet på arbejdspladsen

Ingmars er udlært elektriker hos EL:CON - med to flotte 12-taller

Start året med ny viden og inspiration til jeres CSR-indsatser - gratis

2 minutter med oplevelser fra hjertet

Få svar på spørgmål om FNs Verdensmål 8 fra Cabi

En PALOMAT®-julehilsen til dig og din familie

Send til en kollega

0.203