23948sdkhjf

Lidl er første dagligvarekæde med 250.000 fans på Facebook

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Specialist i sociale medier fortæller, at updates i øjenhøjde, god kundeservice og humor er en vigtig del af opskriften på succes.

De sociale medier, med Facebook som den mest markante, har de seneste år indtaget en stadig vigtigere position i de danske virksomheders markedsføringsstrategier.

Det er forståeligt, for med næsten 4 millioner profiler er danskerne massivt til stede på Facebook.

Af disse mange brugere har 250.000 valgt at like Lidl Danmark.

Dagligvarekæden oprettede sin Facebookside i 2012, og har nu som de første indenfor branchen opnået en kvart million likes, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Læs også: Hillerød har fået Lidl-butik

At Lidl nu har rundet en kvart million likes, vækker glæde hos online & social media manager for Lidl, Michael Hegelund:

- Dagligvarekæderne i Danmark kæmper hårdt om brugernes opmærksomhed på de tilgængelige platforme, og Facebook er blot ét blandt mange medier, hvor vi kommunikerer med kunder og potentielle kunder. At vi opnår 250.000 fans som de første på Facebook, er et stort skulderklap, siger han.

Vigtigheden af én-til-én markedsføring
Når danskerne scroller gennem deres newsfeed på Facebook, præsenteres de for en enorm mængde information. Herunder også opslag og reklamer fra virksomheder.

Facebook er nemlig blevet en uundgåelig og nødvendig del af markedsføringen.

Læs også: Lidl: nu med 100 pct. Fairtrade-mærkede bananer

Dette kan Mikael Lemberg, der er social media specialist, skrive under på:

- Vigtigheden af at benytte de sociale medier til at kommunikere med kunder, og dermed opbygge et stærkt brand for fx dagligvarekæderne, skal i dag ikke undervurderes. Danskerne forventer i stigende grad at kunne komme i direkte samtale med virksomheder på Facebook, så det kan være ekstremt værdifuldt at bruge ressourcer på at være tilstede og yde kundeservice, siger han.

- Der er ingen tvivl om, at der er forskellige årsager til, at danskerne liker forskellige virksomheder. Det spænder lige fra de konkurrenceinteresserede til de stærke ambassadører, der forsvarer virksomhederne under kriser. Hver eneste af vores fans har deres egen unikke grund til at følge os, og vi værdsætter hver og én, tilføjer Michael Hegelund.

Mikael Lemberg bifalder Lidls tilgang til de sociale medier:

- At Lidl har opnået en ganske stor og bred fangruppe på Facebook, er vidnesbyrd om, at man med nærvær, humor og god service som brand kan opnå en særlig plads i mange kunders hjerter, forklarer han.

Mere om: Lidl | sociale medier
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu
1

Butikker sjusker fortsat med håndkøbsmedicin: Sælger gammel medicin

Nu er der snart udsolgt af Fætter BR-butikker

Det har ikke taget lang tid af afhænde stort set alle lejemål fra Fætter BR-kæden.

1

Så meget betalte Salling Group for Fætter BR

Det har indtil nu været hemmeligt, hvor meget Salling Group skulle give for Fætter BR's lager og brand.

Lagkagehuset åbner butik nr 100 i New York

Massiv svindel knækker stor britisk bagerkæde

Patisserie Valerie har ikke kunnet få hjælp fra sine banker efter voldsom svindelsag. Dermed er kæden konkurs.

Veganersalg steg 30 procent i Salling Group

Nyhedsbrev

Dansk ingredienskoncern er kåret til verdens mest bæredygtige

Her er Danmarks bedst omtalte varemærker

Supermarkedskæde holder skansen som Danmarks bedst omtalte varemærke, men der er også nyheder i top 10.

Supermarked modtager Aarhus Kommunes Handicappris

Normal har hyret ny landechef fra Salling Group

Se listen: Her åbner de første nye Netto-butikker i 2019

Gennem hele året vil Netto åbne op imod 70 butikker med helt ny indretning og nyt fokus.

Madiværksættere får chancen hos Irma

Tidligere Silkeborg-købmand i vredt opgør med Dagrofa

Lægger sag an for syv millioner kroner.

Rekord: Over 200 bryggerier i Danmark

- Det kan vi lære af Big Mac-sagen

1

Coop skifter kødbakkerne ud med genbrugsplast

Supermarked slog salgsrekorder

Coop arbejder på planer for nyindkøbt bygning

Efter brand: Møbelbutik rykker ind i lukket dagligvarebutik

Varehus sejrer for andet år i træk

McDonald's mister eneret til kendt navn

Ny direktør: - Vi kan kun øge danskernes bevidsthed om Fairtrade-mærket, hvis detailhandlen er med

Efter forsinkelse er ny SuperBrugsen åbnet

Lille og slidt Netto vokser sig større

Ombygning: Glæder sig over butikscenters udvikling

Ny varehuschef har fast blik på udviklingen

Butikker sætter gang i byggeriet i Ølgod

Lidl rykker ind i nyt park-kvarter

Dagli’Brugsen har gang i stor investering

Nye planer for Kvickly i Silkeborg

1

Meny-butikker overtages af konkurrent

Sunds har fået ny brugsuddeler

Partypølser tilbagekaldes efter metalfund

Royal Greenland lukker i Aalborg: 46 mister jobbet

Elever overtager styringen i Lidl

Coca-Cola lancerer ny smagsvariant

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Gratis rapport til dig: Ny undersøgelse blandt detail- og produktionsvirksomheder

Billy Regnskabsprogram tilbyder automatisk årsregnskab og selvangivelse

Gerflor DLW leverer 25.000 m2 linoleum til nyt psykiatrisk center i DNU

GEPIR – Stregkodernes gratis telefonbog

Pressemeddelelse: AMCS overtager Recy Systems

Forlæng levetiden og sikkerheden på din betalingsterminal - tjek: www.ctcoinshop.dk

Fokus på sourcingstrategi giver endnu flere kundefordele...

NYHED! Prolink Serie 13-0 CTP og Serie 13-34 FLT

600 mio. kr. skal give et teknologisk boost

Træt af madspild?

NRF 2019: Nye teknologier i den fysiske butik

3 x hurtigere pallehåndtering = spar tid

Bliv opdateret på det seneste nye om bioplast

NRF 2019: Online tracking i den fysiske butik

Må du genbruge dine stregkoder?

NRF 2019: Customer Experience

Effektiv, sikker og let kontanthåndtering

Torsdag den 31. januar: Kom til Festival for selvstændige helt gratis

Gerflor er officiel sponser for VM I HERREHÅNDBOLD 2019

Årets økologiske lancering

Find vej til danske testfaciliteter

Nyhed: Få de basale bogføringsværktøjer helt gratis med Billy Basic

Hvordan overvinder butikkerne udfordringen med at møde kunderne både offlin...

Strategi for din messe.

Et nyt og spændende år i vente hos PALOMAT®

Send til en kollega

0.175