23948sdkhjf

Biltema åbner snart to nye varehuse i Danmark

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Biltema åbner "konceptvarehuse" i to større danske byer.

Inden for de kommende 12 måneder åbner Biltema to nye varehuse: Et i Roskilde, og et i Hjørring.

Begge disse betegner Biltema som anderledes og miljøvenlige ”konceptvarehuse”, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

- Vi har lige nu 11 varehuse, men åbner Biltema Roskilde kort tid før vi åbner i Hjørring. Vi er derfor startet med planlægningen af disse to varehuse, der begge bliver ”konceptvarehuse”. Vi har arbejdet med udvikling af idéer til nye delkoncepter, som gerne skulle resultere i en bedre indkøbsoplevelse – i varehuse, der bliver opbygget efter bæredygtige og energirigtige principper. For ikke at tale om, at forbrugerne i begge varehuse nu får mulighed for at få en bid mad til en billig pris via vores hyggelige caféer, siger Jacob Borring Møller, der er administrerende direktør for Biltema i Danmark.

Miljøvenligt byggeri
Biltema arbejder med lokale byggefirmaer med håndværkere af høj kvalitet, der kan klare en så kompleks bygning, som et nyt, stort Biltema-varehus er.

Læs også: Kunder sad 11 timer i kø til nyt gigantvarehus: Største åbning i Biltemas historie

Husets materialer er alle langtidsholdbare. Der bruges specialbeton til både vægge og lofter. Tillige tilføjes et ekstra tykt lag isolering på taget. Gulvene bliver opført i granit, der bare skal rengøres med børste og vand (læs: ingen kemikalier). LED-belysningen er bevægelsesstyret, og alle vinduer er selvrensende.

Læs også: Største overskud nogensinde hos Biltema

- Vi fortsætter med konstant at finde nye, smarte løsninger, der effektiviserer byggeriet af nye varehuse. På denne måde får vi endnu bedre, flottere og mere miljøvenlige varehuse, fortæller Jacob Borring Møller.

Varehuse kontra nethandel
- Vores erfaring er, at vores kunder ønsker varen her og nu og ikke efter flere timers eller dages ventetid. Og de ønsker at se, hvad de køber. Vi tror også på, at vores kunder gerne vil have en indkøbsoplevelse, som de aldrig vil kunne få i en netbutik. F.eks. som at opleve varer, man overhovedet ikke vidste eksisterede, opleve hvordan et 10 års garantiprodukt føles og ved selvsyn konstatere, hvor meget en LED pære lyser.

- Vi tænker også, at det er en fordel at have varen i hånden, inden der tages beslutning om et køb. Og vi tror på, at det er et aktiv, at kunden har muligheden for at søge råd og vejledning hos en medarbejder, hvis der er det mindste at være i tvivl om. En netbutik vil i øvrigt heller aldrig kunne tilbyde en varm kop kaffe og en kanelbolle, slutter adm. direktør Jacob Borring Møller.
Mere om: Biltema | butiksåbning
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

App skal give halv milliard forbrugere viden om skadelig kemi

Forbrugere i Europa kan med appen "Tjek Kemien" opbygge vidensbank om varer, der indeholder skadelig kemi.

Nyt krav: Én slags oplader til alle mobiler

Skuffet B&O-direktør: Derfor går vi i minus

Bang & Olufsen mister omsætning og taber penge

Elektronikselskabet fra Struer er ved at ændre sin salgsmodel. Det påvirker omsætningen.

Bilsalget sætter rekord: Større biler og SUV'er trækker op

Regeringen vil forbyde salg af lattergas i alle kiosker

Nyhedsbrev

Ny Harald Nyborg kan blive butik 35, 36 eller 37

DEAS vinder administration af to nye shoppingcentre

2

Sonos sagsøger giganten Google

Fødevarebranchens brikker er blevet allemandseje

Circle K gør det muligt for Børnetelefonen at hjælpe flere

Drab på iransk general gør det dyrere at tanke bilen

Aldrig før har Tesla solgt så mange elbiler

Ny chef skal styrke kommerciel udvikling af shoppingcentre

Fra krise til højkonjunktur: Bilsalget er fordoblet på et årti

1

Power-chef til B&O: Hvorfor må vi ikke sælge jeres produkter?

Skidt dag kostede B&O 277 millioner kroner af markedsværdien

B&O-aktien sables ned efter endnu en nedjustering

Aktionærerne i Bang & Olufsen kan se selskabets markedsværdi falde cirka 260 millioner kroner onsdag morgen.

Bang & Olufsen nedjusterer forventninger til året markant

1

Dårlige anmeldelser strømmer ind: Stor netshop væltet af black friday

Butikken fik 60.000 flere ordrer på black friday, end man havde regnet med.

Regeringen vil forbyde salg af lattergas til unge under 18 år

Kiosk bliver politianmeldt efter stort fund af lattergaspatroner

Samlet var der mere end 34.000 små lattergaspatroner og desuden næsten 300 store lattergaspatroner på hver 950 milliliter.

Dansk elektronikkæde fordobler omsætningen igen

Fyrværkerisalget er i gang - men det må ikke affyres endnu

Minister vil forbyde sød smag i e-cigaretter

Butikskæder oplever stort nej tak til plastikposer

Forbrugerne holdt på pengene før black friday

Stor opbakning til ny citybutik: 1.000 stod i kø ved åbning

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Frode Laursen støtter bæredygtig transport med standarder

Hvad skal din virksomhed investere i i 2020?

Kom Til Stor Åbningsfest Hos Kärcher

Leasing af genbrugt IT - forbedrer jeres likviditet

HOLIDAY WORLD international tourism trade fairs 2020

Samarbejde om innovation med udspring i testfaciliteter

Vil kan hjælp dig med at lave en plan for din næste messedeltagelse!

Tøj brand med historie søger partner

Er I parate til at konvertere til ISO 45001:2018.

De nominerede til Detailforum Awards 2020

Virksomhed tilbyder skibsdele

CTcoin deltager på EuroShop, Düsseldorf 16-20 februar, 2020

Gør noget for miljøet og din egen pengepung med Tracking

Alusteel: Hos ASSA ABLOY en en port ikke bare er en port

Have møbel producent tilbyder produktionsaftale.

Ansøg et rejselegat på 15.000 kr.

Fremtidens BR

God kvalitetesemballage til priser, der er skarpe

Mangler din virksomhed forskellige tape løsninger?

Amager Centrets forvandling

GS1-nyhed: Miljøbilleder

Tacho management i nye klæder

DSV Solutions opnår en årlig besparelse på kr. 80.000!

Ny salgssupporter hos Alux

TrueCommerce driver nyt strategisk initiativ i EESPA

Send til en kollega

0.172