23948sdkhjf

Lidls administrative personale var i butik for en dag

Skarpere service er en del af målsætningen med Lidls årlige praksisdag, hvor Lidls administrative personale skifter hovedkvarteret ud med en lokal Lidl-butik.

- Undskyld, hvor finder jeg frikadellerne fra tilbudsavisen?

Spørgsmålet stilles til Peer, som lige skal tænke sig om en ekstra gang, før han viser kunden hen til den rigtige hylde.

For selvom Peer er iklædt Lidls blå butiksuniform, og er en del af dagens butikspersonale i Lidls butik på Vejlevej i Horsens, så er Peer Sandtner mere vant til at handle bake off, end at vide hvor ugens tilbud er placeret – han er normalt indkøber for bake off i Lidl – mens han denne dag har byttet hovedkvarteret ud med sin lokale Lidl-butik.

Det fortæller Lidl i en pressemeddelelse. 

Peers praksisdag er en del af Lidls HR-strategi. Og Peer er ikke alene: de ansatte fra Lidls hovedkontor har siden årsskiftet haft minimum én dag i butik, og flere endnu er allerede planlagt. Herudover skal alle nye administrative medarbejdere i butik, som en del af deres oplæring. Kendskabet til arbejdet i kædens butikker er vigtig, fordi den hjælper med at styrke forståelsen mellem butikker og kontorer. En forståelse som i sidste ende kommer Lidls kunder til gode.

- Det, vi opnår gennem praksisdagen, er et styrket samarbejde på tværs af butikkerne og afdelingerne på hovedkontoret og i regionerne. Praksisdagen danner derved grobund for vidensdeling og erfaringsudveksling i hele virksomheden, og er dermed med til at sikre, at vi lykkes i Lidl. Herudover, tror jeg, det er sundt for os alle at komme ud og opleve, hvordan dagligdagen er i vores kerneforretning – nemlig butikkerne, forklarer head of HR for Lidl, Sine Dolberg.

Retail & forbruger director fra Retail Institute Scandinavia, Dorte Wimmer, ser gode muligheder i Lidls praksisdag:

- Jeg synes, at det er utroligt positivt, at hele ledelsen kommer ud i butikkerne. Det giver dem en værdifuld indsigt i kunderne men også i den dagligdag, som de ansatte har. Derved er der grobund for, at ledelsen kan træffe de rigtige beslutninger, der fremmer motivationen hos medarbejderne og derved også den gode kundeoplevelse, siger hun.

Sine Dolberg tilføjer:

- Netop kundetilfredsheden er et af de vigtigste målepunkter for succes i Lidl. Med praksisdagen sørger vi for, at vores personale er up-to-date med arbejdet i butikkerne, så vi fra hovedkontorets side kan skabe fundamentet for et varesortiment og en indkøbsoplevelse, der matcher vores kunders forventninger.

Konceptet udvides

Sine Dolberg er tilfreds med resultatet af praksisdagene, der blandt andet har resulteret i en evalueringsrapport, som direktionen kan benytte til at styrke virksomheden fremadrettet:

- Praksisdagen har været en succes. Vi har fået en masse værdifuld viden at arbejde videre med, så vi kan skabe endnu bedre resultater, siger hun. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109