23948sdkhjf

Nu går det frem for salg af dagligvarer på nettet

Ny analyse viser, at onlinesupermarkederne er begyndt at få tag i forbrugerne.

Andelen af forbrugere, der køber dagligvarer på nettet mindst en gang om ugen, er steget med 14 pct. siden sidste år. 

Det viser nye tal fra Foreningen af Dansk Internethandel (FDIH), fortæller branchebladet Butikslederen. 

Foreningen har samtidig spurgt forbrugerne til deres bevæggrunde for at handle eller ikke handle dagligvarer på nettet, og den største grund til at gøre det handler ifølge forbrugerne om fleksibiliteten til at handle, når man har lyst. 

Samtidig oplever flere, at de spiser sundere, når de handler på nettet. 

Den primære forklaring på, hvorfor en stor del af forbrugerne stadig ikke vil handle dagligvarer på internettet, er, at de ikke har tillid til, at varerne er af samme kvalitet eller friskhed som dem i supermarkedet. 

- Det er et problem for netbutikkerne, at kunderne ikke har tillid til, varernes kvalitet er lige så god som i de fysiske butikker, og det står i kontrast til den faktiske oplevelse hos de kunder, der handler på nettet, siger Niels Ralund, der er direktør for FDIH. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.05