Netto åbner med nyt koncept i Aarhus

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Butikken er den første af sin art i Jylland.

Det bliver en anderledes Netto, som borgerne i Aarhus kan møde, når de fra i dag  går på indkøb i deres Netto i Veri Centeret.

Læs også: Hester og Bjarke fra Samsø er Årets Økologer

Netto-butikken er nemlig den allerførste i Jylland, som åbner med Nettos helt nye butikskoncept, fortæller Salling Group i en pressemeddelelse. 

Butikken adskiller sig fra en typisk Netto, idet både indretning og look-and-feel har fået et gennemgribende løft. Og derudover vil butikken opleves anderledes, da alt fra musik og varer til indkøbsvognene er opdateret.

- Vi har ganske enkelt revitaliseret hele vores butikskoncept, som har fået en gennemgribende makeover. Kernen i vores nye koncept vil stadig være det, som kunderne kender: Nemlig gode varer til de bedste priser. Men med vores nye koncept vil vi i endnu højere grad gerne skabe butikker, som det er rart at være i for kunder og medarbejdere, fortæller Michael Løve, der er direktør i Netto. 

Kernen i butiksoplevelsen tager afsæt i Nettos danske og skandinaviske rødder, og udover nye farver og mere lækker look-and-feel har den nye butik også en særlig indretning.

Læs også: Netto gør det mere attraktivt at pante poser

Således spiller frugt- og grønt-afdelingen en mere bærende rolle, ligesom convenience-varer får sin egen sektion, så det er let for alle at finde de nemme måltider.

Samtidig har butikken færre af de klassiske spot-varer, som samtidig er placeret nær det faste sortiment af tilsvarende varer. 300 nye varer er i stedet tilføjet til det faste sortiment. 

Butikschefen i den nye Netto-butik er Jørn Krag Pedersen, og han glæder sig meget til at byde kunderne indenfor i den helt nye butik. 

- Vi glæder os meget til at åbne fremtidens discountbutik, og så endda den allerførste i Jylland. Det er ingen hemmelighed, at den gamle butik trængte til at blive frisket op, men det bliver en komplet anden Netto-butik, kunderne kommer til at møde. For det første er butikken næsten dobbelt så stor, der er nu direkte adgang fra parkeringspladsen, og så er butikken i endnu højere grad indrettet efter kundernes ønsker med mere plads til frugt- og grønt, convenience og nem navigering i butikken, siger Jørn Krag Pedersen.

Om Netto-butikken i Aarhus

Butikken har næsten fordoblet salgsarealet og har i alt et salgsareal på godt 900 m2.

Butikken adskiller sig fra en typisk Netto-butik i kraft af:

  • Markant større frugt- og grøntafdeling.

  • En særlig og større sektion med convenience-varer, som findes i forlængelse af frugt- og grøntafdelingen.

  • Ny placering til Spot-varer, som alt efter varetype er placeret nær det faste sortiment af tilsvarende varer.

  • Mere plads til køl- og frost med plads til præsentation af det ferske kød

  • Nyt inventar, med en skandinavisk look-and feel-fornemmelse. Eksempelvis med trælook i frugt- og grøntafdelingen.

  • Nye farver på inventar og væg, hvor den klassiske gule Netto-farve også har fået en opdatering.

  • Ligeledes justeringer i facadeskiltningen, hvor den gule foliering ikke er en del af vinduerne i butikken - så der kommer meget dagslys ind i butikken.

  • Indretningen i butikken er udarbejdet, så kunderne nemt kan navigere rundt.

  • Udover frugt og grønt er også convenience, fersk kød og en lang række andre varer fremhævet, så kundens indkøbsoplevelse og indkøbsflow forbedres.

  • Ændret belysning i butikken, hvor varerne vil være i fokus.


Hold dig opdateret med RetailNews

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Amazon vil bygge 3000 fysiske nærbutikker

Internetgigantens nye butikker skal konkurrere med 7-Eleven.

Coop svarer igen med viral video

Bagmandspolitiet: Hesalights Starbucks-kontrakt er et falsum

Kontrakt til en værdi af 367 millioner kroner blev fundet i en pose under ransagning af Hesalight-direktørs hjemmeadresse

Burgerkæde overtager ikonisk restaurant

- Jeg tror bare, at de fandt et sted, som de bare vil have

Hungry er på pengejagt

Hester og Bjarke fra Samsø er Årets Økologer

For andet år i træk kårer Netto og Økologisk Landsforening Årets Økolog. Hester og Bjarke driver Yduns Have i Alstrup på Samsø.

Nyhedsbrev

Australien giver op til 15 års fængsel for at forurene mad

Australsk fænomen med at stikke nåle i jordbær i supermarkeder fører til højere fængselsstraffe for at forurene mad.

Vestager opgiver skattesag mod McDonalds

Øl med hash: Carlsberg ser tiden an

Coop gør butikkerne digitale

Wi-Fi bliver fundamentet i at gøre butikkerne digitale og skabe nye løsninger til kunderne.

Prinsesse Marie på besøg i FødevareBanken

Over 75 tons “grimme” tomater er reddet

De sagde nej til Magasin, men ja til Onkel Thomas

Danskerne køber økologi på nettet som aldrig før

7-Eleven uddelte priser til årets bedste leverandører

Starbucks spiller stor rolle i svindelsag om halv milliard

Stifteren af Hesalight A/S, Lars Nørholt, nægter sig skyldig i alle anklager i sag i Retten i Roskilde.

Fakta-direktør bliver chef for Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen og Fakta

Efter et succesfuldt turnaround i Faktakæden får Stina Glavind væsentligt mere ansvar i sin nye stilling.

Personalet tager skraldet, når røveren slår til

Det går hårdt udover butikspersonalet, når røvere eksempelvis slår til mod supermarkeder. Derfor er det bekymrende, at antallet af røverier er steget, mener HK Handel.

Netto gør det mere attraktivt at pante poser

For at få endnu flere udtjente poser retur hæver Netto nu panten og introducerer nye poser af genbrugsplast til fordel for naturen.

Coca-Cola undersøger muligheder for cannabis-drik

Kaffekæden Riccos udskyder udlandsplaner

Kvickly i Odensebydelen Dalum solgt

Flere partier vil indføre aldersgrænse for køb af lattergas

Lattergas er blevet et populært rusmiddel blandt mange unge. Nu vil flere partier indføre aldersgrænse for køb af gassen.

Løgismose Meyers fyrer topchefen

Tørk Furhauges resultater ikke gode nok, mener bestyrelsen

Danske unge: E-smøger er yt

Karen Hækkerup stopper i Landbrug & Fødevarer

E-smøger spreder sig som en epidemi i USA

Mærsk investerer i mindre madspild

Nemlig.com har solgt over 100.000 måltider på en måned

Bisca tilbagekalder Honningsnitter med mug på

Op mod 20 smadrede pizzeria i Aarhus

Høsten var 30 procent ringere end normalt

Plastflasker får nyt liv i flyverdragter i Føtex og Bilka

Unge fritidsjobbere må kun udføre lettere arbejde

Mug får Orkla Foods til at tilbagekalde læskedrik

Vi samler plast som aldrig før - kun 15 procent genbruges

Se alle Medlemmernes egne nyheder

20 års jubilæum hos PALOMAT®

Dansk pilfingersikring er populær i USA

Mave & Hjerte er vejen til innovation hos Peter Larsen Kaffe

Taiwan virksomhed søger leverandører af chokolade, slik, kiks, chips og drikkevarer

PALOMAT® udvider marketingteamet

Detailhandlens Fagprøvepris og Danish Retail Award 2018

FDIHs e-handelskonference og messe - vil du klare dig i giganternes æra?

Tagintegrerede solceller i klassiske teglstens tage

Ny kontaktchef med solid bureauerfaring

Stormøde for sikringsansvarlige hos Alux

Kølerum til jægeren

MENY i Præstø oplever endnu større succes efter køb af ny røgovn

Vejle 24.10: Opkvalificer dine medarbejdere eller luk din virksomhed!

Kristian er udlært elektriker hos EL:CON – og vil gerne lære mere

Dine data er i høj kurs. Passer du godt nok på dem?

Svendborg 10. oktober: Fra tanke til handling - nye løsninger skal i spil

Seminar: Rundt om Dynamics 365

Byens Ejendom afholder konferencen - Ringsted: De store projekter 4. oktober 2018

JEROS A/S på vej på IBA 2018

Glasvægge giver åbenhed i nyt kræftbehandlingscenter

Et litauisk firma søger leverandører eller producenter af køkkenvask i rust...

Hvad er din drøm?

Nye kabelbakker til fiberoptiske kabler i datacentre

Sommeren 2018 fik elprisen til at stige

Prolink Serie 5 kurve og spiral plastmodulbånd.

Send til en kollega

0.2