23948sdkhjf

Netto åbner med nyt koncept i Aarhus

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Butikken er den første af sin art i Jylland.

Det bliver en anderledes Netto, som borgerne i Aarhus kan møde, når de fra i dag  går på indkøb i deres Netto i Veri Centeret.

Læs også: Lille og slidt Netto vokser sig større

Netto-butikken er nemlig den allerførste i Jylland, som åbner med Nettos helt nye butikskoncept, fortæller Salling Group i en pressemeddelelse. 

Butikken adskiller sig fra en typisk Netto, idet både indretning og look-and-feel har fået et gennemgribende løft. Og derudover vil butikken opleves anderledes, da alt fra musik og varer til indkøbsvognene er opdateret.

- Vi har ganske enkelt revitaliseret hele vores butikskoncept, som har fået en gennemgribende makeover. Kernen i vores nye koncept vil stadig være det, som kunderne kender: Nemlig gode varer til de bedste priser. Men med vores nye koncept vil vi i endnu højere grad gerne skabe butikker, som det er rart at være i for kunder og medarbejdere, fortæller Michael Løve, der er direktør i Netto. 

Kernen i butiksoplevelsen tager afsæt i Nettos danske og skandinaviske rødder, og udover nye farver og mere lækker look-and-feel har den nye butik også en særlig indretning.

Læs også: Scottie er snart parat til at slå sine folder i Skalborg

Således spiller frugt- og grønt-afdelingen en mere bærende rolle, ligesom convenience-varer får sin egen sektion, så det er let for alle at finde de nemme måltider.

Samtidig har butikken færre af de klassiske spot-varer, som samtidig er placeret nær det faste sortiment af tilsvarende varer. 300 nye varer er i stedet tilføjet til det faste sortiment. 

Butikschefen i den nye Netto-butik er Jørn Krag Pedersen, og han glæder sig meget til at byde kunderne indenfor i den helt nye butik. 

- Vi glæder os meget til at åbne fremtidens discountbutik, og så endda den allerførste i Jylland. Det er ingen hemmelighed, at den gamle butik trængte til at blive frisket op, men det bliver en komplet anden Netto-butik, kunderne kommer til at møde. For det første er butikken næsten dobbelt så stor, der er nu direkte adgang fra parkeringspladsen, og så er butikken i endnu højere grad indrettet efter kundernes ønsker med mere plads til frugt- og grønt, convenience og nem navigering i butikken, siger Jørn Krag Pedersen.

Om Netto-butikken i Aarhus

Butikken har næsten fordoblet salgsarealet og har i alt et salgsareal på godt 900 m2.

Butikken adskiller sig fra en typisk Netto-butik i kraft af:

  • Markant større frugt- og grøntafdeling.

  • En særlig og større sektion med convenience-varer, som findes i forlængelse af frugt- og grøntafdelingen.

  • Ny placering til Spot-varer, som alt efter varetype er placeret nær det faste sortiment af tilsvarende varer.

  • Mere plads til køl- og frost med plads til præsentation af det ferske kød

  • Nyt inventar, med en skandinavisk look-and feel-fornemmelse. Eksempelvis med trælook i frugt- og grøntafdelingen.

  • Nye farver på inventar og væg, hvor den klassiske gule Netto-farve også har fået en opdatering.

  • Ligeledes justeringer i facadeskiltningen, hvor den gule foliering ikke er en del af vinduerne i butikken - så der kommer meget dagslys ind i butikken.

  • Indretningen i butikken er udarbejdet, så kunderne nemt kan navigere rundt.

  • Udover frugt og grønt er også convenience, fersk kød og en lang række andre varer fremhævet, så kundens indkøbsoplevelse og indkøbsflow forbedres.

  • Ændret belysning i butikken, hvor varerne vil være i fokus.
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Varehus sejrer for andet år i træk

Supermarked slog salgsrekorder

Efter brand: Møbelbutik rykker ind i lukket dagligvarebutik

Coop arbejder på planer for nyindkøbt bygning

McDonald's mister eneret til kendt navn

Ny direktør: - Vi kan kun øge danskernes bevidsthed om Fairtrade-mærket, hvis detailhandlen er med

Nyhedsbrev

Efter forsinkelse er ny SuperBrugsen åbnet

Lille og slidt Netto vokser sig større

Ombygning: Glæder sig over butikscenters udvikling

Scottie er snart parat til at slå sine folder i Skalborg

Netto åbner i maj en ny dagligvarebutik på cirka 1100 kvadratmeter på Hobrovej 446

Ny varehuschef har fast blik på udviklingen

Netto overtager Faktas lejemål

Brugs fejrer 100-års jubilæum med ny lege- og børnetøjsbutik

Butikker sætter gang i byggeriet i Ølgod

1

Danskerne grænsehandler på livet løs

1

Salling Group og Coop melder sig ind i kampen for Visadankortet

Ombygning af butikscenter er i gang

Ny Meny og Lagkagehuset er klar til åbning lige om lidt

Der knokles i Aalborgs nye Meny i Østre Havnegade inden åbningen, og der har været rift om jobbene

Lidl rykker ind i nyt park-kvarter

Dagli’Brugsen har gang i stor investering

Coop energicertificerer 800 butikker

200 sjællandske butikker skal samles på én handelsplatform

Ny købmand vil gøre Rema 1000 til det lokale samlingspunkt

Vil styrke engagement med omverdenen: Salling Group ansætter public affairs-profil

Nye planer for Kvickly i Silkeborg

1

Meny-butikker overtages af konkurrent

Sunds har fået ny brugsuddeler

Partypølser tilbagekaldes efter metalfund

Royal Greenland lukker i Aalborg: 46 mister jobbet

Elever overtager styringen i Lidl

Coca-Cola lancerer ny smagsvariant

Just Eat begyndte året med rekord

Fysiske medier har haft en elendig jul i Storbritannien

Mayonnaise kaldt tilbage

Salg af lægemidler til at kvitte smøgerne er røget i vejret

Easyfood solgt til Orkla

Se alle Medlemmernes egne nyheder

NYHED! Prolink Serie 13-0 CTP og Serie 13-34 FLT

600 mio. kr. skal give et teknologisk boost

Træt af madspild?

NRF 2019: Nye teknologier i den fysiske butik

3 x hurtigere pallehåndtering = spar tid

Bliv opdateret på det seneste nye om bioplast

NRF 2019: Online tracking i den fysiske butik

Må du genbruge dine stregkoder?

NRF 2019: Customer Experience

Effektiv, sikker og let kontanthåndtering

Torsdag den 31. januar: Kom til Festival for selvstændige helt gratis

Gerflor er officiel sponser for VM I HERREHÅNDBOLD 2019

Årets økologiske lancering

Find vej til danske testfaciliteter

Nyhed: Få de basale bogføringsværktøjer helt gratis med Billy Basic

Hvordan overvinder butikkerne udfordringen med at møde kunderne både offline og online?

Strategi for din messe.

Et nyt og spændende år i vente hos PALOMAT®

Flere netbutikker får fokus på genbrug

Skal du med helt gratis til Festival for selvstændige i Januar?

Flotte svendeprøvekarakterer til Jonathan fra EL:CON i Hornslet

TrueCommerce udnævnt som Challenger i Gartners Magic Quadrant!

Medalje til Mikkel - udlært elektriker hos EL:CON i Viborg

3 tips til stabilt internet på arbejdspladsen

Ingmars er udlært elektriker hos EL:CON - med to flotte 12-taller

Send til en kollega

0.194