23948sdkhjf

Netto åbner med nyt koncept i Aarhus

Butikken er den første af sin art i Jylland.

Det bliver en anderledes Netto, som borgerne i Aarhus kan møde, når de fra i dag  går på indkøb i deres Netto i Veri Centeret.

Netto-butikken er nemlig den allerførste i Jylland, som åbner med Nettos helt nye butikskoncept, fortæller Salling Group i en pressemeddelelse. 

Butikken adskiller sig fra en typisk Netto, idet både indretning og look-and-feel har fået et gennemgribende løft. Og derudover vil butikken opleves anderledes, da alt fra musik og varer til indkøbsvognene er opdateret.

- Vi har ganske enkelt revitaliseret hele vores butikskoncept, som har fået en gennemgribende makeover. Kernen i vores nye koncept vil stadig være det, som kunderne kender: Nemlig gode varer til de bedste priser. Men med vores nye koncept vil vi i endnu højere grad gerne skabe butikker, som det er rart at være i for kunder og medarbejdere, fortæller Michael Løve, der er direktør i Netto. 

Kernen i butiksoplevelsen tager afsæt i Nettos danske og skandinaviske rødder, og udover nye farver og mere lækker look-and-feel har den nye butik også en særlig indretning.

Således spiller frugt- og grønt-afdelingen en mere bærende rolle, ligesom convenience-varer får sin egen sektion, så det er let for alle at finde de nemme måltider.

Samtidig har butikken færre af de klassiske spot-varer, som samtidig er placeret nær det faste sortiment af tilsvarende varer. 300 nye varer er i stedet tilføjet til det faste sortiment. 

Butikschefen i den nye Netto-butik er Jørn Krag Pedersen, og han glæder sig meget til at byde kunderne indenfor i den helt nye butik. 

- Vi glæder os meget til at åbne fremtidens discountbutik, og så endda den allerførste i Jylland. Det er ingen hemmelighed, at den gamle butik trængte til at blive frisket op, men det bliver en komplet anden Netto-butik, kunderne kommer til at møde. For det første er butikken næsten dobbelt så stor, der er nu direkte adgang fra parkeringspladsen, og så er butikken i endnu højere grad indrettet efter kundernes ønsker med mere plads til frugt- og grønt, convenience og nem navigering i butikken, siger Jørn Krag Pedersen.

Om Netto-butikken i Aarhus

Butikken har næsten fordoblet salgsarealet og har i alt et salgsareal på godt 900 m2.

Butikken adskiller sig fra en typisk Netto-butik i kraft af:

  • Markant større frugt- og grøntafdeling.

  • En særlig og større sektion med convenience-varer, som findes i forlængelse af frugt- og grøntafdelingen.

  • Ny placering til Spot-varer, som alt efter varetype er placeret nær det faste sortiment af tilsvarende varer.

  • Mere plads til køl- og frost med plads til præsentation af det ferske kød

  • Nyt inventar, med en skandinavisk look-and feel-fornemmelse. Eksempelvis med trælook i frugt- og grøntafdelingen.

  • Nye farver på inventar og væg, hvor den klassiske gule Netto-farve også har fået en opdatering.

  • Ligeledes justeringer i facadeskiltningen, hvor den gule foliering ikke er en del af vinduerne i butikken - så der kommer meget dagslys ind i butikken.

  • Indretningen i butikken er udarbejdet, så kunderne nemt kan navigere rundt.

  • Udover frugt og grønt er også convenience, fersk kød og en lang række andre varer fremhævet, så kundens indkøbsoplevelse og indkøbsflow forbedres.

  • Ændret belysning i butikken, hvor varerne vil være i fokus.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11