23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Libratone bruger Danmark som springbræt

Nu skal det være for højttalerfirmaet med de rige kinesere i ryggen

Libratones kinesiske ejere har aldrig lagt fingre imellem. Højttalerfirmaet skal være i den internationale top fem om fem år. Og nu skal det være - folk skal kende Libratone-brandet som de gør andre spillere som Sonos og B&O.

- Vi føler, at vores højtalere og høretelefoner er kommet op på niveau med de allerbedste i markedet. Næste skridt bliver at etablere sig som et stærkt brand i Nordeuropa. Og vi kommer især til at satse på Danmark, hvor det hele startede, siger Libratones driftsansvarlige direktør, CCO, Jamie Robertson, til finans.dk.

Prisen på Libratones produkter betyder ifølge direktøren , at hovedkonkurrenten hedder Sonos og ikke B&O.

Danmark bliver hjemsted for firmaets første dedikerede butik, en såkaldt flagship store, der åbner på Strøget i København i næste måned. 

Siden et asiatisk konsortium købte Libratone i 2014 har højttalerproducenten haft et samlet underskud på mere end 475 millioner kroner. Seneste - i 2017 - var det på 127 millioner kroner. Højttalerfirmaet har for længst meldt ud, at der også venter store investeringer i det igangværende 2018-regnskabsår, som led i Libratones 5-årsplan.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063