23948sdkhjf

Lego og Søstrene Grene vinder ved VM i virksomhedsfilm

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Tre danske kæmpebrands skovlede statuetter hjem ved Cannes Corporate Media & TV Awards i går aftes.

Syv fornemme priser til Danmark blev det til ved gårsdagens Cannes Corporate Media & TV Awards - også kendt i folkemunde som 'VM i virksomhedsfilm'.

Læs også: Lego stopper nedtur fra 2017 - salget vokser igen

Det fortæller produktionsselskabet M2Film, der udviklet flere af filmene. 

To af priserne - én af guld og én af sølv - gik til Netflix-dokumentaren 'LEGO House - Home of the Brick' i kategorierne Web Documentaries og Lifestyle, Art, Music & Culture, mens en yderligere guld-statuette blev givet til Lego Classics 'Creative Storytelling' kampagne i kategorien Social Media & Short Videos.

Men det var ikke kun Lego -brandet, der havde en fest i går. Også en poetisk identitetsfilm fra Søstrene Grene høstede to sølv-statuetter i henholdsvis Marketing Communication - B2C og Corporate Videos.

Ligeledes blev en rekrutteringsfilm fra Novozymes belønnet med en sølv-statuette for at have imponeret juryen i kategorien Human Resources.

Læs også: Boligkæde stormer ind på tredjeplads på listen over danske kvinders yndlingsmærker

Vinderfilmene er udviklet og produceret af det danske produktionsselskab M2Film, som dermed rider videre på bølgen af succes fra sidste års show i Cannes.

Her vandt de sammen med A.P. Møller-Mærsk den eftertragtede Grand Prix (Bedste Film) for "The Heart of Trade" kampagnefilmen. De blev desuden kåret som 'Årets Produktionsselskab' - en pris som de til stor begejstring genvandt i år.

Lego House - Home of the Brick' blev lanceret globalt på Netflix i slut juni, og der skulle således ikke gå længe, før dokumentaren gjorde sig bemærket blandt internationale reklame- og brandingjuryer.

Den prisvindende film går bag om den massivt omfattende konstruktion af Lego House, et 12.000 kvadratmeter stort oplevelsescenter fyldt med 25 millioner legoklodser.

De vindende film

- Guld til Lego House for 'Lego House - Home of the Brick' i Web Documentaries

- Sølv til Lego House for 'Lego House - Home of the Brick' i Lifestyle, Art, Music & Culture

- Guld til Lego Classic for 'Creative Storytelling' i Social Media & Short Videos

Læs også: Lego-arvinger vil dele magten

- Sølv til Søstrene Grene for 'The wonderful world of Anna and Clara' i Marketing Communication - B2C

- Sølv til Søstrene Grene for 'The wonderful world of Anna and Clara' i Corporate Videos

- Sølv til Novozymes for 'Graduate Recruitment' i Human Resources

Den såkaldte 'Blue Dolphin' for 'Årets Produktionsselskab' gik til M2Film, som producerede filmene ovenfor.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Utilfreds direktør forlader topposten hos Flying Tiger

Landmad.dk får comeback

Sexbutik tjener millioner til ejerne

Bilka inviterer børn i trafikskole

Lagkagehuset åbner i Køge

Nyt fra bestyrelseslokaler og direktionsgange

Nyhedsbrev

Ny direktør hos Stark i Lemvig

Forkerte kerner endte i hvidkålssalat

Dankort bliver brandvarmt op til påske

Påsken er altid garant for store handelsdage med Dankort - særligt onsdagen inden helligdagene bliver vores Dankort brandvarmt

Luksusfirmaer sender milliarder til Notre Dame

Skagenfood: Salget steg, men overskuddet faldt

Medie: Dagrofa har tabt over 600 millioner

- Det koster at rydde op, siger ny topchef

Matas introducerer abonnement

Mille Food på vej med tre nye produkter

Kunder evakueret i Ikea

Apoteker åbner "Løvens Hule" i Faaborg

Telenor tester selvbetjeningsbutik i Valby

Crowdfunding: Halv million til Vilsund Blue på 21 minutter

700 Coop-butikker holder åben hele påsken

Hungry.dk satser på hurtigt at overhale Just Eat

Denne dag bliver der handlet mest på DBA

Jeanette fra Allerød oplever, at hendes DBA-salg stiger til det dobbelte i påsken.

Købmænd siger ja til valgkamp foran butikken

Lidl donerer overskudsmad til Blå Kors

Verdens ældste tatovørbutik truet af lukning: Nu er der faldet dom

Frygt for aflyste afgifter drev bilsalget til ny rekord

Stryhns debuterer som øko-producent

Mange små virksomheder får stadig et nej i banken

Sildekrig: Fyn og Bornholm strides om ’Christiansø’

Nets-formand forventer at kunne rejse 70 mia. kr. til opkøb

Lars Larsen afviser stor aktionærpost i fodboldklub

Sushi-kæde lukker for at redde havet

Mayonnaise ramt af skimmelvækst

GLS massehyrer i det østjyske

Jysk åbner på Cypern

Aldi tilbagekalder schnitzler efter fund af glassplinter

Køkkenkæde åbner fjerde butik på et år

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Se Kärcher innovative BR 35/12 C gulvvasker

Hop op i HCS lastbilen og besøg BIO CITY

Gratis webinar: Få et større overskud ved hjælp af en cloud-baseret løsning til ruteoptimering

Kan shuttlesystemer optimere dit lager?

Nyt bestyrelsesmedlem i FlexPOS ApS

Sikring af Spillearkaden i Tivoli

Emballagedesign i e-handel er effektiv branding

NYHED! West Greenland hellefisk – en ægte delikatesse

Undgå usalgbare varer med en fornuftig palletering

Mors Dag

Råt og feminint

Bæreposen der giver trafik til ARK Boghandels website

Undgå bøder for fejlbehæftede pallelabels: Tag et gratis online lynkursus

Aalborg Byrådssal og medborgerhus

42.000 m2 gulv fra Gerflor DLW til Herlev Hospital

Elteknisk totalleverandør går forrest med grønne arbejdsbiler

Husk den 14. juni 2019

Fokus på arbejdsmiljø og ergonomi

Svævende lysende øer

Gratis forretningsrejser til Elbląg, Poland for de danske virksomheder

Dansk Halbyggeri: On-site løsninger i komplekst projekt

Branding: Sådan vælger du det rigtige gavepapir

Lamelafskærmning på nyt byggeri i Kolding

Ny web til HCS

Ny web til HCS

Send til en kollega

0.152