23948sdkhjf

Lego og Søstrene Grene vinder ved VM i virksomhedsfilm

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Tre danske kæmpebrands skovlede statuetter hjem ved Cannes Corporate Media & TV Awards i går aftes.

Syv fornemme priser til Danmark blev det til ved gårsdagens Cannes Corporate Media & TV Awards - også kendt i folkemunde som 'VM i virksomhedsfilm'.

Læs også: Højrisikable satsninger skal sikre Legos fremtid

Det fortæller produktionsselskabet M2Film, der udviklet flere af filmene. 

To af priserne - én af guld og én af sølv - gik til Netflix-dokumentaren 'LEGO House - Home of the Brick' i kategorierne Web Documentaries og Lifestyle, Art, Music & Culture, mens en yderligere guld-statuette blev givet til Lego Classics 'Creative Storytelling' kampagne i kategorien Social Media & Short Videos.

Men det var ikke kun Lego -brandet, der havde en fest i går. Også en poetisk identitetsfilm fra Søstrene Grene høstede to sølv-statuetter i henholdsvis Marketing Communication - B2C og Corporate Videos.

Ligeledes blev en rekrutteringsfilm fra Novozymes belønnet med en sølv-statuette for at have imponeret juryen i kategorien Human Resources.

Læs også: Verdens største Søstrene Grene åbner i Lyngby

Vinderfilmene er udviklet og produceret af det danske produktionsselskab M2Film, som dermed rider videre på bølgen af succes fra sidste års show i Cannes.

Her vandt de sammen med A.P. Møller-Mærsk den eftertragtede Grand Prix (Bedste Film) for "The Heart of Trade" kampagnefilmen. De blev desuden kåret som 'Årets Produktionsselskab' - en pris som de til stor begejstring genvandt i år.

Lego House - Home of the Brick' blev lanceret globalt på Netflix i slut juni, og der skulle således ikke gå længe, før dokumentaren gjorde sig bemærket blandt internationale reklame- og brandingjuryer.

Den prisvindende film går bag om den massivt omfattende konstruktion af Lego House, et 12.000 kvadratmeter stort oplevelsescenter fyldt med 25 millioner legoklodser.

De vindende film

- Guld til Lego House for 'Lego House - Home of the Brick' i Web Documentaries

- Sølv til Lego House for 'Lego House - Home of the Brick' i Lifestyle, Art, Music & Culture

- Guld til Lego Classic for 'Creative Storytelling' i Social Media & Short Videos

Læs også: Søstrene Grene har ingen planer om en netbutik - for nu

- Sølv til Søstrene Grene for 'The wonderful world of Anna and Clara' i Marketing Communication - B2C

- Sølv til Søstrene Grene for 'The wonderful world of Anna and Clara' i Corporate Videos

- Sølv til Novozymes for 'Graduate Recruitment' i Human Resources

Den såkaldte 'Blue Dolphin' for 'Årets Produktionsselskab' gik til M2Film, som producerede filmene ovenfor.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Danskerne skruer igen op for antallet af jobskifter

Dansk ingredienskoncern er kåret til verdens mest bæredygtige

Brand i Rosengårdcentret

Store Torv i Odense blev spærret af i forbindelse med brand, der formodentlig var påsat.

Supermarked modtager Aarhus Kommunes Handicappris

Madiværksættere får chancen hos Irma

Normal har hyret ny landechef fra Salling Group

Nyhedsbrev

Se listen: Her åbner de første nye Netto-butikker i 2019

Gennem hele året vil Netto åbne op imod 70 butikker med helt ny indretning og nyt fokus.

Her er Danmarks bedst omtalte varemærker

Supermarkedskæde holder skansen som Danmarks bedst omtalte varemærke, men der er også nyheder i top 10.

Danskerne skal kunne styre uden om farlige kopivarer

Stark: Topchefens turnaround krævede nye ledere

Butikskæde bliver landsdækkende ved at redde konkursramt kollegas butikker

Overtager fem af WeCoverYous otte butikker og ca. 35 medarbejdere.

Nyopstartet trælast lukker fem måneder før tid

Salget af Magasin er lagt på hylden

Ny mini-Silvan hitter på Frederiksberg

Nu vil Bog & idé tage penge for plastposer

Deprimerende december for Dankort-forbruget

Tallene for brugen af dankort i december er dyster læsning for privatforbruget. Virkeligheden kan være bedre.

Tidligere Silkeborg-købmand i vredt opgør med Dagrofa

Lægger sag an for syv millioner kroner.

Rekord: Over 200 bryggerier i Danmark

- Det kan vi lære af Big Mac-sagen

1

Coop skifter kødbakkerne ud med genbrugsplast

Ugens grin: Sikkerhed fremfor alt

Tyske luksuskøkkener kommer til Danmark

Aalborg får ny butik uden personale

Salling vil opfinde BR på ny

Også i fremtiden skal legetøj kunne købes lokalt. Det forsikrer Salling Group, der har købt det konkursramte Top-Toys

Kæde har haft succes med salg af maling

Tæppecenter lukker efter 27 år

Tonsvis af ulovlig krudt sendes til Danmark med posten

Medie: Salling opkøber resterne af Fætter BR

Ombygning: Glæder sig over butikscenters udvikling

3

Ejer får bøde for at dele tyveribillede på Facebook

Butikscenter har endelig fuldt udlejet

Vestager kaster sig over Nikes skattevilkår i Holland

Ny Jem & Fix er klar til foråret

Regeringen vil sikre Dankortets fremtid

Legetøj tilbagekaldes - risiko for kvælning

Jysk skaber 200 nye jobs i Irland

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Billy Regnskabsprogram tilbyder automatisk årsregnskab og selvangivelse

Gerflor DLW leverer 25.000 m2 linoleum til nyt psykiatrisk center i DNU

GEPIR – Stregkodernes gratis telefonbog

Pressemeddelelse: AMCS overtager Recy Systems

Forlæng levetiden og sikkerheden på din betalingsterminal - tjek: www.ctcoinshop.dk

Fokus på sourcingstrategi giver endnu flere kundefordele...

NYHED! Prolink Serie 13-0 CTP og Serie 13-34 FLT

600 mio. kr. skal give et teknologisk boost

Træt af madspild?

NRF 2019: Nye teknologier i den fysiske butik

3 x hurtigere pallehåndtering = spar tid

Bliv opdateret på det seneste nye om bioplast

NRF 2019: Online tracking i den fysiske butik

Må du genbruge dine stregkoder?

NRF 2019: Customer Experience

Effektiv, sikker og let kontanthåndtering

Torsdag den 31. januar: Kom til Festival for selvstændige helt gratis

Gerflor er officiel sponser for VM I HERREHÅNDBOLD 2019

Årets økologiske lancering

Find vej til danske testfaciliteter

Nyhed: Få de basale bogføringsværktøjer helt gratis med Billy Basic

Hvordan overvinder butikkerne udfordringen med at møde kunderne både offlin...

Strategi for din messe.

Et nyt og spændende år i vente hos PALOMAT®

Flere netbutikker får fokus på genbrug

Send til en kollega

0.123