23948sdkhjf

Lego og Søstrene Grene vinder ved VM i virksomhedsfilm

Tre danske kæmpebrands skovlede statuetter hjem ved Cannes Corporate Media & TV Awards i går aftes.

Syv fornemme priser til Danmark blev det til ved gårsdagens Cannes Corporate Media & TV Awards - også kendt i folkemunde som 'VM i virksomhedsfilm'.

Det fortæller produktionsselskabet M2Film, der udviklet flere af filmene. 

To af priserne - én af guld og én af sølv - gik til Netflix-dokumentaren 'LEGO House - Home of the Brick' i kategorierne Web Documentaries og Lifestyle, Art, Music & Culture, mens en yderligere guld-statuette blev givet til Lego Classics 'Creative Storytelling' kampagne i kategorien Social Media & Short Videos.

Men det var ikke kun Lego -brandet, der havde en fest i går. Også en poetisk identitetsfilm fra Søstrene Grene høstede to sølv-statuetter i henholdsvis Marketing Communication - B2C og Corporate Videos.

Ligeledes blev en rekrutteringsfilm fra Novozymes belønnet med en sølv-statuette for at have imponeret juryen i kategorien Human Resources.

Vinderfilmene er udviklet og produceret af det danske produktionsselskab M2Film, som dermed rider videre på bølgen af succes fra sidste års show i Cannes.

Her vandt de sammen med A.P. Møller-Mærsk den eftertragtede Grand Prix (Bedste Film) for "The Heart of Trade" kampagnefilmen. De blev desuden kåret som 'Årets Produktionsselskab' - en pris som de til stor begejstring genvandt i år.

Lego House - Home of the Brick' blev lanceret globalt på Netflix i slut juni, og der skulle således ikke gå længe, før dokumentaren gjorde sig bemærket blandt internationale reklame- og brandingjuryer.

Den prisvindende film går bag om den massivt omfattende konstruktion af Lego House, et 12.000 kvadratmeter stort oplevelsescenter fyldt med 25 millioner legoklodser.

De vindende film

- Guld til Lego House for 'Lego House - Home of the Brick' i Web Documentaries

- Sølv til Lego House for 'Lego House - Home of the Brick' i Lifestyle, Art, Music & Culture

- Guld til Lego Classic for 'Creative Storytelling' i Social Media & Short Videos

- Sølv til Søstrene Grene for 'The wonderful world of Anna and Clara' i Marketing Communication - B2C

- Sølv til Søstrene Grene for 'The wonderful world of Anna and Clara' i Corporate Videos

- Sølv til Novozymes for 'Graduate Recruitment' i Human Resources

Den såkaldte 'Blue Dolphin' for 'Årets Produktionsselskab' gik til M2Film, som producerede filmene ovenfor.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109