23948sdkhjf

Illums Bolighus takker af i Aarhus. Nu skal der ligge en Paustian på Lille Torv

Lille Torv i Aarhus prydes i dag af et stort, smukt, hvidt palæ fra 1816.

På facaden står ”Illums Bolighus”, men 1. december 2018 pilles facadeskiltet ned og et nyt sættes op med navnet Paustian, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse. 

Den 1. marts 2019 er hele transformationen gennemført, og i weekenden efter afholdes et åbningsevent for kunderne til Aarhus' nye design- og bolighus.

Paustians nuværende detailaktiviteter på Skovvejen i den gamle Østbanegaard vil i første omgang fortsætte uændret. 

Paustians salg på kontraktmarkedet til erhvervsvirksomheder fortsætter uændret på Østbanegaarden.

- Vi opsagde i foråret vores franchiseaftale med Illums Bolighus, fordi vi kan mærke at vores publikum her i centrum af Aarhus efterspørger design, som ligger ud over det vanlige sortiment og de muligheder, der findes i Illums Bolighus-regi, fortæller butikkens administrerende direktør Susie Kristensen.

- Som jeg tidligere har nævnt for pressen, er Illums Bolighus et klassisk bolighus med 500 nordiske leverandører, som både er en styrke og en begrænsning. Jeg holder meget af Illums Bolighus, men vi ønsker at kunne tilbyde mere kant og flere internationale nyheder her i Aarhus, fortsætter hun.

- Jeg er meget optaget af at søsætte et godt samarbejde med Paustian og er glad for, at vi sammen med Frantz Longhi fra Paustian har fundet en god platform for at lykkes. Vi ønsker at fastholde omkring 75 pct. af vores klassiske kollektion med mærker som Royal Copenhagen, Louis Poulsen og Fritz Hansen. Og samtidig kommer vi gradvist til at opgradere kundeoplevelsen ved at krydre med 25 pct. ny kollektion, hvor vi integrerer mærker som Vitra, Warm Nordic, Cassina, Paustians egen kollektion og mange flere, siger Susie Kristensen.

- Jeg ser det som den helt rette timing for alle parter, at Paustian flytter ind i ejendommen på Lille Torv, fortæller direktør og medejer af Paustian A/S, Frantz Longhi.

- Det passer virkelig godt ind i vores ambitiøse udvikling af Paustian brandet, hvor respekt for historien suppleres med nyt, der skal gøre det endnu mere vedkommende, overraskende og tilgængeligt for kunderne at besøge os, siger han.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.071