23948sdkhjf

Nye typer af produkter efterspørger miljø-certificering

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Miljøbevidsthed og fokus på den grønne omstilling er en stigende tendens blandt de danske forbrugere, når de handler ind i det lokale supermarked.

Den moderne forbruger er en kritisk og miljøbevidst forbruger.

Læs også: Manglende tillid: Forbrugere dropper deres yndlingsbrands

I stigende grad efterspørger de dokumentation for, at de produkter de køber, har en minimal belastning på miljøet, ligesom de både i dagligdagen og i deres professionelle virke læner sig op ad miljømærker, -certifikater og -varedeklarationer.

Det er en tendens, man hos erhvervslivet har opsnappet, og flere brancher har fået øjnene op for værdien i at bedrive en mere bæredygtig forretning - men endnu flere er på vej.

Mange steder er man i gang med at investere ressourcer og tid i at gentænke sine produkter for at opnå enten Svanemærket eller EU-blomsten, der vurderer hele produktets livscyklus fra produktionen til, når produktet på sigt ender som affald.

- Det er på tide, at alle brancher tager klimatyren ved hornene og hjælper forbrugeren til at træffe det nemme og mere oplyste valg, når de i deres lokale supermarked fylder indkøbskurven. Hvis forbrugeren har et ønske om at træffe det bæredygtige og miljørigtige valg, er det op til os som producenter at levere på den efterspørgsel, forklarer Hans Glavind Rasmussen, CEO hos Sterling Polish, i en pressemeddelelse.

Læs også: Flertallet af forbrugerne vil have lovgivning om bæredygtigt tøj

Dansk pudsecreme bliver verdens første med EU's miljøblomst
Meget vand er løbet i åen siden CEO hos Sterling Polish, Hans Glavind Rasmussen, overtog virksomheden fra sin far.

Fra en tid hvor ingen gjorde sig overvejelser omkring konsekvenserne af ingredienser og kemiske sammensætninger, til i dag hvor detailbranchen efterspørger certificering og miljørigtige produkter. I dag er miljø og grøn agenda på alles læber.

- I Sterling Polish har vi valgt at tænke branchen, tendenser og miljøbevidsthed ind i vores produkter. Det har været hårdt arbejde, men i dag er vi glade og stolte over at stå med verdens første pudsecreme med EU’s miljøblomst. Det er et symbol på den overgang, vi lige nu oplever på tværs af alle brancher med en enorm efterspørgsel efter miljørigtige produkter, og derfor har det været en naturlig vej at gå for os, da vi ønsker at tilgodese vores kunders behov, forklarer Hans Glavind Rasmussen, CEO hos Sterling Polish.

Tidligere har den grønne omstilling været forbeholdt fødevarer og personlige plejeprodukter, men nu kan sølvtøjet også friskes op med god samvittighed, når den danske virksomhed Sterling Polish som de første i verden kan præsentere deres velkendte pudsecreme, Bistro Sølvrensecreme, med den anerkendte miljømærkning, EU-blomsten, der dokumenterer, ens hensyntagen til miljøet under produktionen og ved efterfølgende brug.

 

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Andefejl: Fødevarestyrelsen lægger sig fladt ned

Coop afslører Kvickly-planer i Nyborg

"Ja tak"-tilbud er supermarkedernes nye salgstrick

Nogle butikker tjener millioner på kundernes impulskøb på sociale medier.

Nøddeekspert skal undersøge tonsvis af stjålne varer

180 danskere syge efter at have spist franske østers

Mange danskere og andre europæere har været ramt af maveonde efter at have spist østers fra Frankrig.

"Tobaksforretninger" kan undgå at gemme cigaretterne væk

Mange kiosker kan muligvis blive kategoriseret som "tobaksforretninger" og på den måde undgå stramninger.

Nyhedsbrev

App skal give halv milliard forbrugere viden om skadelig kemi

Forbrugere i Europa kan med appen "Tjek Kemien" opbygge vidensbank om varer, der indeholder skadelig kemi.

Her er "Danmarks bedste bøfsandwich"

50 millioner mælkekartoner bliver helt og aldeles baseret på træ

Ikonisk Aalborg-restaurant lukker efter dødsfald

Selskabet bag Ota Solgryn og Havre Fras fusionerer

Her blev Lagkagehuset kåret til Årets Virksomhed

Danske bagere vandt VM-bronze

Tidligere Løgismose-boss har planer på Fyn

Regeringen lover forslag om delvis pesticidforbud

Regeringen vil forbyde salg af lattergas i alle kiosker

Flysag kan ramme danske småkager hårdt

Too Good To Go rykker til USA

Nu er alle bananer i Føtex, Netto og Bilka økologiske

Nyt tiltag fra Coop vil øge det samlede økologisalg markant i Danmark

Danskerne er vilde med grimme grøntsager

Køleproducent lancerer Ikea-model til små købmænd og supermarkeder

Dagrofa-direktør: - Vi har en unik position

Top 30: Nørderne kårer årets bedste øl

Fødevarebranchens brikker er blevet allemandseje

Circle K gør det muligt for Børnetelefonen at hjælpe flere

Drab på iransk general gør det dyrere at tanke bilen

Købmænd vil have alderstjek på dankort

Ny chef skal styrke kommerciel udvikling af shoppingcentre

Alkoholfri øl brager frem

Spangsberg vinder tvist med spiritusfirma

Fødevarestyreslen finder færre sorte slagtere

Al tobak og e-cigaretter skal gemmes væk i butikker

Regeringen vil forbyde salg af lattergas til unge under 18 år

Forskere: Her er fremtidens bæredygtige danske juletræ

Chipsleverandør gik i stort minus

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Hvad skal din virksomhed investere i i 2020?

Kom Til Stor Åbningsfest Hos Kärcher

Leasing af genbrugt IT - forbedrer jeres likviditet

HOLIDAY WORLD international tourism trade fairs 2020

Samarbejde om innovation med udspring i testfaciliteter

Vil kan hjælp dig med at lave en plan for din næste messedeltagelse!

Tøj brand med historie søger partner

Er I parate til at konvertere til ISO 45001:2018.

De nominerede til Detailforum Awards 2020

Virksomhed tilbyder skibsdele

CTcoin deltager på EuroShop, Düsseldorf 16-20 februar, 2020

Gør noget for miljøet og din egen pengepung med Tracking

Alusteel: Hos ASSA ABLOY en en port ikke bare er en port

Have møbel producent tilbyder produktionsaftale.

Ansøg et rejselegat på 15.000 kr.

Fremtidens BR

God kvalitetesemballage til priser, der er skarpe

Mangler din virksomhed forskellige tape løsninger?

Amager Centrets forvandling

GS1-nyhed: Miljøbilleder

Tacho management i nye klæder

DSV Solutions opnår en årlig besparelse på kr. 80.000!

Ny salgssupporter hos Alux

TrueCommerce driver nyt strategisk initiativ i EESPA

Mangler i nyt til jeres dametøjsforretning?

Send til en kollega

0.235