23948sdkhjf

Nye typer af produkter efterspørger miljø-certificering

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Miljøbevidsthed og fokus på den grønne omstilling er en stigende tendens blandt de danske forbrugere, når de handler ind i det lokale supermarked.

Den moderne forbruger er en kritisk og miljøbevidst forbruger.

Læs også: Bolia går grønt med Porche-læder

I stigende grad efterspørger de dokumentation for, at de produkter de køber, har en minimal belastning på miljøet, ligesom de både i dagligdagen og i deres professionelle virke læner sig op ad miljømærker, -certifikater og -varedeklarationer.

Det er en tendens, man hos erhvervslivet har opsnappet, og flere brancher har fået øjnene op for værdien i at bedrive en mere bæredygtig forretning - men endnu flere er på vej.

Mange steder er man i gang med at investere ressourcer og tid i at gentænke sine produkter for at opnå enten Svanemærket eller EU-blomsten, der vurderer hele produktets livscyklus fra produktionen til, når produktet på sigt ender som affald.

- Det er på tide, at alle brancher tager klimatyren ved hornene og hjælper forbrugeren til at træffe det nemme og mere oplyste valg, når de i deres lokale supermarked fylder indkøbskurven. Hvis forbrugeren har et ønske om at træffe det bæredygtige og miljørigtige valg, er det op til os som producenter at levere på den efterspørgsel, forklarer Hans Glavind Rasmussen, CEO hos Sterling Polish, i en pressemeddelelse.

Læs også: Q8 vil være klimaneutrale i 2030

Dansk pudsecreme bliver verdens første med EU's miljøblomst
Meget vand er løbet i åen siden CEO hos Sterling Polish, Hans Glavind Rasmussen, overtog virksomheden fra sin far.

Fra en tid hvor ingen gjorde sig overvejelser omkring konsekvenserne af ingredienser og kemiske sammensætninger, til i dag hvor detailbranchen efterspørger certificering og miljørigtige produkter. I dag er miljø og grøn agenda på alles læber.

- I Sterling Polish har vi valgt at tænke branchen, tendenser og miljøbevidsthed ind i vores produkter. Det har været hårdt arbejde, men i dag er vi glade og stolte over at stå med verdens første pudsecreme med EU’s miljøblomst. Det er et symbol på den overgang, vi lige nu oplever på tværs af alle brancher med en enorm efterspørgsel efter miljørigtige produkter, og derfor har det været en naturlig vej at gå for os, da vi ønsker at tilgodese vores kunders behov, forklarer Hans Glavind Rasmussen, CEO hos Sterling Polish.

Tidligere har den grønne omstilling været forbeholdt fødevarer og personlige plejeprodukter, men nu kan sølvtøjet også friskes op med god samvittighed, når den danske virksomhed Sterling Polish som de første i verden kan præsentere deres velkendte pudsecreme, Bistro Sølvrensecreme, med den anerkendte miljømærkning, EU-blomsten, der dokumenterer, ens hensyntagen til miljøet under produktionen og ved efterfølgende brug.

 

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Løvbjerg i Odder har fået makeover

Kvickly på vej mod historisk overskud

Coop tilbagekalder hamburgerryg

Ombygget Kvickly har succes med det nemme: Løfter salget med 50 pct

Fødevarestyrelsen skruer igen bissen på mod kendte spisesteder i København

Coop Crowdfunding åbner onlinebutik

Coop Crowdfunding åbner torsdag egen onlinebutik, som sælger varer, kunderne selv har investereret i.

Nyhedsbrev

Flere og flere bestiller dagligvarer og henter selv

Ny magtfordeling: Unge løsarbejdere bestemmer mere i butikkerne

Det store udvalg af job gør, at unge deltidsansatte ikke er blege for at sige nej til vagter. Det stiller høje krav til butikscheferne.

156 kilo Aalbæk-snacks kaldt retur

RetailNews tester: Stor forskel i forventningerne til onlinesupermarkeder

En test af brugeroplevelsen på de fem største onlinesupermarkeder giver et meget lige resultat - men det dækker over store forskelle under overfladen, lyder konklusionen fra analysefirma.

Økomejeri fik bøde for dårlig hygiejne

Arla på vej med flere plantebaserede fødevarer

Fiskemand erkender kun papirsjusk

1

Louise Gade ny HR-direktør i Salling Group

Det er en særdeles erfaren leder, der senere på året bliver budt velkommen af 48.000 kolleger.

Salling Group vil sætte standarden for bæredygtig emballage

Mad- og dagligvarer i føtex, Netto og Bilka skal pakkes ind, så mest muligt af emballagen kan genanvendes og genbruges.

Coop udvider onlineforretningen

Ikea er blandt verdens mest populære brands

Techgiganter dominerer den globale liste. I Danmark vinder Rema 1000 igen imagekapløbet blandt supermarkederne.

Spar åbner flagskibsbutik i Sydhavnen

Boom i netsalget sender Matas' omsætning op

Matas' salg på nettet er tredoblet det seneste år, mens salget i de fysiske butikker til gengæld står stille.

Miljøstyrelsen finder igen legetøjsslim med skadelig kemi

Irma fejrer 133-års fødselsdag - og åbner moderne supermarked på Østerport

Mejeribranchen: Hvervekampagne har givet bonus

Fødevarestyrelsen advarer mod ulovlig fiskehandler på Als

Der er solgt ulovlige fisk på kræmmermarkeder og campingpladser på Als, advarer Fødevarestyrelsen.

13-årig dreng truer sig til cigaretter med luftpistol

1

Eksperter: Oksekødsrapport er så fuld af fejl, at den er ubrugelig

Mailadresse afslørede drikkevarefuskere

Dr. Oetker tilbagekalder kagedekoration

Styrelse går efter fødevaregigant: Populært varemærke forbydes

Rema 1000 går i partnerskab med Natteravnene

Landbruget betalte for rapport, som nedtonede oksekøds klimabelastning

Verdens første nedbrydelige bøje-sugerør er lavet af træ

Smoke-It åbner ny butik i Randers

1

Minister vil se på lov om tobakskuponer på færgeruter

Coop-medlemmer kan nu gå til lægen online og få bonus

Naturli kigger mod andre sektorer

Rugbrødsbageri igen politianmeldt for dårlig hygiejne

Se alle Medlemmernes egne nyheder

PALOMAT® Forhandler 2019!

Gratis webinar: EDI-integration til Dynamics 365

Kärcher Danmark flytter til nye og større lokaler

Effektiv palleomsnøring og en sundere arbejdsstilling

EL:CON indgår serviceaftale med Fitness World på landsplan

Startkit til din messestand

Bliver selvscanning en succes?

Den rigtige brik passer ikke altid i puslespillet

Grønt og ansvarligt indkøb og levetidsforlængelse af IT

Expression har designet nogle super smarte fleksible messekit løsninger til din næste stand :)

Skal dit næste forretningseventyr være i USA?

Åbning af nyt pålidelighedslab i Aarhus

Skal du på messe?

Miljøvenlig og økonomisk emballageløsning

Navneskilte til professionel brug i din butik

Skal din virksomhed være mere innovativ?

Skyd genvej med nyt online Design Studio

Nye kasseleverandører integrerer til kontant terminalen - CashDro.

High tech-tekstil ændrer hverdagen på danske arbejdspladser

Anders er udlært elektriker med topkarakterer

Danskerne overser effektive muligheder for energioptimering

Morten er udlært elektriker hos EL:CON i Aarhus

Casper er udlært elektriker hos EL:CON – og han er også EUX-student

Efterårets messer er allerede i gang – er du?

Gratis GS1 online basiskursus

Send til en kollega

0.158