23948sdkhjf

Nye typer af produkter efterspørger miljø-certificering

Miljøbevidsthed og fokus på den grønne omstilling er en stigende tendens blandt de danske forbrugere, når de handler ind i det lokale supermarked.

Den moderne forbruger er en kritisk og miljøbevidst forbruger.

I stigende grad efterspørger de dokumentation for, at de produkter de køber, har en minimal belastning på miljøet, ligesom de både i dagligdagen og i deres professionelle virke læner sig op ad miljømærker, -certifikater og -varedeklarationer.

Det er en tendens, man hos erhvervslivet har opsnappet, og flere brancher har fået øjnene op for værdien i at bedrive en mere bæredygtig forretning - men endnu flere er på vej.

Mange steder er man i gang med at investere ressourcer og tid i at gentænke sine produkter for at opnå enten Svanemærket eller EU-blomsten, der vurderer hele produktets livscyklus fra produktionen til, når produktet på sigt ender som affald.

- Det er på tide, at alle brancher tager klimatyren ved hornene og hjælper forbrugeren til at træffe det nemme og mere oplyste valg, når de i deres lokale supermarked fylder indkøbskurven. Hvis forbrugeren har et ønske om at træffe det bæredygtige og miljørigtige valg, er det op til os som producenter at levere på den efterspørgsel, forklarer Hans Glavind Rasmussen, CEO hos Sterling Polish, i en pressemeddelelse.

Dansk pudsecreme bliver verdens første med EU's miljøblomst
Meget vand er løbet i åen siden CEO hos Sterling Polish, Hans Glavind Rasmussen, overtog virksomheden fra sin far.

Fra en tid hvor ingen gjorde sig overvejelser omkring konsekvenserne af ingredienser og kemiske sammensætninger, til i dag hvor detailbranchen efterspørger certificering og miljørigtige produkter. I dag er miljø og grøn agenda på alles læber.

- I Sterling Polish har vi valgt at tænke branchen, tendenser og miljøbevidsthed ind i vores produkter. Det har været hårdt arbejde, men i dag er vi glade og stolte over at stå med verdens første pudsecreme med EU’s miljøblomst. Det er et symbol på den overgang, vi lige nu oplever på tværs af alle brancher med en enorm efterspørgsel efter miljørigtige produkter, og derfor har det været en naturlig vej at gå for os, da vi ønsker at tilgodese vores kunders behov, forklarer Hans Glavind Rasmussen, CEO hos Sterling Polish.

Tidligere har den grønne omstilling været forbeholdt fødevarer og personlige plejeprodukter, men nu kan sølvtøjet også friskes op med god samvittighed, når den danske virksomhed Sterling Polish som de første i verden kan præsentere deres velkendte pudsecreme, Bistro Sølvrensecreme, med den anerkendte miljømærkning, EU-blomsten, der dokumenterer, ens hensyntagen til miljøet under produktionen og ved efterfølgende brug.

 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078