23948sdkhjf

Salling har ikke opgivet Wupti

Salling Group vil bruge Wupti i konkurrencen mod Amazon, men siden er blevet mindre populær blandt danskerne.

Sidste år indledte Salling Group en ny offensiv mod handelsgiganten Amazon. 

Planen var at bruge handelsplatformen Wupti til at samle de danske netbutikker på et marked, der skulle kunne konkurrere med Amazon. 

Men omtrent samtidig røg Wupti ud af top 20 over de mest populære webshops i Danmark, og det er ikke siden lykkedes at generobre en plads på listen, skriver Jyllands-Posten. 

Det er dog ikke ensbetydende med, at Salling Group har opgivet planen. 

- Vi har nu ved siden af vores eget salg tæt ved 300 forhandlere på markedspladsen og dermed op mod 1 mio. produkter. Det er en fordobling det seneste år. Konkurrencen er intens, og vi er oppe mod Amazon, som udbyder over 400 mio. produkter i USA, siger Kenneth Nielsen, der er chef for digitale aktiviteter i Salling Group. 

Han tilføjer, at man er i gang med en større omstilling af hjemmesiden, der skal gøre den mere attraktiv for kunder og partnere. 

Wupti har ikke noget selvstændigt regnskab men indgår i Salling Group-koncernen. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109