23948sdkhjf

Overfuset af sure kunder: Bageri må sende ekspedienter hjem

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

For nylig kastede en kunde et rugbrød efter en af Lagkagehusets ekspedienter. Det er ikke den eneste ubehagelige episode, ekspedienterne har måttet stå model til .

- Det er lidt som om, at kunderne prøver at finde fejl og klager over de mindste ting, siger Caroline Pagliae fra Aarhus, der er ekspedient i Lagkagehuset til TV2 Østjylland.

Læs også: Lagkagehuset åbner i Køge

Det er ikke altid, at hun har lige meget lyst til at møde ind på arbejde. For gang på gang oplever hun, at arbejdsglæden bliver ødelagt af sure kunder, der skælder ud.

- Jeg tror, der er nogle kunder, som ikke tænker over, at det er et andet menneske, der står bag kassen, lyder det fra den unge ekspedient. De seneste par måneder har der været flere episoder, hvor Lagkagehusets ekspedienter er blevet overfuset af kunder.

Det kulminerede i begyndelsen af januar, da en kunde kylede et rugbrød gennem lugen i bageriets drive-in.

Ikke hvilket som helst rugbrød, men Aros-rugbrødet, som har været genstand for adskillige kunders utilfredshed. Det skyldes, at det eftersigende har ændret smag, efter Langenæs Bageriet blev til Lagkagehuset.

Læs også: Lagkagehusets danske chef stopper

Det er blandt andet på grund af den episode, at Lagkagehuset nu opfordrer kunderne til at skåne de unge piger bag disken for deres vrede.

- Når der er piger, vi er nødt til at sende hjem fra arbejde, fordi de har fået en overhaling, der gør, at de nærmest ikke tør ekspedere den næste kunde, der kommer ind, så er jeg som leder nødt til at tage skarpt afstand fra det, siger Michael Spottag, der er bagermester hos Lagkagehuset Langenæs.

I forbindelse med klagerne over Aros-rugbrødet har Lagkagehuset derfor forsøgt sig med skilte i butikkerne i Aarhus, hvor kunderne opfordres til at sende deres klager via mail til ledelsen i stedet for at rette dem mod de ansatte.

- Men det har ikke bremset det. Og det er jo ikke sådan, at jeg ikke synes, vores piger skal kunne tåle noget, jeg synes bare, der må være rimelighed i tingene, siger bagermesteren.

Læs også: Kageglade danskere trækker Lagekagehuset over milliarden

- Og jeg synes ikke, det er rimeligt, nogle af de ting, de oplever. De kommer sådan set bare på arbejde for at yde en god service og forhåbentlig møde nogle glade kunder.

Ifølge Henrik Høgh-Olesen, der er professor i psykologi ved Aarhus Universitet, er der en helt naturlig grund til, at det er ekspedienterne, det går ud over:

- Det er dem, der er de nærmeste. I situationen tænker man ikke over, at det ikke er dem, der har taget beslutningen. For det føles som om, det er ekspedienten, der er anledningen til ens frustration, forklarer han til TV2 Østjylland

Caroline Pagliae har også selv for nylig prøvet at blive efterladt fuldstændig i chok efter en ekspedition.

Læs også: Kunderne kører gerne langt efter storcentre

- Jeg ekspederede en kunde en dag, hvor vi havde problemer med vores kassesystem. Da jeg var færdig med ekspeditionen, bad han pludselig om at få de to brød, han lige havde betalt for, gratis. Og jeg undrede mig, for der plejer at komme en besked op på kassen, når kunden har krav på det, men det gjorde der ikke, fortæller den unge bagerekspedient.

Kunden kunne se på Lagkagehusets app, at han havde optjent nok point til at få de to brød gratis, men på grund af fejlen i kassesystemet, kunne Caroline Pagliae ikke se det på sin side af disken.

- Han begynder at hidse sig op, snakke ned til mig og sige nogle grimme ting. Jeg lovede ham, at han vil få de gratis brød en anden dag, men jeg kunne ikke få et ord indført. Til sidst stormede han bare ud af butikken, husker hun.

Det er lige præcis den slags episoder, der er skyld i, at det indimellem kræver lidt ekstra mod for Caroline Pagliae og hendes kolleger at møde ind på arbejde.

Læs også: Lagkagehuset er klar til åbning i Magasin i Aalborg

- Man bliver da lidt ked af det, og jeg plejer ellers ikke at være typen, der lader sig gå på. Men man kan ikke lade med at blive påvirket, når der sker sådan noget, siger bagerekspedienten.

Derfor har hun også en opfordring til de kunder, der har en lidt kortere lunte end andre.

- Jeg synes, de skal tænke på, hvis det var dem, der stod bag disken. Hvad, de ville syntes, var rimeligt, at folk sagde til dem

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Restaurant Flammen udruller nyt koncept

Coops samlede salg højere end Salling Groups i 2018

Apotekeren rykker ind i Kvickly

Nu åbner de første apoteker i et nyt samarbejde mellem kæden Apotekeren og Kvickly.

Spinat solgt fra Netto var skyld i sjældne tarminfektioner

Op mod 20 danskere blev i foråret smittet med den sjældne tarmbakterie Yersinia enterocolitica.

Socialdemokrater vil hæve cigaretpriser til 60 kroner

Netto præsterer sit bedste resultat nogensinde

Efter imponerende regnskab regner Netto-chef med at åbne omkring 15 butikker om året.

Nyhedsbrev

Schulstads lastbiler lister sig gennem natten

Statsministeren deltager ved første spadestik til nyt Lidl-lager

Handelsformand raser mod politiets manglende opklaringsarbejde

Vil du være købmand på en lille ø? Nu har du chancen

Just-Eat går 12 millioner kroner frem

Aldi Nord giver ny kæmpe kapitalindsprøjtning til Aldi Danmark

S vil hæve afgifter på chokolade, te og kaffe

Som en del af Socialdemokratiets økonomiske 2025-udspil skal skattestoppet på punktafgifter skrottes. Det vil betyde afgiftsstigninger på bl.a. kaffe, te og chokolade.

Burger King lancerer helt ny type kødfri burger i Sverige

22 Jamie Oliver-restauranter lukker - 1000 stillinger ryger

Thy har fundet nøglen til at bremse butiksdøden

Gratis butikleje, håndværkerhælp, iværksætterrådgivning, bank og revisor - sågar bolig og socialt netværk. Det er nogle af de midler, der med succes bremser butiksdøden i Thy.

Chokoladefabrik blev narret af internetsvindler

Tyve jagtede cigaretter på Køge-egnen

Lego kører op mod 50 kopisager om året

Kageglade danskere trækker Lagekagehuset over milliarden

Rekordmange tilmeldte til Coops "Sol over Gudhjem"

Valgkamp ikke velkommen foran Aldi og Lidl

Svensk tobakslov forbyder e-cigaretter ved udeserveringer

Målet om et såkaldt røgfrit Sverige er sat til 2025. Omfattende udendørs rygeforbud er et skridt på vejen.

Mette Frederiksen overvejer at hæve cigaretpriser for unge

Mød Coop på Naturmødet 23.-25. maj 2019

Seminar: Sådan måler man madspild

Cigaretpriser skal ikke hæves for pengenes skyld

Bryghus får gymnasiehjælp til at udvikle alkoholfri drikke

Svipser giver risiko for alt for gammel laks

Billig slik og chokolade holder prisstigninger i ro

Netto åbner ny butik i Valby

Bryghus nyder godt af Liverpools succes

To ofre mistede Rolex-ur og guldsmykker ved røveri på tankstation

Rekordmange flasker og dåser gik gennem pantsystemet i 2018

Risiko for blåt plast i hakket oksekød

Flere danskere styrer mod økologi i grøntafdelingen

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Test dig selv: Hvor meget ved du om plast og bæredygtighed?

Giv dit produkt blikfang...

Det er i morgen - vi holder reception den 24. maj 2019

En købsoplevelse udover det sædvanlige

Kan plast forhindre madspild?

Gratis guide til EDI

Moderne røgeovn giver bedre arbejdsgange

Total emballageløsning til VÆRSGO

Nyt fra GS1 standarden til alle brancher

Nye marinader

Tre nye kollegaer hos SSI SCHÄFER

Gratis medlemsdag for alle GS1 medlemmer

HCS klarer dit ekstra tunge læs - og vi har selv trucken med

Sæson for sommerbuk

Apotea automatiserer med SSI SCHÄFER

Mini krydderiposer til måltidskasser

Alux sætter ny standard for solscreens

Vejen til ERP i skyen går over hostingcentret

Stormberg opnår besparelser på emballage gennem nyt samarbejde

Quiz - Er du en ørn til stregkoder?

Skovlprofiler - Prolink Serie 6.1

Forbedret indeklima øger medarbejderpræstationer

Pommes Frites krydderi

Robotterne skal klædes på til livet udenfor fabriksgulvet

Brøndsholm´s naturtro, kunstige planter, holder hele året rundt uden så meg...

Send til en kollega

0.168