23948sdkhjf

Overfuset af sure kunder: Bageri må sende ekspedienter hjem

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

For nylig kastede en kunde et rugbrød efter en af Lagkagehusets ekspedienter. Det er ikke den eneste ubehagelige episode, ekspedienterne har måttet stå model til .

- Det er lidt som om, at kunderne prøver at finde fejl og klager over de mindste ting, siger Caroline Pagliae fra Aarhus, der er ekspedient i Lagkagehuset til TV2 Østjylland.

Læs også: Lagkagehuset åbner i Køge

Det er ikke altid, at hun har lige meget lyst til at møde ind på arbejde. For gang på gang oplever hun, at arbejdsglæden bliver ødelagt af sure kunder, der skælder ud.

- Jeg tror, der er nogle kunder, som ikke tænker over, at det er et andet menneske, der står bag kassen, lyder det fra den unge ekspedient. De seneste par måneder har der været flere episoder, hvor Lagkagehusets ekspedienter er blevet overfuset af kunder.

Det kulminerede i begyndelsen af januar, da en kunde kylede et rugbrød gennem lugen i bageriets drive-in.

Ikke hvilket som helst rugbrød, men Aros-rugbrødet, som har været genstand for adskillige kunders utilfredshed. Det skyldes, at det eftersigende har ændret smag, efter Langenæs Bageriet blev til Lagkagehuset.

Læs også: Lagkagehuset vil tilbyde færdigretter i delebutikker

Det er blandt andet på grund af den episode, at Lagkagehuset nu opfordrer kunderne til at skåne de unge piger bag disken for deres vrede.

- Når der er piger, vi er nødt til at sende hjem fra arbejde, fordi de har fået en overhaling, der gør, at de nærmest ikke tør ekspedere den næste kunde, der kommer ind, så er jeg som leder nødt til at tage skarpt afstand fra det, siger Michael Spottag, der er bagermester hos Lagkagehuset Langenæs.

I forbindelse med klagerne over Aros-rugbrødet har Lagkagehuset derfor forsøgt sig med skilte i butikkerne i Aarhus, hvor kunderne opfordres til at sende deres klager via mail til ledelsen i stedet for at rette dem mod de ansatte.

- Men det har ikke bremset det. Og det er jo ikke sådan, at jeg ikke synes, vores piger skal kunne tåle noget, jeg synes bare, der må være rimelighed i tingene, siger bagermesteren.

Læs også: Kageglade danskere trækker Lagekagehuset over milliarden

- Og jeg synes ikke, det er rimeligt, nogle af de ting, de oplever. De kommer sådan set bare på arbejde for at yde en god service og forhåbentlig møde nogle glade kunder.

Ifølge Henrik Høgh-Olesen, der er professor i psykologi ved Aarhus Universitet, er der en helt naturlig grund til, at det er ekspedienterne, det går ud over:

- Det er dem, der er de nærmeste. I situationen tænker man ikke over, at det ikke er dem, der har taget beslutningen. For det føles som om, det er ekspedienten, der er anledningen til ens frustration, forklarer han til TV2 Østjylland

Caroline Pagliae har også selv for nylig prøvet at blive efterladt fuldstændig i chok efter en ekspedition.

Læs også: Lagkagehusets direktør stopper

- Jeg ekspederede en kunde en dag, hvor vi havde problemer med vores kassesystem. Da jeg var færdig med ekspeditionen, bad han pludselig om at få de to brød, han lige havde betalt for, gratis. Og jeg undrede mig, for der plejer at komme en besked op på kassen, når kunden har krav på det, men det gjorde der ikke, fortæller den unge bagerekspedient.

Kunden kunne se på Lagkagehusets app, at han havde optjent nok point til at få de to brød gratis, men på grund af fejlen i kassesystemet, kunne Caroline Pagliae ikke se det på sin side af disken.

- Han begynder at hidse sig op, snakke ned til mig og sige nogle grimme ting. Jeg lovede ham, at han vil få de gratis brød en anden dag, men jeg kunne ikke få et ord indført. Til sidst stormede han bare ud af butikken, husker hun.

Det er lige præcis den slags episoder, der er skyld i, at det indimellem kræver lidt ekstra mod for Caroline Pagliae og hendes kolleger at møde ind på arbejde.

Læs også: Lagkagehuset er klar til åbning i Magasin i Aalborg

- Man bliver da lidt ked af det, og jeg plejer ellers ikke at være typen, der lader sig gå på. Men man kan ikke lade med at blive påvirket, når der sker sådan noget, siger bagerekspedienten.

Derfor har hun også en opfordring til de kunder, der har en lidt kortere lunte end andre.

- Jeg synes, de skal tænke på, hvis det var dem, der stod bag disken. Hvad, de ville syntes, var rimeligt, at folk sagde til dem

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu
1

Efter snyd, sjusk og skandaler: Nu er legendarisk café solgt

Salget af fersk fisk er steget voldsomt på to år

Dagligvarekæderne har øget salget af fersk fisk med mere end 100 millioner kroner på to år.

Lidls hospitalsklovne gør en forskel på landets børneafdelinger

Ny ph.d.-forskning viser, at hospitalsklovnenes tilstedeværelse kan lindre indlagte børns oplevelse af smerte.

Mette Frederiksen vil forbyde gratis plastikposer

Statsministeren ønsker at sætte ind mod plastikforbruget i Danmark. Forslaget får en blandet modtagelse.

Miljøorganisation vil have pantordning på plastikposer

Kvickly på vej mod historisk overskud

Nyhedsbrev

Ombygget Kvickly har succes med det nemme: Løfter salget med 50 pct

Løvbjerg i Odder har fået makeover

Coop tilbagekalder hamburgerryg

RetailNews tester: Stor forskel i forventningerne til onlinesupermarkeder

En test af brugeroplevelsen på de fem største onlinesupermarkeder giver et meget lige resultat - men det dækker over store forskelle under overfladen, lyder konklusionen fra analysefirma.

Fødevarestyrelsen skruer igen bissen på mod kendte spisesteder i København

Flere og flere bestiller dagligvarer og henter selv

Økomejeri fik bøde for dårlig hygiejne

Ny magtfordeling: Unge løsarbejdere bestemmer mere i butikkerne

Det store udvalg af job gør, at unge deltidsansatte ikke er blege for at sige nej til vagter. Det stiller høje krav til butikscheferne.

Coop Crowdfunding åbner onlinebutik

Coop Crowdfunding åbner torsdag egen onlinebutik, som sælger varer, kunderne selv har investereret i.

156 kilo Aalbæk-snacks kaldt retur

Salling Group vil sætte standarden for bæredygtig emballage

Mad- og dagligvarer i føtex, Netto og Bilka skal pakkes ind, så mest muligt af emballagen kan genanvendes og genbruges.

Fiskemand erkender kun papirsjusk

Arla på vej med flere plantebaserede fødevarer

1

Louise Gade ny HR-direktør i Salling Group

Det er en særdeles erfaren leder, der senere på året bliver budt velkommen af 48.000 kolleger.

Boom i netsalget sender Matas' omsætning op

Matas' salg på nettet er tredoblet det seneste år, mens salget i de fysiske butikker til gengæld står stille.

Ikea er blandt verdens mest populære brands

Techgiganter dominerer den globale liste. I Danmark vinder Rema 1000 igen imagekapløbet blandt supermarkederne.

Coop udvider onlineforretningen

Spar åbner flagskibsbutik i Sydhavnen

Mejeribranchen: Hvervekampagne har givet bonus

13-årig dreng truer sig til cigaretter med luftpistol

1

Eksperter: Oksekødsrapport er så fuld af fejl, at den er ubrugelig

Mailadresse afslørede drikkevarefuskere

Dr. Oetker tilbagekalder kagedekoration

Styrelse går efter fødevaregigant: Populært varemærke forbydes

Landbruget betalte for rapport, som nedtonede oksekøds klimabelastning

Rema 1000 går i partnerskab med Natteravnene

Verdens første nedbrydelige bøje-sugerør er lavet af træ

Smoke-It åbner ny butik i Randers

1

Minister vil se på lov om tobakskuponer på færgeruter

Coop-medlemmer kan nu gå til lægen online og få bonus

Se alle Medlemmernes egne nyheder

CTcoins webshop ekspandere til Sverige

Løft dit convenience salg 20 %

PALOMAT® Forhandler 2019!

Gratis webinar: EDI-integration til Dynamics 365

Kärcher Danmark flytter til nye og større lokaler

Effektiv palleomsnøring og en sundere arbejdsstilling

EL:CON indgår serviceaftale med Fitness World på landsplan

Startkit til din messestand

Bliver selvscanning en succes?

Den rigtige brik passer ikke altid i puslespillet

Grønt og ansvarligt indkøb og levetidsforlængelse af IT

Expression har designet nogle super smarte fleksible messekit løsninger til din næste stand :)

Skal dit næste forretningseventyr være i USA?

Åbning af nyt pålidelighedslab i Aarhus

Skal du på messe?

Miljøvenlig og økonomisk emballageløsning

Navneskilte til professionel brug i din butik

Skal din virksomhed være mere innovativ?

Skyd genvej med nyt online Design Studio

Nye kasseleverandører integrerer til kontant terminalen - CashDro.

High tech-tekstil ændrer hverdagen på danske arbejdspladser

Anders er udlært elektriker med topkarakterer

Danskerne overser effektive muligheder for energioptimering

Morten er udlært elektriker hos EL:CON i Aarhus

Casper er udlært elektriker hos EL:CON – og han er også EUX-student

Send til en kollega

0.191