23948sdkhjf

Overfuset af sure kunder: Bageri må sende ekspedienter hjem

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

For nylig kastede en kunde et rugbrød efter en af Lagkagehusets ekspedienter. Det er ikke den eneste ubehagelige episode, ekspedienterne har måttet stå model til .

- Det er lidt som om, at kunderne prøver at finde fejl og klager over de mindste ting, siger Caroline Pagliae fra Aarhus, der er ekspedient i Lagkagehuset til TV2 Østjylland.

Læs også: Bagerkæde uddeler gratis surdej

Det er ikke altid, at hun har lige meget lyst til at møde ind på arbejde. For gang på gang oplever hun, at arbejdsglæden bliver ødelagt af sure kunder, der skælder ud.

- Jeg tror, der er nogle kunder, som ikke tænker over, at det er et andet menneske, der står bag kassen, lyder det fra den unge ekspedient. De seneste par måneder har der været flere episoder, hvor Lagkagehusets ekspedienter er blevet overfuset af kunder.

Det kulminerede i begyndelsen af januar, da en kunde kylede et rugbrød gennem lugen i bageriets drive-in.

Ikke hvilket som helst rugbrød, men Aros-rugbrødet, som har været genstand for adskillige kunders utilfredshed. Det skyldes, at det eftersigende har ændret smag, efter Langenæs Bageriet blev til Lagkagehuset.

Læs også: Lagkagehuset ramt af brand - bagere evakueret

Det er blandt andet på grund af den episode, at Lagkagehuset nu opfordrer kunderne til at skåne de unge piger bag disken for deres vrede.

- Når der er piger, vi er nødt til at sende hjem fra arbejde, fordi de har fået en overhaling, der gør, at de nærmest ikke tør ekspedere den næste kunde, der kommer ind, så er jeg som leder nødt til at tage skarpt afstand fra det, siger Michael Spottag, der er bagermester hos Lagkagehuset Langenæs.

I forbindelse med klagerne over Aros-rugbrødet har Lagkagehuset derfor forsøgt sig med skilte i butikkerne i Aarhus, hvor kunderne opfordres til at sende deres klager via mail til ledelsen i stedet for at rette dem mod de ansatte.

- Men det har ikke bremset det. Og det er jo ikke sådan, at jeg ikke synes, vores piger skal kunne tåle noget, jeg synes bare, der må være rimelighed i tingene, siger bagermesteren.

Læs også: Lagkagehuset rykker ind i gammel H&M

- Og jeg synes ikke, det er rimeligt, nogle af de ting, de oplever. De kommer sådan set bare på arbejde for at yde en god service og forhåbentlig møde nogle glade kunder.

Ifølge Henrik Høgh-Olesen, der er professor i psykologi ved Aarhus Universitet, er der en helt naturlig grund til, at det er ekspedienterne, det går ud over:

- Det er dem, der er de nærmeste. I situationen tænker man ikke over, at det ikke er dem, der har taget beslutningen. For det føles som om, det er ekspedienten, der er anledningen til ens frustration, forklarer han til TV2 Østjylland

Caroline Pagliae har også selv for nylig prøvet at blive efterladt fuldstændig i chok efter en ekspedition.

Læs også: Lagkagehuset-stiftere i nyt sats: Vil åbne en kaffebar om måneden

- Jeg ekspederede en kunde en dag, hvor vi havde problemer med vores kassesystem. Da jeg var færdig med ekspeditionen, bad han pludselig om at få de to brød, han lige havde betalt for, gratis. Og jeg undrede mig, for der plejer at komme en besked op på kassen, når kunden har krav på det, men det gjorde der ikke, fortæller den unge bagerekspedient.

Kunden kunne se på Lagkagehusets app, at han havde optjent nok point til at få de to brød gratis, men på grund af fejlen i kassesystemet, kunne Caroline Pagliae ikke se det på sin side af disken.

- Han begynder at hidse sig op, snakke ned til mig og sige nogle grimme ting. Jeg lovede ham, at han vil få de gratis brød en anden dag, men jeg kunne ikke få et ord indført. Til sidst stormede han bare ud af butikken, husker hun.

Det er lige præcis den slags episoder, der er skyld i, at det indimellem kræver lidt ekstra mod for Caroline Pagliae og hendes kolleger at møde ind på arbejde.

Læs også: Lagkagehuset har flyttet produktion østpå

- Man bliver da lidt ked af det, og jeg plejer ellers ikke at være typen, der lader sig gå på. Men man kan ikke lade med at blive påvirket, når der sker sådan noget, siger bagerekspedienten.

Derfor har hun også en opfordring til de kunder, der har en lidt kortere lunte end andre.

- Jeg synes, de skal tænke på, hvis det var dem, der stod bag disken. Hvad, de ville syntes, var rimeligt, at folk sagde til dem

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Coop i eksklusivt samarbejde med TV2 om ny julekalender

Netto lukker i Hillerød på grund af dårlig økonomi

Måltidsfirma får flere millioner fra modemilliardær

1

Aldi taber vegansk pristjek. Næsten 80 kroners forskel på 13 plantebaserede varer

Der kommer flere og flere plantebaserede varer i de danske supermarkeder, men udbud og pris varierer meget fra butik til butik.

Coop tilbagekalder skinkestrimler

Bliver Per Bank Salling Groups næste bestyrelsesformand?

Nyhedsbrev

Netto-direktør: Ledige akademikere kan gøre karriere hos os

1

Pantfrie dåser ender i naturen: Minister vil finde løsning

Politiet finder kæmpe lager med to ton fyrværkeri

Formand stopper i Salling Group og får toppost i udenlandsk fødevaregigant

Fairtrade fylder 25 år: Hvad betyder mærket egentlig?

EU: Fødevarer fra israelskbesatte områder skal mærkes

Forbrugerne skal kunne foretage valg på baggrund af blandt andet "etiske overvejelser", fastslår EU-Domstolen.

Burger King lancerer kødfri succes i Danmark

Fødevareindustrien skal rustes til øget salg af færdigretter

Nu vil Salling Group endelig rive center ned i Esbjerg

Bagerkæde uddeler gratis surdej

1

HK-formand: 2400 job er forsvundet fra detailhandlen på grund af ulønnet praktik

Nestlé og Starbucks går sammen om ny kaffe til detailhandlen

Coop til ledige akademikere: Bare kom - vi har plads

Coop er glad for ministers holdning og fortæller, at der er rigelig plads til ledige akademikere i butikkerne.

Danskere sælger livsværk til amerikansk emballagegigant

Søstrene Grene vinder regional pris

Købmand opfordrer kunderne til at smide bukserne

Lidl indgår samarbejde med Too Good To Go om lykkeposer

Homemate-måltider suser afsted med nemlig.com

Danish Crown indgår kæmpeaftale i Kina

Krydderileverandør skifter navn

Røver truer med kniv og slipper væk med kassebeholdning

Kinesisk hang til danske øl giver vokseværk hos Carlsberg

Skagenfood har nu en klimakasse

Netto-medarbejder fra Viborg fandt skorpion blandt grøntsagerne

Kebabmillionær køber sig ind i restaurantkæde

Metalspåner udløser tilbagekald af kyllingeschnitzler

Bagerkæde lancerer vitaminbrød med ny gærtype

Mille-medarbejdere beholder jobbet

Lagkagehuset ramt af brand - bagere evakueret

Radikale Venstre vil have afgifter på e-cigaretvæsker

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Super mulighed for at blive SELVSTÆNDIG som franchisetager

Gør op med produktionsindustriens barrierer for at etablere

Tysk SME virksomhed søger bæredygtig partner.

IT hosting udfordringer man skal overveje, når man opgradere

Isomasters servicedøre på lager til omgående levering

Hollandsk virksomhed søger produkter til udendørs sport.

Søger leverandøre indenfor hjemme og fritids produkter i EU!

Sådan undgår du Dødens Gab

Har du etiketter til årets største shoppingsæson?

Julekalender: Vind chokolade med GS1

Deltag i Nordic Cluster Meet Up 2019.

Black Friday er en af julens store handelsdage, er du klar?

Plej de personlige relationer

Nyt sortiment af projektører og belysning til vægge og facad

Temadag om digital monitorering af store infrastrukturer

Fra stregkode til RFID: Standarder gør rejsen nemmere

Klassisk arbejdslampe i et helt nyt lys

Generationsskifte i EL:CON Bygningsautomatik

Flexleasing eller splitleasing eller?

Nye regler for branddøre og brandskydeporte den 1. november

Hip hurra, vi har fødselsdag 8 år

Klaus har kæmpet – nu modtager han elektrikerfagets medalje

Få styr på dagens omsætning med Billy Regnskabsprogram

Derfor mislykkes mange med håndtering af deres produktinform

Begrænser din infrastruktur din forretningsudvikling?

Send til en kollega

0.169