23948sdkhjf

Nyt samarbejde: Hjernesagen skal rådgive Lidl

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Lidl og Hjernesagen sætter fokus på sunde fødevarer med nyt treårigt samarbejde.

Læs også: Søstrene Grene sætter fokus på pigers rettigheder

Som hovedsponsor understøtter dagligvarekæden Hjernesagen gennem oplysningskampagner, sociale arrangementer, initiativer og produktsalg, mens Hjernesagen rådgiver Lidl i forhold til kædens produkter.

Samarbejdet omfatter en række aktiviteter og kampagner, og der knyttes store forventninger til samarbejdet, lyder det fra begge parter.

Hos Hjernesagen er man begejstret for samarbejdsaftalen med Lidl:

- Med den nye aftale om at samarbejde med os, viser Lidl, at de anerkender vores arbejde, og at de vil benytte vores viden i deres virke som dagligvarekæde. Vi glæder os meget til at rulle samarbejdet med Lidl ud de kommende år, siger direktør for Hjernesagen, Birgitte Hysse Forchhammer.

Interessen mellem Lidl og Hjernesagen blev skabt, da Lidl i september sidste år, som den første dagligvarekæde i landet, valgte at sætte en aldersgrænse på 16 år for salget af energidrikke i kædens butikker.

En beslutning, som Hjernesagen bakkede op om.

Læs også: Åbning af ny Lidl nærmer sig

- Det var på baggrund af anbefalinger fra blandt andet Hjernesagen, at vi valgte at indføre en aldersgrænse på salget af energidrik. I samarbejde med Hjernesagen kan vi fortsætte med at målrette vores indsats for at tilbyde vores kunder endnu bedre produkter, og jeg er meget glad for, at aftalen nu er en realitet, fortæller CCO fra Lidl, Mikko Forsström.

Hjernesagen bliver sundhedspartner

Hos Hjernesagen har man fokus på behovet for bedre forebyggelse. En vigtig faktor i det forebyggende arbejde er, at indholdet af salt og sukker skal reduceres i vores madvarer. 

Den viden tager foreningen med til samarbejdet med Lidl, der allerede er ved at se på mulighederne for at reducere mængden af salt og sukker i en række af kædens produkter.

- Vi vil øge antallet af produkter med Nøglehulsmærket og samtidig også fokusere mere på reduktion af salt og sukker i vores produkter. I den forbindelse vil Hjernesagen agere vores sundhedspartner, som vi kan sparre med i forhold til, hvad der er sundt for vores helbred og vores hjerne, forklarer Mikko Forsström.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Vrede kunder fik deres ordre annulleret hos Nemlig

Efterfølgende præciserede onlinesupermarkedet sine betingelser.

Vrede mod Salling Group i forbindelse med samlekampagne

Aktion afslører ulovligt fortyndet juice i Danmark

16.000 ton og 33 millioner liter potentielt skadelig mad og drikke er beslaglagt i international aktion

Priserne på danske fødevarer er de højeste i EU

Domino's klar igen med ny ejer

Tang-chips, kambucha og veganske flødeboller vinder Årets Produktpriser

Coop og landets største kokkekonkurrence Sol over Gudhjem har siden nytår været på jagt efter de bedste lokale produkter i Danmark inden for mad, drikke og konfekture.

Nyhedsbrev

Ny chef i Føtex i Middelfart vil kontroversielle samarbejder

Netto åbner ny butik i Helsingør

Konkurrence giver billigere økovarer i indkøbskurven

Åbning af ny Lidl nærmer sig

Ny uddeler på plads hos Brugsen i Mønsted

Overskudsmad går som ”varmt brød”

2

Cigaretsalget styrtdykker til laveste niveau siden 1961

Vil navngive sted efter Fleggaard

Problematisk for Coop: Får ikke solgt og udlejet butikker

Byråd nedlægger forbud mod ny Netto i Farsø

Introducerer eldrevne varevogne

Som det første online supermarked i Danmark introducerer nemlig.com nu levering med 100 procent eldrevne varevogne. Det er første skridt i retningen mod en udskiftning af samtlige varevogne, der kører på fossile brændstoffer.

Ny Netto på ’Bryggen’

Mørke skyer fra udlandet dæmper ikke forbrugeroptimisme

Købmænd vil presse Nets på dankortgebyr efter milliardordning

Irma indfører nyt våben mod prisfejl

Skarpe genstande fundet i pølser

Fire 7-Eleven pop-up butikker skal servicere 25.000 metalfans

Coop Sveriges opkøb af svenske Netto-butikker er godkendt

Farvestoffer i maden gav bøde til takeaway-restaurant

Lagkagehuset åbner butik i Espergærdecentret

Grønland lemper lov om alkohol og udvider salgstiderne

Coop kalder hummus tilbage efter fund af metalstykker

To mænd idømt fængsel og millionbøde for snyd med ølafgifter

Nyt, fynsk ølsamarbejde

Rema 1000 går sammen med boligforening imod madspild

Bornholmske Coop-butikker går online

Salling Fondene donerer millioner til ny festivalplads

Dansk madspildspioner modtager international pris

Dansk fastfoodkæde tjener igen penge

Gigantminus hos Rynkeby

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Uge 26 og 27 har vi solstik ☀️

Min Købmand på Godthåbsvej løfter salget med 65%

Expression har designet nogle super smarte fleksible messekit løsninger :)

Nye omlastestationer reducerer restaffaldet med 40-50 procent

CO2 neutralt website

Dennis scorer 12-taller – og er nu udlært elektriker hos EL:CON

Nyt update-magasin til medicinal.- og kosmetikbranchen

GS1 Denmarks sommerquiz

Indstilling til Danish Retail Award 2019

Nye lovkrav i Polen

Deltag i matchmaking til DanFish International 2019

Jeannett vender tilbage til Fagerhult

Tid til at stoppe wardrobing

Mange nye HR-funktioner med seneste Dynamics 365 for Talent - Måske du allerede har adgang

Stabelgitter - smuk og effektiv tyverisikring

Ubro SystemPac introducerer en ny biobaseret strækfilm

Interesseret i materialeteknologi? Og testfaciliteter?

Kvalitetes emballage til billige priser

Teknologi og innovation på folkemødet

Medlem af GS1Trade Sync? Få en komplet billedpakke med marketing- og planogramfotos for kun 100 kr

Dansk Energirådgivning deltager i innovative energioptimeringsprojekter i s...

Holdbar emballageløsning til Eplehuset

Krydderier bliver til fjernvarme

Flotte displays i naturmaterialer

Miljø og kvalitet er i højsædet hos Filippa K

Send til en kollega

0.255