23948sdkhjf

Ekspert råder Coop til at vælge navnet Brugsen

– Hvad er forskellen på en Dagli’Brugsen, SuperBrugsen og Kvickly, udover placeringen og størrelserne? Ekspert mener ikke, at det er lykkedes for Coop at skabe kæder med klare identiteter.

For nyligt blussede en gammel strid op i Coop igen, da virksomhedens ledelse meddelte, at man vil teste nye kædenavne til blandt andet SuperBrugsen og Fakta. 

Coop har omdøbt en SuperBrugsen og en Fakta i Trekroner ved Roskilde til henholdsvis Coop Mad og Coop Hverdag. 

Dansk Handelsblad har talt med brandekspert Anthony Aconis, der er stifter og kreativ direktør i reklamebureauet Fireball, og han mener, at det giver rigtig god mening at samle kæderne under et brand, som han anbefaler skal være det velkendte "Brugsen". 

Han kritiserer samtidig Coop for ikke at have været god nok til at skabe klare identiteter for kæderne.  

– Hvad er forskellen på en Dagli’Brugsen, SuperBrugsen og Kvickly, udover placeringen og størrelserne? Du har de samme varer og samme profil, siger Anthony Aconis.

Læs mere hos Dansk Handelsblad (kræver abonnement). 

Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156