23948sdkhjf

Kæmpekoncern vil have fat i danske veganere

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Naturli' Foods tager konkurrencen med ro

Den finske fødevarekoncern Fazer har indledt en storoffensiv på det danske marked for plantebaserede og veganske produkter.

Fazer vil bruge et tocifret millionbeløb på at få sin produktserie Fazer Yosa til at slå igennem i Danmark, blandt andet via tv-reklamer og sociale medier. Det skriver Finans.

- Det nye, store fokusområde er Danmark. Det er et marked i rivende udvikling. Normalt er Danmark trendsættende inden for mad og gastronomi, men på dette område halter Danmark bagefter. Derfor er der et stort potentiale, som vi vil være med til at forløse, siger Hans Christian Ulrich, landechef for Fazer Lifestyle Foods Denmark, til Finans.

Danske Naturli’ Foods, der har etableret sig som en af de helt store spillere på markedet for veganske produkter i Danmark, tager den ekstra konkurrence med sindsro:

Læs også: De laver chokolade af søde kartofler - men det driller

- Jeg tror faktisk ikke, det kommer til at gå ud over os, men derimod nogle af de spillere, som sælger traditionelle mejeriprodukter. Når det er sagt, håber jeg bare mest på, at Fazers produkter smager godt, så de ikke skræmmer folk væk fra plantebaserede produkter, siger Naturli' Foods-direktør Henrik Lund til Finans.

Læs også: Umulig Whopper uden kød på vej

Faxer har på verdenplan en omsætning på over 10 milliarder kroner om året.

Mere om: veganer | vegetar
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Skarpe genstande fundet i pølser

Tre forbrugertendenser kan forandre din forretning i 2019

Virksomhederne skal øge fokus på den kræsne og aktivistiske forbruger.

Fire 7-Eleven pop-up butikker skal servicere 25.000 metalfans

Coop Sveriges opkøb af svenske Netto-butikker er godkendt

Farvestoffer i maden gav bøde til takeaway-restaurant

Skagenfood: Ægtepar sælger endnu en bid

Nyhedsbrev

Trods bøvl: Rema vil stadig åbne butik i Helsinge inden jul

Lagkagehuset åbner butik i Espergærdecentret

Grønland lemper lov om alkohol og udvider salgstiderne

Irma vil give stor rabat ved selv små prisfejl

Hvis kunderne oplever en prisfejl, får de 10 procent rabat på hele næste køb i butikken.

FDB Møbler afprøver ny international strategi med butik i Frederiksberg Centret

Forbrugerrådet Tænk slår fast: Lidl er billigst på økovarer

Netto lancerer "deleposer" på Bornholm

Glemsomme kunder skal hjælpe hinanden i et nyt forsøg.

Coop kalder hummus tilbage efter fund af metalstykker

Ukronet konge af grænsehandel er død

En stolt og beskeden købmand byggede videre på sin fars kolonialhandel og skabte en institution ved grænsen.

Investerer millioner i nyt kyllingeslagteri

Slagtere droppede fire-dages arbejdsuge: "Fridagen blev fjollet væk"

To mænd idømt fængsel og millionbøde for snyd med ølafgifter

Havemarkedet vokser – og havedyrkerne bliver yngre og grønnere

En ny generation har fundet vej til haven, og med sig tager de nye interesser og forbrugsmønstre.

Coop skjuler cigaretter og donerer 2,7 millioner til kamp mod kræft

Kræftens Bekæmpelse får Coops ekstra fortjeneste på tobak overrakt på Folkemødet fredag kl. 11.30

Bomberyddere tilkaldt: Håndgranat fundet på taget af dagligvarebutik

Hard Rock hårdt ramt på pengekassen

Norsk eksplosion lukker samtlige brinttankstationer i Danmark

Se videoen: Mandag eksploderede en ny brint-tankstation i Sandvika nær Oslo. Årsagen er endnu ikke kendt, men alle danske brinttankstationer er lukket over det seneste døgn.

Argurke-krise: Konflikt rammer stort gartneri

Rema 1000 og Lidl kan blive ramt efter, at 3F har iværksat en faglig konflikt mod Greengrow IVS.

Nyt, fynsk ølsamarbejde

Rema 1000 går sammen med boligforening imod madspild

Bornholmske Coop-butikker går online

Salling Fondene donerer millioner til ny festivalplads

Dansk madspildspioner modtager international pris

Dansk fastfoodkæde tjener igen penge

Gigantminus hos Rynkeby

Politiet mistænker ni mænd for over 100 butikstyverier

Sidste år kom de for sent, nu er jordbærplukkerne kommet for tidligt

Joe & The Juice når milliardsalg - men ekspansion giver tab

5,8 mio. kr. fra Salling Fondene til gavn for hjertepatienter og pårørende

Coop skruer op for den grønne omstilling

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Nyt update-magasin til medicinal.- og kosmetikbranchen

GS1 Denmarks sommerquiz

Indstilling til Danish Retail Award 2019

Nye lovkrav i Polen

Deltag i matchmaking til DanFish International 2019

Jeannett vender tilbage til Fagerhult

Tid til at stoppe wardrobing

Mange nye HR-funktioner med seneste Dynamics 365 for Talent - Måske du allerede har adgang

Stabelgitter - smuk og effektiv tyverisikring

Ubro SystemPac introducerer en ny biobaseret strækfilm

Interesseret i materialeteknologi? Og testfaciliteter?

Kvalitetes emballage til billige priser

Teknologi og innovation på folkemødet

Medlem af GS1Trade Sync? Få en komplet billedpakke med marketing- og planogramfotos for kun 100 kr

Dansk Energirådgivning deltager i innovative energioptimeringsprojekter i samarbejde med DAMRC

Holdbar emballageløsning til Eplehuset

Krydderier bliver til fjernvarme

Flotte displays i naturmaterialer

Miljø og kvalitet er i højsædet hos Filippa K

Opgør med hypen: Det her er blockchain

Kvalitet og smag frem for alt

Tid til at tænke leasing

Forbo præsenterer CO2 neutralt linoleum til møbler

Acne Studios' kamp for miljøet med miljøvenlig emballage

Fremtidens ruteoptimering til nutidens flåder

Send til en kollega

0.183