23948sdkhjf

Ny Kohberg-direktør lover hurtige sorte tal

Kigger på sortiment, produktion og logistik
Den nye direktør hos brødkæmpen Kohberg, 48-årige René Normann Christensen, er ikke i tvivl: Der kommer højst til at gå to år, før han har skabt sorte tal på bundlinjen.

Det fastslår han i Vejle Amts Folkeblad om det job, han blev headhuntet til med ansættelse 1. marts, hvor han afløste Peder Christensen på posten.

Kohberg havde i 2016 og 2017 et samlet underskud på knap 34 millioner kroner, og selv om 2018-regnskabet ikke er offentliggjort endnu, skulle det ligge fast, at det også bliver med minus på bundlinjen.

Nu skal René Normann Christensen så – som topchef nummer seks på otte år – rette skuden op.

- Vi skal kigge på sortimentet - for vi er nødt til at tjene på hvert eneste produkt, vi sender ud - og så skal vi se på, hvordan vi producerer og på logistikken. Det har der allerede været fokus på, men vi skal se på det endnu bredere, siger han til Vejle Amts Folkeblad.

Avisen nævner, at René Normann Christensen tidligere har bragt en række virksomheder i emballage-branchen på ret køl, og at det også lykkedes ham at vende minus til plus i hans seneste job, som administrerende direktør for trykkerileverandøren Glunz & Jensen.

Kohberg Bakery Group har bagerier i Bolderslev, Haderslev og Taastrup.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156