23948sdkhjf

Marketingchef for Lidl: Derfor er vi forrest i feltet

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Hvordan kan et sponsorat af et cykelhold gavne forretningen i en dagligvarekæde?

Cykelsæsonen er inde sin travleste periode, og lige nu er 22 af sportens bedste mandskaber i fuld gang med den 102. udgave af det italienske etapeløb Giro d’Italia - den første af sæsonens tre grand tours.

Læs også: Lidl vil sælge energiprodukter i samarbejde med Rolf Sørensen

Igen i år er Lidl Official Fresh Food Partner for det belgiske hold, Deceuninck-Quick Step, der i sidste sæson snuppede hele 73 sejre.

Holdets sæson følges tæt af journalist Mathias Blohm Schytte fra Danmarks største cykelsite, Feltet.dk, der har snakket med Lidls Head of Marketing, Heidi Vittrup, om det at sponsorere et professionelt cykelhold og at engagere sig i sportsaktiviteter generelt.

Hvorfor er sponsorater vigtige for Lidl?

- I Lidl har vi gennem mange år støttet en lang række initiativer inden for sport og andre velgørende formål, fordi vi gerne vil give noget tilbage til det samfund, vi er en del af. Sponsorering af sportsaktiviteter er særligt gode hertil, fordi vi gennem sport kan bidrage lokalt, nationalt og internationalt på alle niveauer - både i forhold til motionisterne, unge som gamle, samt på et professionelt plan, siger Heidi Vittrup. 

Læs også: Åbning af ny Lidl nærmer sig

- Frisk frugt og grønt er en af de vigtigste varegrupper i Lidl, hvilket harmonerer rigtigt godt med sportssponsorater. For som vi alle ved: uden mad og drikke duer helten ikke. I forbindelse med vores sponsorater deltager vi derfor typisk også med uddeling af frugt, grønt og vand, forklarer hun. 

Er et sponsorat kun rettet mod jeres kunder?

- Sponsoraterne giver os af og til mulighed for at invitere vores ansatte med til at se kampe og løb og til at deltage i forskellige arrangementer, ligesom vi kan udlove billetter som præmier i konkurrencer, siger Heidi Vittrup. 

Hvad får Lidl ud af et sponsorat hos eksempelvis Deceuninck-Quick Step?

Læs også: Argurke-krise: Konflikt rammer stort gartneri

- Cykelholdet Deceuninck-Quick Step er sidste års mest vindende hold og er indbegrebet af professionalisme, fightervilje og engagement. Det er værdier, der også er i vores DNA, og som vi gerne vil identificeres med hos kunderne og vores medarbejdere. 

- Vi har en klar målsætning i Lidl - vi vil redefinere dansk discount - og det vil vi fortælle de danske forbrugere. Her er sponsoraftalen med Deceuninck-Quick Step perfekt, fordi holdet spejler vores idealer og målsætning, forklarer Heidi Vittrup. 

- Sponsoraftaler med store sportshold skaber desuden en genkendelighed og associering med Lidl, når Lidl-logoet ses i fjernsynet til fx Tour De France eller håndbold-VM, og sportsstjernerne efterfølgende ses i vores markedsføring og på de sociale medier, siger hun. 

Hvorfor har I valgt at sponsorere netop et cykelhold?

Læs også: Lidl fordobler lagerkapacitet i Køge: første spadestik er taget

- Vi vil gerne nå bredt ud og være en del af de sportsgrene, der har bevågenhed blandt befolkningen. Det ses eksempelvis i vores sponsorater inden for cykling og håndbold, som begge er meget traditionsrige og yderst populære sportsgrene i Danmark, siger hun. 

I har tidligere samarbejdet med Brian Holm og nu også med Rolf Sørensen, hvad går det samarbejde ud på?

- I 2018 arbejdede vi sammen med Brian Holm om lanceringen af hans eksklusive cykeltøjs-kollektion, La Flamme Rouge. Brian Holm bliver af gode grunde kaldt ”King of Cool”, hvilket skinnede igennem i kollektionens lækre kvalitet og flotte design, fortæller Heidi Vittrup. 

- I 2019 lancerer vi desuden en serie af sportsprodukter udviklet i samarbejde med cykellegenden Rolf Sørensen. Rolf var en sand slider på landevejene, og vi synes derfor det er meget passende, at serien omfatter forskellige produkter, der kan hjælpe rytteren med at give sig fuldt ud, forklarer hun.  

Mere om: Cykelløb | Lidl | sponsorater
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Erhvervskunder i fokus for ekspanderende vinhandler

Fødevare mistænkes for at stå bag sjælden type salmonella

Coop skyder en milliard i 500 butikker

Borgerfinansierede købmænd vinder frem i landsbyerne

Ny købmand i Rema 1000 i Frederikshavn

Coop går over til flergangsplast

Nyhedsbrev

Kaffehus har vokseværk: Vil vokse 100 pct.

Meny gemmer tobakken væk

Ny mand i spidsen for Rema 1000 i Struer

Ny Netto åbner i Thisted

Bageren lokker med andet end blødt brød

1

Netto anker kopisag

Anne Black kan se frem til endnu en tur i retten for at bevise, at Netto og Ronald kopierede hendes keramik. "Tæt på at være chikane," siger fagforeningsformand.

Nye tal: Anti-age produkter til mænd storhitter

Nestlé vil lade forbrugerne spore deres mad via blockchain

Nu kommer Jobpatruljen på kontrolbesøg

Jobpatruljen bruger sommeren på at komme i kontakt med så mange ungarbejdere som muligt.

Menu i røde tal efter ejerskifte

Ægtepar: Derfor solgte vi vores sodavandssucces

Uddeler efter sur smiley og bøde: Det er en hård straf

Næsten hver anden elev i 9. klasse i København har prøvet e-cigaretter

To teenagere sigtet for at sætte ild til børnehave og butik

Kortere åbningstider gav pote: Vestjysk supermarked sætter rekord

ABC Lavpris i Ulfborg har kortere åbningstider end andre dagligvarebutikker, og så er de gode til at holde på medarbejderne.

15-årig kræves fængslet for Netto-brand

Roskilde Festival vil reducere madboders CO2-aftryk

Orkla sælger Glyngøre til Amanda Seafoods

Politiet efterforsker brand i børnehave og Netto som påsat

1

Købmænd efter pantudvidelse: Hvad med de tyske dåser?

Claus Meyer i minus for tredje år i træk

Avis: Lego-familiens pengetank vil tilbagekøbe Legoland

Ambitiøs burgerkæde bøvler med økonomien

Max Burger lancerer veganske milkshakes

Priserne på danske fødevarer er de højeste i EU

Konkurrence giver billigere økovarer i indkøbskurven

Ny Netto på ’Bryggen’

Farvestoffer i maden gav bøde til takeaway-restaurant

Lagkagehuset åbner butik i Espergærdecentret

Grønland lemper lov om alkohol og udvider salgstiderne

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Gratis online lynkursus: Få GS1-128 pallelabels der virker

Hjalte er udlært elektriker hos EL:CON

Skal du på sommerferie i udlandet?

Bor I i et sølvbryllupskvarter?

VINDenergi i rivende vækst

D 14. udgave af EU-China Business and Technology Cooperation Fair i Chengdu og Qingdao

Har du overvejet en SUV som firmabil?

PALOMAT® sidder klar hele ferien

Ny udgivelse: Performanceregnskab for GTS-net 2019 

Succesfuld rekrutteringsvirksomhed udvider ejerkredsen

Tid til ny firmabil?

Pressemeddelelse: Succesfuld rekrutteringsvirksomhed udvider ejerkredsen

Jonna Jensen fejrer 25 års jubilæum hos EL:CON

De nominerede butiks- og varehuschefer er nu fundet.

Omlastestation sparer kommune for ca. 1 mio. kroner årligt

Ole Gregers Jensen fejrer 25 års jubilæum hos EL:CON

Forhandlere søges!

Elastiske fødevaregodkendte PU remme fra Forbo Siegling

Bip-bip Hurra: GS1-stregkoden har fødselsdag

Plastbøtte til mikrobølgeovn kan mindske madspild

Danskerne aner ikke, at de kan få tilskud til at energioptimere boligen

Uge 26 og 27 har vi solstik ☀️

Min Købmand på Godthåbsvej løfter salget med 65%

Expression har designet nogle super smarte fleksible messekit løsninger :)

Nye omlastestationer reducerer restaffaldet med 40-50 procent

Send til en kollega

0.172