23948sdkhjf

Marketingchef for Lidl: Derfor er vi forrest i feltet

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Hvordan kan et sponsorat af et cykelhold gavne forretningen i en dagligvarekæde?

Cykelsæsonen er inde sin travleste periode, og lige nu er 22 af sportens bedste mandskaber i fuld gang med den 102. udgave af det italienske etapeløb Giro d’Italia - den første af sæsonens tre grand tours.

Læs også: Lidl donerer overskudsmad til Blå Kors

Igen i år er Lidl Official Fresh Food Partner for det belgiske hold, Deceuninck-Quick Step, der i sidste sæson snuppede hele 73 sejre.

Holdets sæson følges tæt af journalist Mathias Blohm Schytte fra Danmarks største cykelsite, Feltet.dk, der har snakket med Lidls Head of Marketing, Heidi Vittrup, om det at sponsorere et professionelt cykelhold og at engagere sig i sportsaktiviteter generelt.

Hvorfor er sponsorater vigtige for Lidl?

- I Lidl har vi gennem mange år støttet en lang række initiativer inden for sport og andre velgørende formål, fordi vi gerne vil give noget tilbage til det samfund, vi er en del af. Sponsorering af sportsaktiviteter er særligt gode hertil, fordi vi gennem sport kan bidrage lokalt, nationalt og internationalt på alle niveauer - både i forhold til motionisterne, unge som gamle, samt på et professionelt plan, siger Heidi Vittrup. 

Læs også: Ingen ny Lidl i Tårnby

- Frisk frugt og grønt er en af de vigtigste varegrupper i Lidl, hvilket harmonerer rigtigt godt med sportssponsorater. For som vi alle ved: uden mad og drikke duer helten ikke. I forbindelse med vores sponsorater deltager vi derfor typisk også med uddeling af frugt, grønt og vand, forklarer hun. 

Er et sponsorat kun rettet mod jeres kunder?

- Sponsoraterne giver os af og til mulighed for at invitere vores ansatte med til at se kampe og løb og til at deltage i forskellige arrangementer, ligesom vi kan udlove billetter som præmier i konkurrencer, siger Heidi Vittrup. 

Hvad får Lidl ud af et sponsorat hos eksempelvis Deceuninck-Quick Step?

Læs også: Lidl lancerer 40 lokale produkter fra Landmad

- Cykelholdet Deceuninck-Quick Step er sidste års mest vindende hold og er indbegrebet af professionalisme, fightervilje og engagement. Det er værdier, der også er i vores DNA, og som vi gerne vil identificeres med hos kunderne og vores medarbejdere. 

- Vi har en klar målsætning i Lidl - vi vil redefinere dansk discount - og det vil vi fortælle de danske forbrugere. Her er sponsoraftalen med Deceuninck-Quick Step perfekt, fordi holdet spejler vores idealer og målsætning, forklarer Heidi Vittrup. 

- Sponsoraftaler med store sportshold skaber desuden en genkendelighed og associering med Lidl, når Lidl-logoet ses i fjernsynet til fx Tour De France eller håndbold-VM, og sportsstjernerne efterfølgende ses i vores markedsføring og på de sociale medier, siger hun. 

Hvorfor har I valgt at sponsorere netop et cykelhold?

Læs også: Uno-X er ny storsponsor i dansk cykelsport

- Vi vil gerne nå bredt ud og være en del af de sportsgrene, der har bevågenhed blandt befolkningen. Det ses eksempelvis i vores sponsorater inden for cykling og håndbold, som begge er meget traditionsrige og yderst populære sportsgrene i Danmark, siger hun. 

I har tidligere samarbejdet med Brian Holm og nu også med Rolf Sørensen, hvad går det samarbejde ud på?

- I 2018 arbejdede vi sammen med Brian Holm om lanceringen af hans eksklusive cykeltøjs-kollektion, La Flamme Rouge. Brian Holm bliver af gode grunde kaldt ”King of Cool”, hvilket skinnede igennem i kollektionens lækre kvalitet og flotte design, fortæller Heidi Vittrup. 

- I 2019 lancerer vi desuden en serie af sportsprodukter udviklet i samarbejde med cykellegenden Rolf Sørensen. Rolf var en sand slider på landevejene, og vi synes derfor det er meget passende, at serien omfatter forskellige produkter, der kan hjælpe rytteren med at give sig fuldt ud, forklarer hun.  

Mere om: Cykelløb | Lidl | sponsorater
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Lego kører op mod 50 kopisager om året

Tyve jagtede cigaretter på Køge-egnen

Rekordmange tilmeldte til Coops "Sol over Gudhjem"

Kageglade danskere trækker Lagekagehuset over milliarden

Thy har fundet nøglen til at bremse butiksdøden

Gratis butikleje, håndværkerhælp, iværksætterrådgivning, bank og revisor - sågar bolig og socialt netværk. Det er nogle af de midler, der med succes bremser butiksdøden i Thy.

Chokoladefabrik blev narret af internetsvindler

Nyhedsbrev

Valgkamp ikke velkommen foran Aldi og Lidl

Svensk tobakslov forbyder e-cigaretter ved udeserveringer

Målet om et såkaldt røgfrit Sverige er sat til 2025. Omfattende udendørs rygeforbud er et skridt på vejen.

Mette Frederiksen overvejer at hæve cigaretpriser for unge

Aggressiv butikstyv viste sig at være eftersøgt gaderøver

Østjyllands Politi har bedt om hjælp til at finde mand, der har brugt kniv ved røverier mod tilfældige.

Mød Coop på Naturmødet 23.-25. maj 2019

Bestseller og Salling Group går sammen i kampen mod Amazon

"Ta' mig jeg er single": Dagligvarebutik redder 18.000 bananer fra skraldespanden

Nudging guider kunderne til bæredygtig adfærd med ’kærlige skub’.

Kvickly åbner nyt varehus i Vejle

Efter tragisk dødsfald: Fiskefirma præsenterer topregnskab

Uno-X er ny storsponsor i dansk cykelsport

Aftalen er en af de største Danmarks Cykle Union har indgået gennem de seneste tre årtier.

1

Højtuddannede udlændige kommer på kursus i at købe ind

Marketingchef for Lidl: Derfor er vi forrest i feltet

Hvordan kan et sponsorat af et cykelhold gavne forretningen i en dagligvarekæde?

Seminar: Sådan måler man madspild

Cigaretpriser skal ikke hæves for pengenes skyld

OVERBLIK: Det skal en pakke cigaretter koste

Anonymt tip førte til bøde for populær brugs

SuperBrugsen i Gråsten er kendt for sine delikatesser. Nu har butikken fået en stor bøde for dårlig hygiejne.

Statsministeren varsler højere priser på cigaretter

Irma sætter ny mad fra lokale iværksættere på hylderne

Bæredygtige fødevarer fra butikkernes nærområde kommer nu i Irma som følge af nyt samarbejde

Bryghus får gymnasiehjælp til at udvikle alkoholfri drikke

Svipser giver risiko for alt for gammel laks

Billig slik og chokolade holder prisstigninger i ro

Netto åbner ny butik i Valby

Bryghus nyder godt af Liverpools succes

To ofre mistede Rolex-ur og guldsmykker ved røveri på tankstation

Rekordmange flasker og dåser gik gennem pantsystemet i 2018

Risiko for blåt plast i hakket oksekød

Flere danskere styrer mod økologi i grøntafdelingen

Fakta klar igen i Agerbæk

Rapport frikender fødevarer i Danmark for pesticidfare

Flensted tilbagekalder kålsalater efter listeriafund

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Kan plast forhindre madspild?

Gratis guide til EDI

Moderne røgeovn giver bedre arbejdsgange

Total emballageløsning til VÆRSGO

Nyt fra GS1 standarden til alle brancher

Nye marinader

Tre nye kollegaer hos SSI SCHÄFER

Gratis medlemsdag for alle GS1 medlemmer

HCS klarer dit ekstra tunge læs - og vi har selv trucken med

Sæson for sommerbuk

Apotea automatiserer med SSI SCHÄFER

Mini krydderiposer til måltidskasser

Alux sætter ny standard for solscreens

Vejen til ERP i skyen går over hostingcentret

Stormberg opnår besparelser på emballage gennem nyt samarbejde

Quiz - Er du en ørn til stregkoder?

Skovlprofiler - Prolink Serie 6.1

Forbedret indeklima øger medarbejderpræstationer

Pommes Frites krydderi

Robotterne skal klædes på til livet udenfor fabriksgulvet

Brøndsholm´s naturtro, kunstige planter, holder hele året rundt uden så meg...

Matcher dine digitale produktdata emballagen?

Øg kapaciteten i pakkeriet - og spar en masse tid og penge

Virksomheder opnår bedre resultater med skræddersyet digital markedsføring

Åbne systemer er butikkernes allierede i betalingskrigen  

Send til en kollega

0.268