23948sdkhjf

Marketingchef for Lidl: Derfor er vi forrest i feltet

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Hvordan kan et sponsorat af et cykelhold gavne forretningen i en dagligvarekæde?

Cykelsæsonen er inde sin travleste periode, og lige nu er 22 af sportens bedste mandskaber i fuld gang med den 102. udgave af det italienske etapeløb Giro d’Italia - den første af sæsonens tre grand tours.

Læs også: Kunderne er blevet bedre til at huske at tage en pose med

Igen i år er Lidl Official Fresh Food Partner for det belgiske hold, Deceuninck-Quick Step, der i sidste sæson snuppede hele 73 sejre.

Holdets sæson følges tæt af journalist Mathias Blohm Schytte fra Danmarks største cykelsite, Feltet.dk, der har snakket med Lidls Head of Marketing, Heidi Vittrup, om det at sponsorere et professionelt cykelhold og at engagere sig i sportsaktiviteter generelt.

Hvorfor er sponsorater vigtige for Lidl?

- I Lidl har vi gennem mange år støttet en lang række initiativer inden for sport og andre velgørende formål, fordi vi gerne vil give noget tilbage til det samfund, vi er en del af. Sponsorering af sportsaktiviteter er særligt gode hertil, fordi vi gennem sport kan bidrage lokalt, nationalt og internationalt på alle niveauer - både i forhold til motionisterne, unge som gamle, samt på et professionelt plan, siger Heidi Vittrup. 

Læs også: Lidl hjælper folkeskoler med at holde afstand

- Frisk frugt og grønt er en af de vigtigste varegrupper i Lidl, hvilket harmonerer rigtigt godt med sportssponsorater. For som vi alle ved: uden mad og drikke duer helten ikke. I forbindelse med vores sponsorater deltager vi derfor typisk også med uddeling af frugt, grønt og vand, forklarer hun. 

Er et sponsorat kun rettet mod jeres kunder?

- Sponsoraterne giver os af og til mulighed for at invitere vores ansatte med til at se kampe og løb og til at deltage i forskellige arrangementer, ligesom vi kan udlove billetter som præmier i konkurrencer, siger Heidi Vittrup. 

Hvad får Lidl ud af et sponsorat hos eksempelvis Deceuninck-Quick Step?

Læs også: Lidl har succes med online-madkundskab

- Cykelholdet Deceuninck-Quick Step er sidste års mest vindende hold og er indbegrebet af professionalisme, fightervilje og engagement. Det er værdier, der også er i vores DNA, og som vi gerne vil identificeres med hos kunderne og vores medarbejdere. 

- Vi har en klar målsætning i Lidl - vi vil redefinere dansk discount - og det vil vi fortælle de danske forbrugere. Her er sponsoraftalen med Deceuninck-Quick Step perfekt, fordi holdet spejler vores idealer og målsætning, forklarer Heidi Vittrup. 

- Sponsoraftaler med store sportshold skaber desuden en genkendelighed og associering med Lidl, når Lidl-logoet ses i fjernsynet til fx Tour De France eller håndbold-VM, og sportsstjernerne efterfølgende ses i vores markedsføring og på de sociale medier, siger hun. 

Hvorfor har I valgt at sponsorere netop et cykelhold?

Læs også: Hele branchen holder åbent i påsken

- Vi vil gerne nå bredt ud og være en del af de sportsgrene, der har bevågenhed blandt befolkningen. Det ses eksempelvis i vores sponsorater inden for cykling og håndbold, som begge er meget traditionsrige og yderst populære sportsgrene i Danmark, siger hun. 

I har tidligere samarbejdet med Brian Holm og nu også med Rolf Sørensen, hvad går det samarbejde ud på?

- I 2018 arbejdede vi sammen med Brian Holm om lanceringen af hans eksklusive cykeltøjs-kollektion, La Flamme Rouge. Brian Holm bliver af gode grunde kaldt ”King of Cool”, hvilket skinnede igennem i kollektionens lækre kvalitet og flotte design, fortæller Heidi Vittrup. 

- I 2019 lancerer vi desuden en serie af sportsprodukter udviklet i samarbejde med cykellegenden Rolf Sørensen. Rolf var en sand slider på landevejene, og vi synes derfor det er meget passende, at serien omfatter forskellige produkter, der kan hjælpe rytteren med at give sig fuldt ud, forklarer hun.  

Mere om: Cykelløb | Lidl | sponsorater
Hold dig opdateret med RetailNews

Ja, jeg accepterer Nordiske Mediers betingelser og kommunikationsvilkår

Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Michelin-restauranter konkurs: Kreditorer står i kø med millionkrav

Jensens Bøfhus med plus for første gang i årevis

OK øger støtten til foreningslivet med 30 procent

Lokale klubber og foreninger får ekstra hjælp til at klare sig igennem coronakrisen.

Tomatketchup er kaldt tilbage

Pizzeria-ejer tjente penge på at købe sine egne pizzaer

Netto runder milepæl

Nyhedsbrev

13.118 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Annoncér i nyhedsbrevet
Se det seneste nyhedsbrev.

1

Coronakrisen har fået os til at købe mere dansk

Corona-krise kaster skygge over rekordhalvår for Danish Crown

Til midnat blev den sidste mentolcigaret solgt i Danmark

Dansk tobaksgigant øger salget i kvartal præget af corona

Scandinavian Tobacco Group tør igen komme med en prognose for hele året, men usikkerheden er stor.

Rekordmange nye øl tappes på dåse

1

Lagkagehuset frigiver regnskab før tid: - Vi har ikke noget at skjule

Her er de nominerede til Mejeriprisen og Slagterprisen 2020

Ældre køber dagligvarer på nettet som aldrig før

1

Færre end normalt spiser ude trods restauranters åbning

Aarhusianske restauranter dropper buffeten

Politi: Åbning af caféer og værtshuse gik over al forventning

7-Eleven indgår landsdækkende samarbejde med Too Good To Go

Fra og med i dag kan man købe lykkeposer med overskudsmad i 7-Eleven-butikker over hele landet.

Købmandsfond vil dele 10 millioner ud til lokale foreninger

1

Lagkagehuset er havnet i en shitstorm

Bøtterne med bland selv-slik bliver åbnet igen

Restauranters åbning betyder intet uden gæsters købelyst

Lagkagehuset i modvind - kunder strømmer til lokal bager i stedet

Det aarhusianske bageri, SchweizerBageriet, har oplevet en markant stigning i antal af kunder, siden Lagkagehuset tidligere på ugen kom i modvind.

Kunderne er blevet bedre til at huske at tage en pose med

Der skal være to kvadratmeter per gæst på restauranter

Populær pantstation vender tilbage til Rødovre Centrum

Løgpølse ramt af plastikbøvl

Kims tabte også, fordi chipsene er rillede

Tre mænd begik røveri mod brugs i Nordsjælland

Kollaps i olieprisen giver laveste inflation i fire år

Politiet beklager: Lukkede spisesteder ved en fejl

Mikrobryggerier sælger øl på helt ny måde

Dåsemakrel er et hit i coronatider

Cafébesøg og åbne skoler står øverst på danskernes ønskeliste

Coop bruger plastfolie til at lave nye indkøbsposer

Flere penge til presset Joe & The Juice

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Bannere i god kvalitet til en god pris

Butikker skal tage imod kontanter - også under Corona krisen

Skal du udveksle EDI med en eller flere detailkæder?

Miljørigtig emballage - nøglen til din e-handelssucces

Hvorfor skal du vælge refurbished, når du køber IT?♻

Messekit med spritstander U/B

Danmarks eneste producent af RC4-certificeret sikring

10 År SolutionWeb - Tak!

Med fokus på accessoires

ASSA ABLOY berøringsfri kontakt

Giv dit input til den teknologiske udvikling

HCS tilbyder fossilfri transport

Nyt katalog: Forsendelsesemballage til din webshop

Guld messekit, nu med håndspritstander u/b

Er din PC, tastatur og mus den rene bakterie og vira bombe?

Sølv messekit, nu med håndspritstander u/b

2020 Gartner Magic Quadrant for Multienterprise Supply Chain

Bæredygtig papiremballage med plastens fordele

Praktisk emballage til desinficerende vådservietter

5 områder hvor EDI skaber vækst i din forretning

Prime Cargo har ibrugtaget verdens største Autostore til 3PL

Din kommentar gør en forskel!

Håndspritstander, incl håndsprit

Vi presser prisen på ansigtsvisir i bund

Jobtitler har ændret betydning – er I fulgt med?

Send til en kollega

0.16