23948sdkhjf

Valgkamp ikke velkommen foran Aldi og Lidl

De Samvirkende Købmand råder butikker til at tillade plakater og valgkamp. Kun to tyske kæder siger nej.

Stort set alle dagligvarekæder i Danmark har valgt at følge brancheorganisationen De Samvirkende Købmænds opfordring til at tillade valgplakater og valgkamp foran landets butikker. 

Både Coop og Salling Group fortæller, at de byder kandidaterne velkomne foran kædernes butikker, og salgsdirektør for for Rema 1000, Mads Nysted, kalder ligefrem valgkampen for "en fejring af demokratiet", 

Faktisk er det kun de to tyskejede kæder Aldi og Lidl, der siger nej til valgkamp, fortæller Dansk Handelsblad. 

– Muligheden for at komme ud og møde vælgerne i øjenhøjde, er en fundamental grundsten i den demokratiske proces. Men i en travl hverdag er der ikke altid overskud til at blive forstyrret før, under eller efter sine indkøb. Det vigtigste for os er, at vores kunder har en god oplevelse, når de handler i Aldi, siger Thomas Bang, der er vicedirektør i Aldi. 

Han mener, at uddeling af valgmaterialer hører til på offentlige arealer. 

Læs mere hos Dansk Handelsblad (kræver abonnement). 

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Medlemmernes egne nyheder
Se alle medlemsnyheder
Mest læste
JOB i FOKUS
Gå til joboversigten
Seneste nyheder
Se seneste nyheder
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
Dagrofa præsenterer overskud for andet år i træk
Køkkenbutik sat til salg på tragisk baggrund
Ny rekord: Barndomsvenner rammer nye højder med populært tøjmærke
Modehus købte led i forsyningskæden: Bestyrelsens frygt blev gjort til skamme
Tre bliver til én: Datavirksomhed opkøber to konkurrenter og tredobler medarbejdertal
30.000 seere og tocifret millionomsætning: Modetøj til store kvinder giver store resultater
Andre Nordiske Medier
Food Supply DK
Fremtidens Logistik
Nordiske Medier DK

Send til en kollega

0.172