23948sdkhjf

Strategisk satsning giver Quint et forspring i tøjbranchen

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

En af landets ældste tøjbutikker er dygtigst til at kombinere fysisk salg med netsalg.

I en ny undersøgelse er danske retailbutikker blevet målt på deres evne til at håndtere salg via omnichannel-princippet, altså kombinationen af netsalg og salg i den fysiske butik.

Læs også: Onlineapotek kåret som Årets Butik 2019

Ifølge undersøgelsen er det Kaufmanns butiks-brand Quint, der er klart bedst til den disciplin.

Ulrik Egede Christensen, der er head of e-commerce hos Kaufmann, er glad for topplaceringen men ikke overrasket, fortæller han i en pressemeddelelse.

- Gennem flere år har vi arbejdet med en klar omnichannel-strategi for alle vores brands hos Kaufmann. Forbrugerne i dag handler meget anderledes end for 10 år siden, og det har vi selvfølgelig været opmærksomme på og ageret efter. Derfor er vi gået forrest i branchen for at gøre købssituationen lettere for kunderne, forklarer han.

Quints kernekunder er unge mænd i alderen 15-30 år, og de er vant til at handle online og stort set altid via telefonen.

Læs også: Netbutik slår dørene op i Roskilde

Det faktum at 73 procent af alle forbrugere er omnichannelshoppere betyder, at retailbutikkerne skal kunne servicere kunderne på alle kanaler både i de fysiske butikker og online.

- Vi skal kunne binde vores brand sammen på tværs af de fysiske butikker, fjernlagre, mobilløsninger, digital markedsføring, sociale medier og webshop. Det kræver, at vi har et set-up og en organisation som fungerer optimalt i forhold til data, logistik og digitale kanaler, der alle bidrager til en sammenhængende og god købsoplevelse for kunden, og det er det, vi er lykkes med i Quint, forklarer Ulrik Egede Christensen.

Samme service i butik og på nettet
Ifølge Ulrik Egede Christensen skal kunden have samme gode service online som i den fysiske butik, og derfor tilbyder de dag-til-dag-levering, og varer købt online kan byttes i de fysiske butikker, en service som de ’rene’ netbutikker ikke kan tilbyde.

Modekæden Kaufmann, der blev stiftet i 1908, åbnede den første Quint-butik i 1999.

Læs også: I Kolding kan kunderne selv låse sig ind om natten og handle

Ideen til Quint-kæden kom fra USA, og tanken var at åbne en multibrand butik, der kunne ramme den individuelle stil i målgruppen 15-30 år. Siden starten har Quint vokset sig til en kæde på 21 butikker og en webshop.

I undersøgelsen deltog 111 retailere fordelt på ti forskellige brancher. De blev vurderet på 42 forskellige parametre, og blev rated på en skala fra 0-100.

De danske retailbrands fik en gennemsnitlig score på 35. Quint scorede i alt 69 point, og blev dermed en klar nr. 1.

- Der hvor danske retailere i modebranchen kan noget, som for eksempel Zalando ikke kan, er at give kunderne en god købsoplevelse på tværs af online og fysiske butikker. Det er vigtigt at kunne, da de risikerer, at det går ud over den økonomiske indtjening, når de ikke hjælper kunderne videre i købsprocessen, siger Kasper Holst, der er administrerende direktør i Impact.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Pandora-direktør: Vi har forsømt vores brand

- Hvis jeg havde købt aktier til kurs 1000, der kun er en femtedel værd i dag, ville jeg også være frustreret, siger Alexander Lacik.

Pandora ramte bunden i rødt eliteindeks

Kopivarer koster milliardtab i salg og 3800 danske job

2

Bestseller udskyder byggeriet af tårn på 320 meter

Tøjkoncernen Bestseller skruer ned for tempoet med byggeriet af 320 meter højt tårn i Brande.

Kendt tøjkæde lukker ned for alle aktiviteter i Danmark

Kriseramte Abercrombie & Fitch har lukket sin flagskibsbutik på Købmagergade i København.

Matas køber succesfuldt dansk makeup-brand for 135 millioner kroner

Nyhedsbrev

Færre tøjkøb lægger dæmper på detailsalget i Danmark

Matas-rival har tredoblet omsætningen: Satser nu på udenlandske kunder

Krise: Modegigant lukker alle butikker i i USA

Skokæde øger omsætningen med 30 procent på et år

Strategisk satsning giver Quint et forspring i tøjbranchen

En af landets ældste tøjbutikker er dygtigst til at kombinere fysisk salg med netsalg.

Modemilliardær og stifter vil købe tøjkoncern tilbage

Forskere: Modens klimatopmøde skaber misvisende billede af branchen

H&M og Bestseller afviser anklager om greenwashing

Tøjgiganter afviser forskeres anklager om, at modebranchen bruger bæredygtigt tøj som et markedsføringstrick til at holde tøjforbruget oppe.

Hummel åbner 100 nye butikker i Asien

Efter mange års uafbrudt fremgang er omsætningen faldet for hummel. Men der er fremgang i resultatet og nye butikker på vej.

Bestseller og Salling Group går sammen i kampen mod Amazon

2

Udenlandsk gigant åbner sin første butik i Danmark

Tøjsalget lider hos Tiger of Sweden

IC Group, der ejer Tiger of Sweden og By Malene Birger, har måttet se salget falde ni procent i år.

Kopivarer: Meget mere bliver taget i tolden

Nye tal: Større konkurrence i tøjbranchen holder prisstigningerne nede

Dansk tøjfirma lukker efter tysk storkundes kollaps

Firmaet bag mærkerne Solid og Tailored & Originals må lukke, efter tysk storkunde er gået under.

Medie: Kapitalfond vil sælge Sportmaster

Pandora mister en tiendedel af salget fra starten af 2019

Smykkevirksomheden Pandora glæder sig over fremgang med spareplan, mens salget i gået i bakgear.

Adidas sætter turbo på indtjening og salg

Flere pakker med kopivarer bliver fanget i tolden

Zalando starter 2019 med vækst

Dansk smykkefirma er begæret konkurs efter 29 år

Taskebutik i Kalundborg lukker og slukker

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Nyt update-magasin til medicinal.- og kosmetikbranchen

GS1 Denmarks sommerquiz

Indstilling til Danish Retail Award 2019

Nye lovkrav i Polen

Deltag i matchmaking til DanFish International 2019

Jeannett vender tilbage til Fagerhult

Tid til at stoppe wardrobing

Mange nye HR-funktioner med seneste Dynamics 365 for Talent - Måske du allerede har adgang

Stabelgitter - smuk og effektiv tyverisikring

Ubro SystemPac introducerer en ny biobaseret strækfilm

Interesseret i materialeteknologi? Og testfaciliteter?

Kvalitetes emballage til billige priser

Teknologi og innovation på folkemødet

Medlem af GS1Trade Sync? Få en komplet billedpakke med marketing- og planogramfotos for kun 100 kr

Dansk Energirådgivning deltager i innovative energioptimeringsprojekter i samarbejde med DAMRC

Holdbar emballageløsning til Eplehuset

Krydderier bliver til fjernvarme

Flotte displays i naturmaterialer

Miljø og kvalitet er i højsædet hos Filippa K

Opgør med hypen: Det her er blockchain

Kvalitet og smag frem for alt

Tid til at tænke leasing

Forbo præsenterer CO2 neutralt linoleum til møbler

Acne Studios' kamp for miljøet med miljøvenlig emballage

Fremtidens ruteoptimering til nutidens flåder

Send til en kollega

0.168