23948sdkhjf

Strategisk satsning giver Quint et forspring i tøjbranchen

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

En af landets ældste tøjbutikker er dygtigst til at kombinere fysisk salg med netsalg.

I en ny undersøgelse er danske retailbutikker blevet målt på deres evne til at håndtere salg via omnichannel-princippet, altså kombinationen af netsalg og salg i den fysiske butik.

Læs også: Flertallet af netbutikker fråser med emballagen

Ifølge undersøgelsen er det Kaufmanns butiks-brand Quint, der er klart bedst til den disciplin.

Ulrik Egede Christensen, der er head of e-commerce hos Kaufmann, er glad for topplaceringen men ikke overrasket, fortæller han i en pressemeddelelse.

- Gennem flere år har vi arbejdet med en klar omnichannel-strategi for alle vores brands hos Kaufmann. Forbrugerne i dag handler meget anderledes end for 10 år siden, og det har vi selvfølgelig været opmærksomme på og ageret efter. Derfor er vi gået forrest i branchen for at gøre købssituationen lettere for kunderne, forklarer han.

Quints kernekunder er unge mænd i alderen 15-30 år, og de er vant til at handle online og stort set altid via telefonen.

Læs også: Boom i netsalget sender Matas' omsætning op

Det faktum at 73 procent af alle forbrugere er omnichannelshoppere betyder, at retailbutikkerne skal kunne servicere kunderne på alle kanaler både i de fysiske butikker og online.

- Vi skal kunne binde vores brand sammen på tværs af de fysiske butikker, fjernlagre, mobilløsninger, digital markedsføring, sociale medier og webshop. Det kræver, at vi har et set-up og en organisation som fungerer optimalt i forhold til data, logistik og digitale kanaler, der alle bidrager til en sammenhængende og god købsoplevelse for kunden, og det er det, vi er lykkes med i Quint, forklarer Ulrik Egede Christensen.

Samme service i butik og på nettet
Ifølge Ulrik Egede Christensen skal kunden have samme gode service online som i den fysiske butik, og derfor tilbyder de dag-til-dag-levering, og varer købt online kan byttes i de fysiske butikker, en service som de ’rene’ netbutikker ikke kan tilbyde.

Modekæden Kaufmann, der blev stiftet i 1908, åbnede den første Quint-butik i 1999.

Læs også: Coop optrapper online-krigen i København

Ideen til Quint-kæden kom fra USA, og tanken var at åbne en multibrand butik, der kunne ramme den individuelle stil i målgruppen 15-30 år. Siden starten har Quint vokset sig til en kæde på 21 butikker og en webshop.

I undersøgelsen deltog 111 retailere fordelt på ti forskellige brancher. De blev vurderet på 42 forskellige parametre, og blev rated på en skala fra 0-100.

De danske retailbrands fik en gennemsnitlig score på 35. Quint scorede i alt 69 point, og blev dermed en klar nr. 1.

- Der hvor danske retailere i modebranchen kan noget, som for eksempel Zalando ikke kan, er at give kunderne en god købsoplevelse på tværs af online og fysiske butikker. Det er vigtigt at kunne, da de risikerer, at det går ud over den økonomiske indtjening, når de ikke hjælper kunderne videre i købsprocessen, siger Kasper Holst, der er administrerende direktør i Impact.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Pandoras salg går tilbage i det meste af verden

Smykkeselskabet Pandora kæmper med salget. Stor spareplan spiser samtidig af overskuddet her og nu.

Formland er åbnet for 71. gang: Tema afspejler tiden

Pandora vil sælge Harry Potter-smykker

Kasi-selskab går konkurs efter millionbøde

Jesper Nielsen siger til Børsen, at hans selskab er konkurs efter bøde på fem millioner fra voldgiftssag.

Konstante udsalg presser modebranchen på indtjening og bæredygtighed

ByBiehl slår dørene op for nummer to flagskibsbutik

Nyhedsbrev

Adidas sætter turbo på netsalget og hiver flere penge hjem

Tyske Adidas har øget sit salg med omkring fem procent det seneste år med fremgang i Asien og USA.

1

Vi spørger i butikken, men køber på nettet

Mere end hver tredje dansker har prøvet at gå i en butik alene for at teste en vare og derefter købe den online hos en anden virksomhed.

Hver sjette danske møbel- og beklædningsvirksomhed er blevet kopieret

Ovenpå nyt rekordår: Den danske modebranche står midt i en brydningstid

1

Formand for Arkitekturoprøret skælder ud på Magasin

- Denne bygning ligger som en knytnæve i ansigtet på den gamle Midtby i Aarhus, siger Jep Loft.

Zalando får kun lidt ud af voldsom salgsvækst

Nyt tøj til sommergarderoben trækker detailsalget i vejret

Mascha Vang står bag ny skokollektion

Den kendte fashion-influencer Mascha Vang har sammen med et nyt dansk skomærke designet sin egen skokollektion til Skoringens butikker

Nyt tøj til sommergarderoben trækker detailsalget i vejret

Tøjsalget steg i juni med 3,9 procent og var med til at trække det samlede danske detailsalg frem.

ReBuyBaby er flyttet i nye lokaler i Aalborg

Bertoni åbner outlet med tilknyttet skrædder i Ringsted

Ilse Jacobsen får millionunderskud efter vanskeligt år

Only åbner deres første danske outlet

Magasin fordobler websalget i Aalborg

Nye tal: Anti-age produkter til mænd storhitter

Tiger of Swedens ejer vinker farvel til børsen i København

Selskabet bag Tiger of Sweden og By Malene Birger, IC Group, skal af børsen, hvor det har været siden 1996.

Hver sjette danske møbel- og beklædningsvirksomhed har været udsat for piratkopiering

Nu kan du hente din Zalando-pakke hos private

Zalando tilføjer op til 50 nye afhentnings- og afleveringssteder drevet af privatpersoner i udvalgte områder i Aarhus og København

Danskerne køber mere brugt: Her er de populære varer

Online-shopping giver Nike større overskud end ventet

Se alle Medlemmernes egne nyheder

EL:CON indgår serviceaftale med Fitness World på landsplan

Startkit til din messestand

Bliver selvscanning en succes?

Den rigtige brik passer ikke altid i puslespillet

Grønt og ansvarligt indkøb og levetidsforlængelse af IT

Expression har designet nogle super smarte fleksible messekit løsninger til din næste stand :)

Skal dit næste forretningseventyr være i USA?

Åbning af nyt pålidelighedslab i Aarhus

Skal du på messe?

Miljøvenlig og økonomisk emballageløsning

Navneskilte til professionel brug i din butik

Skal din virksomhed være mere innovativ?

Skyd genvej med nyt online Design Studio

Nye kasseleverandører integrerer til kontant terminalen - CashDro.

High tech-tekstil ændrer hverdagen på danske arbejdspladser

Anders er udlært elektriker med topkarakterer

Danskerne overser effektive muligheder for energioptimering

Morten er udlært elektriker hos EL:CON i Aarhus

Casper er udlært elektriker hos EL:CON – og han er også EUX-student

Efterårets messer er allerede i gang – er du?

Gratis GS1 online basiskursus

Gratis online lynkursus: Få GS1-128 pallelabels der virker

Hjalte er udlært elektriker hos EL:CON

Skal du på sommerferie i udlandet?

Bor I i et sølvbryllupskvarter?

Send til en kollega

0.205