23948sdkhjf

Matas-rival har tredoblet omsætningen: Satser nu på udenlandske kunder

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Skønhedsvirksomheden Goodiebox, der sælger kosmetik på abonnement, klarer sig rigtig godt i Danmark og satser nu på udlandet. 

Læs også: Matas køber succesfuldt dansk makeup-brand for 135 millioner kroner

Siden sidste år er Goodiebox begyndt at bevæge sig ind på det hollandske marked, og i samme periode har virksomheden tredoblet sin omsætning, skriver Finans. 

Omsætningen er fra april 2018 og til året efter steget fra 4,6 mio. kr. til 11 mio. kr. og det dækker over en stigning af abonnementer fra 28.000 til 77.000, hvoraf tæt på halvdelen ikke er danske. 

- Nu er vi en syv år gammel virksomhed, så vi har øvet os lidt i Danmark, og vi har overvejet meget, hvilket marked i udlandet, der skulle være det første. Holland blev førstevalget, og der startede vi sidste år. Vi måtte opjusterede budgettet tre gange, fordi vi blev overrasket over efterspørgslen, og vores kontor i Amsterdam voksede også markant hurtigere end forventet. Men vi kommer stadig ud af 2019 med et underskud, og det er forventet, siger Rasmus Schmiegelow, ejer og direktør i Goodiebox, og tilføjer, at den danske forretning i sig selv giver overskud. 

Goodiebox sender abonnements-bokse med kosmetik ud til kunderne en gang om måneden. 

I april indførte Matas også en abonnementsordning

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Kopivarer koster milliardtab i salg og 3800 danske job

Topchef klar til at lukke Matas-butikker

Matas køber succesfuldt dansk makeup-brand for 135 millioner kroner

Matas-rival har tredoblet omsætningen: Satser nu på udenlandske kunder

Apotekeren rykker ind i Kvickly

Nu åbner de første apoteker i et nyt samarbejde mellem kæden Apotekeren og Kvickly.

Bestseller og Salling Group går sammen i kampen mod Amazon

Nyhedsbrev

Amazon vil sælge billige hudplejeprodukter med eftertragtede ingredienser

2

Udenlandsk gigant åbner sin første butik i Danmark

Kopivarer: Meget mere bliver taget i tolden

Matas-kunder støtter voldsramte kvinder med en lille halv million

Medie: Kapitalfond vil sælge Sportmaster

Adidas sætter turbo på indtjening og salg

Flere pakker med kopivarer bliver fanget i tolden

Rekordmange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke

Helsam søger ny kædedirektør

Onlineapotek kåret som Årets Butik 2019

Se alle Medlemmernes egne nyheder

GS1 Denmarks sommerquiz

Indstilling til Danish Retail Award 2019

Nye lovkrav i Polen

Deltag i matchmaking til DanFish International 2019

Jeannett vender tilbage til Fagerhult

Tid til at stoppe wardrobing

Mange nye HR-funktioner med seneste Dynamics 365 for Talent - Måske du allerede har adgang

Stabelgitter - smuk og effektiv tyverisikring

Ubro SystemPac introducerer en ny biobaseret strækfilm

Interesseret i materialeteknologi? Og testfaciliteter?

Kvalitetes emballage til billige priser

Teknologi og innovation på folkemødet

Medlem af GS1Trade Sync? Få en komplet billedpakke med marketing- og planogramfotos for kun 100 kr

Dansk Energirådgivning deltager i innovative energioptimeringsprojekter i samarbejde med DAMRC

Holdbar emballageløsning til Eplehuset

Krydderier bliver til fjernvarme

Flotte displays i naturmaterialer

Miljø og kvalitet er i højsædet hos Filippa K

Opgør med hypen: Det her er blockchain

Kvalitet og smag frem for alt

Tid til at tænke leasing

Forbo præsenterer CO2 neutralt linoleum til møbler

Acne Studios' kamp for miljøet med miljøvenlig emballage

Fremtidens ruteoptimering til nutidens flåder

Medlemsdag i Odense for alle GS1 medlemmer

Send til en kollega

0.376