23948sdkhjf

Matas-rival har tredoblet omsætningen: Satser nu på udenlandske kunder

Skønhedsvirksomheden Goodiebox, der sælger kosmetik på abonnement, klarer sig rigtig godt i Danmark og satser nu på udlandet. 

Siden sidste år er Goodiebox begyndt at bevæge sig ind på det hollandske marked, og i samme periode har virksomheden tredoblet sin omsætning, skriver Finans. 

Omsætningen er fra april 2018 og til året efter steget fra 4,6 mio. kr. til 11 mio. kr. og det dækker over en stigning af abonnementer fra 28.000 til 77.000, hvoraf tæt på halvdelen ikke er danske. 

- Nu er vi en syv år gammel virksomhed, så vi har øvet os lidt i Danmark, og vi har overvejet meget, hvilket marked i udlandet, der skulle være det første. Holland blev førstevalget, og der startede vi sidste år. Vi måtte opjusterede budgettet tre gange, fordi vi blev overrasket over efterspørgslen, og vores kontor i Amsterdam voksede også markant hurtigere end forventet. Men vi kommer stadig ud af 2019 med et underskud, og det er forventet, siger Rasmus Schmiegelow, ejer og direktør i Goodiebox, og tilføjer, at den danske forretning i sig selv giver overskud. 

Goodiebox sender abonnements-bokse med kosmetik ud til kunderne en gang om måneden. 

I april indførte Matas også en abonnementsordning

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109