23948sdkhjf

Virksomheder aner ikke hvad de skal gøre ved forbruger-ratings

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Kun hver femte virksomhed i Danmark arbejder ud fra en strategi for, hvordan de skal håndtere forbrugeres ratings af produkter og serviceydelser.

Læs også: Trustpilot: Vores anmeldelser er ikke misvisende

Størstedelen af det danske erhvervsliv har således ikke en plan for, hvordan de kan opnå bedre ratings på Google og bedømmelsessider som fx Trustpilot.

Det viser den internationale undersøgelse Trend Radar 2019, som det globale konsulenthus Simon-Kucher & Partners har gennemført, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse. 

I store dele af det danske erhvervsliv ved man godt, at forbrugernes ratings er vigtige.

81 procent af de danske virksomheder har således svaret, at ratings er meget vigtige eller i nogen grad vigtige for dem.

Læs også: Unge brokker sig mere efter en dårlig købsoplevelse

Ikke desto mindre kniber det med at få formuleret effektive strategier på området – og omsætte strategierne til daglig praksis.

Eksempelvis har kun 21 procent af de danske virksomheder en strategi for, hvordan de skal opnå bedre forbruger-ratings.

- Vi har studier, der viser, at ratings på nettet er et meget afgørende kriterium, når forbrugere skal tage beslutninger om, hvad de skal købe, siger Nicolai Broby Eckert, der er partner hos Simon-Kucher i Danmark.

- I erhvervslivet ved man godt, at man ikke kan lukke øjnene for ratings. Men de fleste virksomheder er stadig i en tidlig fase, når det handler om at implementere relevante strategier. Der er stor usikkerhed i forhold til både ratings og ambassadørstrategier som dem, vi har set hos fx Apple og Tesla. Mange virksomheder aner ikke, hvordan de skal gribe det an. Situationen minder om den, vi havde for nogle år siden med begyndende digitalisering: Alle vidste, at der var behov for handling, men meget få vidste, hvad de skulle gøre.

Den aktuelle undersøgelse fra Simon-Kucher & Partners viser, at forbrugeres ratings ikke alene påvirker virksomheders brands, men også har direkte indflydelse på omsætning og prisfastsættelse.

Hold dig opdateret med RetailNews

Ja, jeg accepterer Nordiske Mediers betingelser og kommunikationsvilkår

Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Rekordmange konkurrerer om hyldeplads hos Coop

Normal åbner 10 minibutikker i Feriedanmark

Danmark åbner grænsen for tyske, islandske og norske turister

Imerco taber stadig penge: Tror på overskudsår trods corona

Dansk ravkoncern i knibe

Ny rekord og nyt produkt: Bülows lakridser i topform

Nyhedsbrev

13.126 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Annoncér i nyhedsbrevet
Se det seneste nyhedsbrev.

Lego: Satser stadig på fysiske butikker

Vil forbinde storcenter og midtby med svævebane

Jysk åbner større butik efter storbrand

DK Company på vej med rekordregnskab: Men så kom coronakrisen

Aflyste messer: Nu tager brugskunstvirksomhed på europaturné

Strejke på Coops kæmpelager afblæst

Otte ton genanvendte kødbakker rammer detailhandlen

Nyt fra branchens bestyrelser

JBS står til at miste millioner

Cognacflaske fra 1762 henter rekordbeløb på auktion

Coop ramt af strejke på kæmpelager

Salling Group udskyder storcenter på grund af corona

Tre måneder gammel tømmerhandel går nye veje

Føtex får ny direktør med international erfaring

1

Samfundssind: Matas betaler lønkompensation tilbage til staten

Matas er vendt tilbage med raketfart efter nedlukning, og nu betaler virksomheden hele sin lønkompensation tilbage med tak.

Optimera-salg koster dyrt for byggevaregigant

Regeringen vil lade delvis lønhjælp fortsætte til august

20-årig bliver restaurantchef hos hurtigtvoksende burgerkæde

Dan Duck trækker Fødevarestyrelsen i retten - kræver "tocifret millionbeløb"

Matas ændrer strategifokus efter stærkt coronasalg på nettet

Mand stukket adskillige gange med kniv i 7-Eleven

Nye tal: Færre coronakonkurser i Jylland end i København

Mindre pillepakninger er en succes i indsatsen mod selvmord

Fiskefabrik genåbner efter corona-lukning

Ledigheden er steget med 48.000 under coronakrisen

Stor biografkæde genåbner med tomme sæder mellem gæsterne

KPK åbner showroom både ubemandet og digitalt

DI vil redde danske eksport med 20 forslag

Stadig salg i klassikerne: Carl Hansen & Søn igen på vej op

Michelin-restauranter konkurs: Kreditorer står i kø med millionkrav

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Små handlende får en ekstra hånd

Håndspritstander incl håndsprit - se her ;)

COVID-19: Standarder er essentielle for værnemiddel-logistik

Stender Entreprise bygger ungdomsboliger i Slagelse

Nem frokostordning

3D-print faciliteter baner vejen for grønnere fremstilling

Når der ikke må gå fisk i maskineriet

Brancheorganisationen EESPA: Vi skal holde handlen i gang

Unboxing – Er din indpakning værd at pakke ud?

Tal med medarbejderne om den nye hverdag

6 myter om lagerautomatisering

Spar 90% CO2 på dine transporter

Bannere i god kvalitet til en god pris

Butikker skal tage imod kontanter - også under Corona krisen

Skal du udveksle EDI med en eller flere detailkæder?

Miljørigtig emballage - nøglen til din e-handelssucces

Hvorfor skal du vælge refurbished, når du køber IT?♻

Messekit med spritstander U/B

Danmarks eneste producent af RC4-certificeret sikring

10 År SolutionWeb - Tak!

Med fokus på accessoires

ASSA ABLOY berøringsfri kontakt

Giv dit input til den teknologiske udvikling

HCS tilbyder fossilfri transport

Nyt katalog: Forsendelsesemballage til din webshop

Send til en kollega

0.125