23948sdkhjf

Virksomheder aner ikke hvad de skal gøre ved forbruger-ratings

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Kun hver femte virksomhed i Danmark arbejder ud fra en strategi for, hvordan de skal håndtere forbrugeres ratings af produkter og serviceydelser.

Læs også: Unge brokker sig mere efter en dårlig købsoplevelse

Størstedelen af det danske erhvervsliv har således ikke en plan for, hvordan de kan opnå bedre ratings på Google og bedømmelsessider som fx Trustpilot.

Det viser den internationale undersøgelse Trend Radar 2019, som det globale konsulenthus Simon-Kucher & Partners har gennemført, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse. 

I store dele af det danske erhvervsliv ved man godt, at forbrugernes ratings er vigtige.

81 procent af de danske virksomheder har således svaret, at ratings er meget vigtige eller i nogen grad vigtige for dem.

Læs også: Netbutikker sladrer om køb uden kundernes vidende

Ikke desto mindre kniber det med at få formuleret effektive strategier på området – og omsætte strategierne til daglig praksis.

Eksempelvis har kun 21 procent af de danske virksomheder en strategi for, hvordan de skal opnå bedre forbruger-ratings.

- Vi har studier, der viser, at ratings på nettet er et meget afgørende kriterium, når forbrugere skal tage beslutninger om, hvad de skal købe, siger Nicolai Broby Eckert, der er partner hos Simon-Kucher i Danmark.

- I erhvervslivet ved man godt, at man ikke kan lukke øjnene for ratings. Men de fleste virksomheder er stadig i en tidlig fase, når det handler om at implementere relevante strategier. Der er stor usikkerhed i forhold til både ratings og ambassadørstrategier som dem, vi har set hos fx Apple og Tesla. Mange virksomheder aner ikke, hvordan de skal gribe det an. Situationen minder om den, vi havde for nogle år siden med begyndende digitalisering: Alle vidste, at der var behov for handling, men meget få vidste, hvad de skulle gøre.

Den aktuelle undersøgelse fra Simon-Kucher & Partners viser, at forbrugeres ratings ikke alene påvirker virksomheders brands, men også har direkte indflydelse på omsætning og prisfastsættelse.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Bygma ansætter største antal elever nogensinde: Har brugt SoMe aktivt for at tiltrække de unge

Lagkagehusets direktør stopper

Børn og børnebørn bar Lars Larsens kiste ud af kirken

Løvbjerg i Odder har fået makeover

Ombygget Kvickly har succes med det nemme: Løfter salget med 50 pct

Kvickly på vej mod historisk overskud

Nyhedsbrev

Coop tilbagekalder hamburgerryg

1

Færre tøjkøb sender detailsalget i bakgear

Bestyrelsesformand åbner for salg af B&O

Nyt fra bestyrelseslokaler og direktionsgange

3 åbner ny butik i Esbjerg

Ny herretøjsbutik åbner i Greve

Intersport og The Athlete’s Foot åbner i Lyngby

Fødevarestyrelsen skruer igen bissen på mod kendte spisesteder i København

Flere og flere bestiller dagligvarer og henter selv

Ny magtfordeling: Unge løsarbejdere bestemmer mere i butikkerne

Det store udvalg af job gør, at unge deltidsansatte ikke er blege for at sige nej til vagter. Det stiller høje krav til butikscheferne.

Coop Crowdfunding åbner onlinebutik

Coop Crowdfunding åbner torsdag egen onlinebutik, som sælger varer, kunderne selv har investereret i.

Matas-topchef går ind i Gyldendals bestyrelse

Økomejeri fik bøde for dårlig hygiejne

156 kilo Aalbæk-snacks kaldt retur

25.000 ansatte ærer Lars Larsen med et minuts stilhed

Bilfirma går til landsretten i opgør med Ai Weiwei

MobilePay lægger gebyr på nogle erhvervskunder

Tøjbutikker, blomsterhandlere og andre skal af med 588 kroner om året, hvis de vil bruge MobilePays Myshop-løsning.

Bolia åbner endnu et showroom

Arla på vej med flere plantebaserede fødevarer

Efter seks års fremgang står den danske beskæftigelse stille

Efter Dyne-Larsens død: Møbel-leverandør flager på halvt

Formland: Gæster møder talstærkt op trods trange tider

Telias danske direktør stopper efter 15 år hos selskabet

Mejeribranchen: Hvervekampagne har givet bonus

13-årig dreng truer sig til cigaretter med luftpistol

Formland er åbnet for 71. gang: Tema afspejler tiden

1

Eksperter: Oksekødsrapport er så fuld af fejl, at den er ubrugelig

To kæder er blevet til én: Nu åbner bolighus under nyt navn

Flying Tiger lukker butikken i Middelfart

Mailadresse afslørede drikkevarefuskere

Se alle Medlemmernes egne nyheder

PALOMAT® Forhandler 2019!

Gratis webinar: EDI-integration til Dynamics 365

Kärcher Danmark flytter til nye og større lokaler

Effektiv palleomsnøring og en sundere arbejdsstilling

EL:CON indgår serviceaftale med Fitness World på landsplan

Startkit til din messestand

Bliver selvscanning en succes?

Den rigtige brik passer ikke altid i puslespillet

Grønt og ansvarligt indkøb og levetidsforlængelse af IT

Expression har designet nogle super smarte fleksible messekit løsninger til din næste stand :)

Skal dit næste forretningseventyr være i USA?

Åbning af nyt pålidelighedslab i Aarhus

Skal du på messe?

Miljøvenlig og økonomisk emballageløsning

Navneskilte til professionel brug i din butik

Skal din virksomhed være mere innovativ?

Skyd genvej med nyt online Design Studio

Nye kasseleverandører integrerer til kontant terminalen - CashDro.

High tech-tekstil ændrer hverdagen på danske arbejdspladser

Anders er udlært elektriker med topkarakterer

Danskerne overser effektive muligheder for energioptimering

Morten er udlært elektriker hos EL:CON i Aarhus

Casper er udlært elektriker hos EL:CON – og han er også EUX-student

Efterårets messer er allerede i gang – er du?

Gratis GS1 online basiskursus

Send til en kollega

0.124