23948sdkhjf

Nye tal: Anti-age produkter til mænd storhitter

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Danske mænd køber flere anti-age produkter, viser nye tal fra Kosmetik- og Hygiejnebranchen.

Danske mænd køber hudplejeprodukter som aldrig før.

Læs også: Matas køber succesfuldt dansk makeup-brand for 135 millioner kroner

Tal fra brancheforeningen Kosmetik- og Hygiejnebranchen viser, at salget af hudplejeprodukter til mænd er steget med 37 procent fra 2012 til 2018. 

Ifølge Helle Fabiansen, som er direktør i Kosmetik- og Hygiejnebranchen, er det et ønske om at forlænge ungdommen, der får mændene til at investere i hudpleje:

– Mændene er sprunget med på individualiseringsbølgen. Det handler om, at vi skal være unge længere, vi skal være i god form og spise sundt, og vi vil gerne se velplejede og lækre ud til langt op i årene. Det har tidligere primært været kvindernes behov, men nu er mændene også kommet med, udtaler Helle Fabiansen, direktør i Kosmetik- og Hygiejnebranchen, i en pressemeddelelse. 

Slut med at låne konernes produkter 
Hudplejeproducenten Beauté Pacifique har gennem de seneste 10 år oplevet en stigende efterspørgsel fra mændene efter hudpleje:

– Tidligere hørte vi fra mændene, at de ikke rigtig troede på, at anti-age produkter virker, og samtidig fortalte kvinderne, at mændene lånte deres produkter. I dag er holdningen vendt, og derfor har vi lanceret en hudplejeserie for mænd, som er simpel og enkel at anvende, for det er vigtigt for mændene, fortæller Amalie A.K. Andersen, som er COO hos Beauté Pacifique.

Beauté Pacifique forventer en stigning på over 20 pct. i 2019 af deres hudplejeserie til mænd, som består af rense-, fugt- og anti-age produkter, og snart er det nyeste produkt Hair & Shower Gel i serien at finde på hylderne hos forhandlerne.

Maskulint design
Ifølge Helle Fabiansen har branchen været dygtige til at ramme behovet og udvikle særlige mandeserier:

–Vi ser, at hudplejeprodukter til herresegmentet markedsføres med et maskulint udtryk, der adskiller sig fra konernes lyserøde krukker. Og i dag er det ikke flovt som mand at gøre noget ud af sit udseende, tværtimod har man sine produkter stående fremme på toilethylderne som et tegn på, at man har styr på sit liv, siger Helle Fabiansen.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Flere store virksomheder dropper udskældte palmeolieleverandører

God pose-idé breder sig fra Haderslev Apotek

Apoteker Tine Klingsten har fået en god idé, der både sparer plast, engagerer kunderne og giver penge til velgørenhed.

Apotekerformand: Uretfærdig ordning går ud over udkantsapoteker

Når apoteker i København sælger mere solcreme, så sættes indtjeningen ned for udkantsapotekerne.

Danskerne er vilde med at købe på abonnement

I dag kan man abonnere på alt fra barbergrej til sexlegetøj, og trenden ser kun ud til at blive større.

Intersport og The Athlete’s Foot åbner i Lyngby

Boom i netsalget sender Matas' omsætning op

Matas' salg på nettet er tredoblet det seneste år, mens salget i de fysiske butikker til gengæld står stille.

Nyhedsbrev

Normal åbner butik på Christianshavn

Nu sælger Louis Nielsen næsten halvdelen af alle briller i Danmark

Optikerkæden Louis Nielsen præsterer optikerbranchens første milliardomsætning og nærmer sig halvdelen af det danske brillesalg.

Adidas sætter turbo på netsalget og hiver flere penge hjem

Tyske Adidas har øget sit salg med omkring fem procent det seneste år med fremgang i Asien og USA.

1

Vi spørger i butikken, men køber på nettet

Mere end hver tredje dansker har prøvet at gå i en butik alene for at teste en vare og derefter købe den online hos en anden virksomhed.

Coop-medlemmer kan nu gå til lægen online og få bonus

Ansatte i sportskæde blev straffet med isvand midt om natten

Nordens største forhandler af skiudstyr og sportstøj sendte ansatte på "krigsskole", hvor de blev straffet med isvand og manglende måltider.

Problemer med medicin i restordre bør kulegraves

Meget tyder på, at problemer med medicin i restordre er stigende.

Zalando får kun lidt ud af voldsom salgsvækst

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Se videoen og mød os i vores univers af kreative specialdesignede salgsdisplays

HCS - din Onestop partner i renovationsløsninger

Hold integrationer og forretning i luften døgnet rundt

Bjarne Emil Jensen fejrer 40 års jubilæum

Forbo udvider populær gulvserie

GS1 Denmark byder velkommen til Matas

Stort potentiale som Master Franchisetager

Hvad er AMS, og hvorfor er det vigtigt for dine IT-investeringer?

HCS tilbyder professionel TV-inspektion af kloaksystemer

Prolink S10-0 PP (polypropylene) med Friktions Top (FRT1).

Kom bakterier og sporer til livs

Machine Learning giver onlinekunderne bedre betjening – og fanger hurtigere svindlerne

Stor serviceaftale mellem Door System og Danish Crown

Skal vi hjæpe dig salgsklar til messen :)

Besøg i Københavns Lufthavn - 23. oktober 2019

Teststudie viser stort potentiale for energioptimering af spåntagningsmaskiner

JEROS A/S deltager på Südback 2019

Er det også en udfordring for dig at holde dig ajour med den nyeste teknologi?

Træt af køer og utilfredse kunder?

Bør jeg rykke til Business Central – og hvordan foregår det i praksis?

Kan du se forskel? Til kamp mod kopivarer

Business Central støber fundamentet under nye produktivitetsgevinster

Brug tid på din nye medarbejder

Steffen er udlært elektriker – og modtager fagets medalje

Sæt brugerrettighederne i system – og mød GDPR, revision og den kritiske CF...

Send til en kollega

0.179