23948sdkhjf

Nye tal: Anti-age produkter til mænd storhitter

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Danske mænd køber flere anti-age produkter, viser nye tal fra Kosmetik- og Hygiejnebranchen.

Danske mænd køber hudplejeprodukter som aldrig før.

Læs også: Kopivarer koster milliardtab i salg og 3800 danske job

Tal fra brancheforeningen Kosmetik- og Hygiejnebranchen viser, at salget af hudplejeprodukter til mænd er steget med 37 procent fra 2012 til 2018. 

Ifølge Helle Fabiansen, som er direktør i Kosmetik- og Hygiejnebranchen, er det et ønske om at forlænge ungdommen, der får mændene til at investere i hudpleje:

– Mændene er sprunget med på individualiseringsbølgen. Det handler om, at vi skal være unge længere, vi skal være i god form og spise sundt, og vi vil gerne se velplejede og lækre ud til langt op i årene. Det har tidligere primært været kvindernes behov, men nu er mændene også kommet med, udtaler Helle Fabiansen, direktør i Kosmetik- og Hygiejnebranchen, i en pressemeddelelse. 

Slut med at låne konernes produkter 
Hudplejeproducenten Beauté Pacifique har gennem de seneste 10 år oplevet en stigende efterspørgsel fra mændene efter hudpleje:

– Tidligere hørte vi fra mændene, at de ikke rigtig troede på, at anti-age produkter virker, og samtidig fortalte kvinderne, at mændene lånte deres produkter. I dag er holdningen vendt, og derfor har vi lanceret en hudplejeserie for mænd, som er simpel og enkel at anvende, for det er vigtigt for mændene, fortæller Amalie A.K. Andersen, som er COO hos Beauté Pacifique.

Beauté Pacifique forventer en stigning på over 20 pct. i 2019 af deres hudplejeserie til mænd, som består af rense-, fugt- og anti-age produkter, og snart er det nyeste produkt Hair & Shower Gel i serien at finde på hylderne hos forhandlerne.

Maskulint design
Ifølge Helle Fabiansen har branchen været dygtige til at ramme behovet og udvikle særlige mandeserier:

–Vi ser, at hudplejeprodukter til herresegmentet markedsføres med et maskulint udtryk, der adskiller sig fra konernes lyserøde krukker. Og i dag er det ikke flovt som mand at gøre noget ud af sit udseende, tværtimod har man sine produkter stående fremme på toilethylderne som et tegn på, at man har styr på sit liv, siger Helle Fabiansen.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Grundlægger af optikerkæden Louis Nielsen er død

Louis Nielsen blev landskendt for optikervirksomheden af samme navn. Han blev 75 år.

App skal give halv milliard forbrugere viden om skadelig kemi

Forbrugere i Europa kan med appen "Tjek Kemien" opbygge vidensbank om varer, der indeholder skadelig kemi.

Falsk medejer i Sport 24 var en fejl

Manden forklarer, at han ikke vidste, hvad et CVR-nummer er.

Regeringen vil redde landapoteker med Robin Hood-model

Sundhedsminister vil hjælpe de nødlidende apoteker i landområderne med penge fra byapoteker med overskud.

Pludselig fik Sport 24 en falsk medejer

- Vi er rystede over, at dette kan ske. Det er virkelig en mærkelig sag, siger direktør for kæden.

Truede landapoteker kan øge ulighed i sundhed

Den nuværende økonomimodel for apoteksdriften truer med at trække tæppet væk under landapotekerne.

Nyhedsbrev

Planen virker stadig: Matas vokser 84 procent på onlinehandel

Erfaren lokal optiker tager over hos Nyt Syn Ringsted

Et stort ønske om at blive selvstændig er gået i opfyldelse for John Maglemose.

Brillekæde uddeler briller for millioner til socialt udsatte

Matas opjusterer efter fantastisk julesalg

Fairtrade-produkter buldrer frem

Ny chef skal styrke kommerciel udvikling af shoppingcentre

Sportmaster bliver solgt til selskab fra Singapore

H&M-chefer samlede følsom data på medarbejdere i hemmelig mappe

H&M risikerer bøde på 20 millioner euro.

Apoteker melder om fordobling af salg af cremer mod fnat

Britisk fitnesskæde køber Fitness World

PureGym har offentliggjort en købsaftale på den største fitnesskæde i Danmark, Fitness World.

Danskerne køber mere bæredygtigt sexlegetøj

Salling Group og Matas er med til at bekæmpe digital svindel

Flere detailvirksomheder deltager i samarbejdet om ny anti-svindel-app sammen med blandt andet Politiet og Nets.

Sportmaster vil udfordre danskerne med ny app

1

Lokal Sport 24 vil stoppe misforståelser: Vi får ingen penge fra nethandel

Matas: 100 nyansættelser på rekordtid

Black friday: Hvert fjerde tilbud er falsk

Der snydes især med kogeplader og grilltilbehør. Se Pricerunners statistikker for black friday indtil videre.

Coop køber kæmpe logistik-center til over en halv milliard

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Det her bruger din headhunter sin tid på

Frode Laursen støtter bæredygtig transport med standarder

Hvad skal din virksomhed investere i i 2020?

Kom Til Stor Åbningsfest Hos Kärcher

Leasing af genbrugt IT - forbedrer jeres likviditet

HOLIDAY WORLD international tourism trade fairs 2020

Samarbejde om innovation med udspring i testfaciliteter

Vil kan hjælp dig med at lave en plan for din næste messedeltagelse!

Tøj brand med historie søger partner

Er I parate til at konvertere til ISO 45001:2018.

De nominerede til Detailforum Awards 2020

Virksomhed tilbyder skibsdele

CTcoin deltager på EuroShop, Düsseldorf 16-20 februar, 2020

Gør noget for miljøet og din egen pengepung med Tracking

Alusteel: Hos ASSA ABLOY en en port ikke bare er en port

Have møbel producent tilbyder produktionsaftale.

Ansøg et rejselegat på 15.000 kr.

Fremtidens BR

God kvalitetesemballage til priser, der er skarpe

Mangler din virksomhed forskellige tape løsninger?

Amager Centrets forvandling

GS1-nyhed: Miljøbilleder

Tacho management i nye klæder

DSV Solutions opnår en årlig besparelse på kr. 80.000!

Ny salgssupporter hos Alux

Send til en kollega

0.171