23948sdkhjf

Nye tal: Anti-age produkter til mænd storhitter

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Danske mænd køber flere anti-age produkter, viser nye tal fra Kosmetik- og Hygiejnebranchen.

Danske mænd køber hudplejeprodukter som aldrig før.

Læs også: Matas køber succesfuldt dansk makeup-brand for 135 millioner kroner

Tal fra brancheforeningen Kosmetik- og Hygiejnebranchen viser, at salget af hudplejeprodukter til mænd er steget med 37 procent fra 2012 til 2018. 

Ifølge Helle Fabiansen, som er direktør i Kosmetik- og Hygiejnebranchen, er det et ønske om at forlænge ungdommen, der får mændene til at investere i hudpleje:

– Mændene er sprunget med på individualiseringsbølgen. Det handler om, at vi skal være unge længere, vi skal være i god form og spise sundt, og vi vil gerne se velplejede og lækre ud til langt op i årene. Det har tidligere primært været kvindernes behov, men nu er mændene også kommet med, udtaler Helle Fabiansen, direktør i Kosmetik- og Hygiejnebranchen, i en pressemeddelelse. 

Slut med at låne konernes produkter 
Hudplejeproducenten Beauté Pacifique har gennem de seneste 10 år oplevet en stigende efterspørgsel fra mændene efter hudpleje:

– Tidligere hørte vi fra mændene, at de ikke rigtig troede på, at anti-age produkter virker, og samtidig fortalte kvinderne, at mændene lånte deres produkter. I dag er holdningen vendt, og derfor har vi lanceret en hudplejeserie for mænd, som er simpel og enkel at anvende, for det er vigtigt for mændene, fortæller Amalie A.K. Andersen, som er COO hos Beauté Pacifique.

Beauté Pacifique forventer en stigning på over 20 pct. i 2019 af deres hudplejeserie til mænd, som består af rense-, fugt- og anti-age produkter, og snart er det nyeste produkt Hair & Shower Gel i serien at finde på hylderne hos forhandlerne.

Maskulint design
Ifølge Helle Fabiansen har branchen været dygtige til at ramme behovet og udvikle særlige mandeserier:

–Vi ser, at hudplejeprodukter til herresegmentet markedsføres med et maskulint udtryk, der adskiller sig fra konernes lyserøde krukker. Og i dag er det ikke flovt som mand at gøre noget ud af sit udseende, tværtimod har man sine produkter stående fremme på toilethylderne som et tegn på, at man har styr på sit liv, siger Helle Fabiansen.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Magasin fordobler websalget i Aalborg

Matas har fået makeover i Fredericia

Nye tal: Anti-age produkter til mænd storhitter

Nu kan recepten fornyes direkte på apoteket

Første kunde-til-kunde-basar i Danmark – webshop tager nye metoder i brug

Tre nye i spil til Præstø Apotek

Nyhedsbrev

Bornholmsk brillebutik med vokseværk

1

Salling Group trækker t-shirts tilbage efter kopianklager

Ilse Jacobsen slæber tøjkæde i retten

Kopivarer koster milliardtab i salg og 3800 danske job

Topchef klar til at lukke Matas-butikker

Matas køber succesfuldt dansk makeup-brand for 135 millioner kroner

Matas-rival har tredoblet omsætningen: Satser nu på udenlandske kunder

Apotekeren rykker ind i Kvickly

Nu åbner de første apoteker i et nyt samarbejde mellem kæden Apotekeren og Kvickly.

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Gratis online lynkursus: Få GS1-128 pallelabels der virker

Hjalte er udlært elektriker hos EL:CON

Skal du på sommerferie i udlandet?

Bor I i et sølvbryllupskvarter?

VINDenergi i rivende vækst

D 14. udgave af EU-China Business and Technology Cooperation Fair i Chengdu og Qingdao

Har du overvejet en SUV som firmabil?

PALOMAT® sidder klar hele ferien

Ny udgivelse: Performanceregnskab for GTS-net 2019 

Succesfuld rekrutteringsvirksomhed udvider ejerkredsen

Tid til ny firmabil?

Pressemeddelelse: Succesfuld rekrutteringsvirksomhed udvider ejerkredsen

Jonna Jensen fejrer 25 års jubilæum hos EL:CON

De nominerede butiks- og varehuschefer er nu fundet.

Omlastestation sparer kommune for ca. 1 mio. kroner årligt

Ole Gregers Jensen fejrer 25 års jubilæum hos EL:CON

Forhandlere søges!

Elastiske fødevaregodkendte PU remme fra Forbo Siegling

Bip-bip Hurra: GS1-stregkoden har fødselsdag

Plastbøtte til mikrobølgeovn kan mindske madspild

Danskerne aner ikke, at de kan få tilskud til at energioptimere boligen

Uge 26 og 27 har vi solstik ☀️

Min Købmand på Godthåbsvej løfter salget med 65%

Expression har designet nogle super smarte fleksible messekit løsninger :)

Nye omlastestationer reducerer restaffaldet med 40-50 procent

Send til en kollega

0.193