23948sdkhjf

Møbelkæde vender millionunderskud til overskud

Møbelkæden Hjemme Hos, med 33 år på bagen, har relanceret sig selv og vendt et millionunderskud til overskud.

Læs også: Møbelkæder fusionerer sig til milliardomsætning

De har ryddet så meget op, at de kalder sig Danmarks nyeste møbelkæde.  

- Vi aflivede den gamle. Det er ikke noget tilbage af den gamle kæde, siger adm. direktør i Hjemme Hos, Lene Witt Johansen til Wood Supply.

Der er blevet brugt mange midler på relanceringen, som gjorde, at de sidste år landede på en underskud på godt 2 mio. kr. Noget som adm. direktør kalder ”planlagt underskud”.

Regnskabsåret for Hjemme Hos slutter i september, og deres halvårsregnskab viser ifølge Lene Witt Johansen, at de højst sandsynligt kan lande på et overskud på omkring en halv million. De har haft en to-cifret vækstrate, som hun ikke yderligere ønsker at præcisere. 

Læs også: Møbelbutik lukker efter 20 år

- Det er en fantastisk udvikling kæden har været i gang med og det har vist sig som den helt rigtige strategi. Det kan godt lade sig gøre at drive en frivillig kæde i Danmark – i modsætning til en kapitalkæde, siger den adm. direktør.

Møbelkæden har arbejdet på at få helt ny profil og ændret i deres markedsføring, så man ikke længere vil se tv-reklamer, for krudtet bliver brugt på den enkelte butik.

Det betyder blandt andet, at de ikke har en national webshop men kun de webshops, som medlemsbutikkerne selv har.

Og den har butikkerne mulighed for at tilpasse, som de vil – eksempelvis ved at sælge mærker, der ikke er med på kædeplan og de kan lave outletsalg, hvis de har ting, de vil af med.  

Læs også: Møbelkæder barsler med samarbejde

- Det har vi gjort, fordi støtter op om butikken 100 pct. Salget skal gå til den lokale butik. Normalt når man kigger på kæder, så ligger butikkerne under kæden. Her bliver butikken profileret og vi som kæde er under dem. Det tror vi på bevarer og understøtter det engagement og ildhu, som vi mærker, der er, siger Lene Witt Johansen.

Direktøren mener, at de nu har fundet den rette vej og vil fortsætte strategien uden ændringer. 

- Vi forventer at tendensen fortsætter, men vi vil gerne have flere butikker med, slutter hun.

Mere om: Hjemme Hos
Hold dig opdateret med RetailNews

Ja, jeg accepterer Nordiske Mediers betingelser og kommunikationsvilkår

Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

KPK åbner showroom både ubemandet og digitalt

Byger over byggeriet kan ikke gøre kål på trælastdirektørs forsigtige optimisme

Kunde låst inde i Jem & Fix bad om hjælp på Facebook

Stadig salg i klassikerne: Carl Hansen & Søn igen på vej op

Genbrugsbutikker går online på populær app

1

Fra Optimera til Davidsen: Vellykket integration på syv måneder

Nyhedsbrev

13.118 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Annoncér i nyhedsbrevet
Se det seneste nyhedsbrev.

Jens griber Designa-depechen i Roskilde

Davidsen føjer halv milliard til toplinjen

Køkkener kørte i konvoj fra Holstebro

Trods corona: Byggecenterkæde fortsætter med at ansætte elever

Designa sætter velkendt brancheprofil i formandsstolen

Jysk og Lego blandt Danmarks mest solide

Perfekt timing: Snedker klar med nyt køkkenbrand

Brian Mikkelsen blander sig i keramikers kopisag mod Netto

Bodil Jørgensens glade gensyn med genbrug: Dejligt at shoppe igennem igen

20 store kæder går i fællesopråb mod regeringen

Flere store kæder kritiserer regeringens hjælpepakker, der ikke giver, hvad regeringen lovede.

Netto vil have fjernet grim plet for salg af kopivarer

Dansk Industri og Dansk Erhverv er helt uenige om, hvad der er på spil i retssag mellem keramiker og Netto.

Nyt om navne: Køkken-direktør fejrer tiårs jubilæum

Massiv vækst i salget af berøringsfri produkter under coronakrisen

Multiform med millionunderskud: Vikarierende direktør har vendt skuden

Hanstholm-direktør har uddelt årets julegaver i maj

Ny TCM-direktør tiltrådt i fremgangskvartal

Bolia kalder designere: Design Award på trapperne

Byggemarkedskæde kører på batteri og biodiesel

Danmarks største havecenter åbner i Tilst

Ikea om nye retningslinjer: Er fortsat klar til at lukke kunder ind

Detailsalget har oplevet det største fald i mindst 20 år

Kosmetik og designprodukter hitter hos Salling under coronakrisen

Stor isenkramkæde åbner butik i Silkeborg

Menu sparker til salget men tredobler underskuddet

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Når der ikke må gå fisk i maskineriet

Brancheorganisationen EESPA: Vi skal holde handlen i gang

Unboxing – Er din indpakning værd at pakke ud?

Tal med medarbejderne om den nye hverdag

6 myter om lagerautomatisering

Spar 90% CO2 på dine transporter

Bannere i god kvalitet til en god pris

Butikker skal tage imod kontanter - også under Corona krisen

Skal du udveksle EDI med en eller flere detailkæder?

Miljørigtig emballage - nøglen til din e-handelssucces

Hvorfor skal du vælge refurbished, når du køber IT?♻

Messekit med spritstander U/B

Danmarks eneste producent af RC4-certificeret sikring

10 År SolutionWeb - Tak!

Med fokus på accessoires

ASSA ABLOY berøringsfri kontakt

Giv dit input til den teknologiske udvikling

HCS tilbyder fossilfri transport

Nyt katalog: Forsendelsesemballage til din webshop

Guld messekit, nu med håndspritstander u/b

Er din PC, tastatur og mus den rene bakterie og vira bombe?

Sølv messekit, nu med håndspritstander u/b

2020 Gartner Magic Quadrant for Multienterprise Supply Chain

Bæredygtig papiremballage med plastens fordele

Praktisk emballage til desinficerende vådservietter

Send til en kollega

0.156