23948sdkhjf

Sommervejr får flere danskere til at købe ind på nettet

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Med en klassisk varm og våd sommer vælger flere danskere at købe dagligvarer på nettet, hvilket betyder rekordhøj salgsvækst hos nemlig.com.

Den forgangne sommer har budt på både regn og solskin, og det klassiske danske sommervejr får flere danskere til at købe dagligvarer på nettet.

Læs også: Onlinesupermarked pønser på pakkepost

Det viser en opgørelse lavet af onlinesupermarkedet nemlig.com, der kan melde om rekordhøj salgsvækst i juli måned.

I juli måned steg salget på nemlig.com med 26 procent, sammenlignet med juli måned sidste år, og det er en ny vækstrekord for salget i juli måned, der ellers er præget af, at mange danskere er på sommerferie.

- I år oplever vi en mere almindelig dansk sommer med omskifteligt vejr, og når det regner, så kan vi tydeligt se, at vores salg stiger. I år leverer vi samtidig til flere nye zoner, og derfor er det også blevet nemmere for mange kunder at bestille dagligvarer til fx sommerhuset. Derfor er sommervejret helt klart medvirkende til den flotte udvikling i salget denne sommer, siger kommerciel direktør i nemlig.com, Mikkel Pilemand, i en pressemeddelelse. 

Flere grøntsagsbøffer og bedre oksekød på grillen
I år fylder klimaet meget hos forbrugerne, og det ses tydeligst på salget af kød. Denne sommer stiger salget af kylling og svinekød, mens salget af bøffer af oksekød til gengæld daler en smule.

Når danskerne køber oksekød, så er det i stedet oksemørbrad og entrecote af højere kvalitet, der typisk ender i kurven, hvor salget er steget 84 procent sammenlignet med sidste sommer.

Samtidig ender også flere vegetariske middagsretter på middagsbordet, hvor retter i form af falafel og grøntsagsbøffer stiger. Faktisk er der blevet solgt knap 60 procent flere vegetariske retter i år sammenlignet med sidste sommer.

Læs også: Ustadig sommer har ikke slukket tørsten efter Aperol

Grillen får dog stadigvæk masser af opmærksomhed af danskerne i år. Salget af grilludstyr peaker i sommermånederne, hvor salget stiger til over 80 procent i juli måned sammenlignet med sidste år, når de danske grillentusiaster lægger fx forklæder og grillhandsker i indkøbskurven.

Træbestik og kold rosé hitter på stranden
De klimavenlige vaner viser sig også, når danskerne tager en tur på stranden eller picnic.

Salget af bionedbrydeligt engangsbestik af træ stiger i år, hvor salget er vokset med 124 procent denne sommer. I år har de voksne ganer også kunne nyde frokosten i det fri med en ekstra luksus i form af afkølet rosevin, som rigtig mange kunder har taget rigtig godt imod, siden nemlig.com lancerede den kolde rosevin i uge 22.

- Flere forbrugere er blevet mere klimabevidste, og det ses tydeligt på deres indkøbsvaner – også selvom det er sommerferie, og kunderne efterspørger lidt ekstra luksus i hverdagen. Vores kunder vil have bedre kvalitet, hvis der fx skal oksekød på grillen, købes rosévin til strandturen eller benyttes engangsservice, og den omtanke for både klima og kvalitet kan vi aflæse direkte i salget denne sommer, siger Mikkel Pilemand.

Kigger man overordnet på danskernes indkøbsvaner, så ryger der også mere økologi i indkøbskurven i sommermånederne.

Hver onsdag sætter nemlig.com fokus på økologi til skarpe priser i form af ”Ønsdag”, og det rykker på salget af Ø-mærkede varer, hvor salget er vokset 40 procent sammenlignet med sidste år.

Mere om: nemlig.com | sommer
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

RetailNews tester de store dagligvarebutikker online

Medlemmer i digital kundeklub overstiger forventninger

Flere end 355.000 brugere har registreret sig hos Lidls medlems-app det første år.

Sommervejr får flere danskere til at købe ind på nettet

Med en klassisk varm og våd sommer vælger flere danskere at købe dagligvarer på nettet, hvilket betyder rekordhøj salgsvækst hos nemlig.com.

1

Fremtidens landsbykøbmand er borgerfinansieret

Borgerfinansierede købmænd er et nyttigt værktøj til at sikre landsbyernes dagligvarebutikker, lyder det fra flere kanter.

1

Eksperter: Oksekødsrapport er så fuld af fejl, at den er ubrugelig

Arla scorer kassen på Starbucks-aftale

Nyhedsbrev

Ekspert: Butikker skal oppe sig for at konkurrere med restauranterne

Salget af færdigretter går op og op, men restauranterne er ved at vinde markedet for hurtig mad.

Carlsberg øger salget efter stor fremgang i Kina og Vietnam

Mailadresse afslørede drikkevarefuskere

Virksomheders brug af regnbueflaget risikerer at klinge hult

En række virksomheder, der ikke normalt forbindes med LGBT-sagen, deltager i Copenhagen Pride-optog.

Normal åbner butik på Christianshavn

Dr. Oetker tilbagekalder kagedekoration

Antallet af sundere fødevarer er eksploderet de seneste ti år

Styrelse går efter fødevaregigant: Populært varemærke forbydes

Rema 1000 går i partnerskab med Natteravnene

Lidl vil hænge hjertestartere op i hele Danmark

Lidl vil hænge mere end 40 hjerterstartere op på kædens butikker i hele landet.

Det danske marked er langt fra ostemættet

For femte år i træk udrulles Mejeriforeningens ostekulturkampagne Ost & ko.

Coop optrapper online-krigen i København

Coop indfører den mest fleksible levering af dagligvarer til københavnerne.

Landbruget betalte for rapport, som nedtonede oksekøds klimabelastning

Laveste antal butikselever i mange år

Rema 1000 opfordrer fiskere til at fange ekstra makrel i forbindelse med kampagne

Tidligere Fakta-butik skal sælge outlet-varer fra Coops centrallager

Verdens første nedbrydelige bøje-sugerør er lavet af træ

1

Medie: Coop planlagde storstilet samarbejde med elektronikkæde. Nu er planerne droppet

Smoke-It åbner ny butik i Randers

1

Minister vil se på lov om tobakskuponer på færgeruter

Coop-medlemmer kan nu gå til lægen online og få bonus

Naturli kigger mod andre sektorer

Rugbrødsbageri igen politianmeldt for dårlig hygiejne

Metalspåner fundet i First Price Partypølser

Danish Crown vil også lave planteburgere

Danske onlinebutikker sælger ulovlige e-cigaretter

Bredt politisk flertal vil regulere salg af lattergas

Hyldeblomstdrik er kaldt tilbage

Firma bag veganer-burger melder om eksplosiv salgsvækst

Borgerfinansierede købmænd vinder frem i landsbyerne

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Skal dit næste forretningseventyr være i USA?

Åbning af nyt pålidelighedslab i Aarhus

Skal du på messe?

Miljøvenlig og økonomisk emballageløsning

Navneskilte til professionel brug i din butik

Skal din virksomhed være mere innovativ?

Skyd genvej med nyt online Design Studio

Nye kasseleverandører integrerer til kontant terminalen - CashDro.

High tech-tekstil ændrer hverdagen på danske arbejdspladser

Anders er udlært elektriker med topkarakterer

Danskerne overser effektive muligheder for energioptimering

Morten er udlært elektriker hos EL:CON i Aarhus

Casper er udlært elektriker hos EL:CON – og han er også EUX-student

Efterårets messer er allerede i gang – er du?

Gratis GS1 online basiskursus

Gratis online lynkursus: Få GS1-128 pallelabels der virker

Hjalte er udlært elektriker hos EL:CON

Skal du på sommerferie i udlandet?

Bor I i et sølvbryllupskvarter?

VINDenergi i rivende vækst

D 14. udgave af EU-China Business and Technology Cooperation Fair i Chengdu...

Har du overvejet en SUV som firmabil?

PALOMAT® sidder klar hele ferien

Ny udgivelse: Performanceregnskab for GTS-net 2019 

Succesfuld rekrutteringsvirksomhed udvider ejerkredsen

Send til en kollega

0.191