23948sdkhjf

Efter Løvens Hule: Shaping New Tomorrow buldrer frem med millionsalg og nye butikker

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Udgangspunktet er digitalt, men velvalgte flagskibsbutikker skal booste salget og få virksomheden tættere på kunderne.

Det danske herretøjmærke Shaping New Tomorrow har massiv vækst med virksomhedens "perfekte bukser".

Læs også: Tomme butikslokaler bliver konverteret til andet erhverv

Drevet af en effektiv onlinestrategi med fokus især på sociale medier og leveringshastighed har det unge tøjbrand nu solgt over 100.000 par af deres komfortable bukser i Danmark alene, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse. 

I maj føjede virksomheden den anden flagskibsbutik til i en strategi, som placerer Shaping New Tomorrow i gadebilledet i landets største byer.

- Vi er i udgangspunktet en digital forretning. Så det er her hovedparten af vores vækstinvesteringer ligger. Men vi ser også en stor værdi i, at vi rykker ud på centrale, velvalgte adresser og kommer endnu tættere på kunderne, end vi kan på nettet. Senest i København, hvor vi siden åbningen har oplevet en kundeindstrømning, som ligger varmt i svinget i forhold til vores ellers optimistiske målsætninger, fortæller Kasper Ulrich, der er administrerende direktør for Shaping New Tomorrow. 

I løbet af åbningsdagen i København var over 1.000 kunder omkring kasseapparatet, og ved dagens slutning var målet om et åbningssalg på over en million kroner nået.

Måtte lukke kunderne ind i hold
Siden har butikken i Pilestræde i hjertet af København overhalet moderflagskibet i Aalborg, hvorfra det hele begyndte.

På månedsbasis omsætter begge butikker i dag, ifølge Kasper Ulrich, for et ”ganske pænt” millionbeløb.

Læs også: SuperBrugsen åbner flagskibsbutik på Amager

- Vi er blæst bagover af den medgang, der har været i København. På åbningsdagen endte vi med at lukke folk ind i hold. Når vi hæver os lidt op over successen, så bekræfter også de fysiske butikker, at vi har rigtig godt fat i markedet. Vores produkter, tilgang til tøjproduktion, den jyske personlige service og høje kvalitet appellerer til både de unge mænd og et lidt ældre publikum, forklarer han.

- Inden for et år kunne Tyskland godt blive vores største marked. Men også Sverige er vigtigt i vores vækstplaner de kommende år. Selv om vi satser online, så arbejder vi samtidig med planer for nye flagskibsbutikker - og der kommer snart endnu en i Danmark. De fysiske butikker kan noget mht. at møde forbrugeren i øjenhøjde, vejlede og rådgive og høste uvurderlig feedback fra vores gæster, tilføjer Kasper Ulrich. 

Shaping New Tomorrow omsatte i regnskabsåret 2017-18 for ca. 35 millioner kroner og det indeværende år bliver ifølge Kasper Ulrich ”Meget vildere”.

Medarbejderstaben i Danmark og i Portugal, hvor al produktion foregår, har nu rundet 125 ansatte og organisationen i Danmark er det seneste år vokset med mere end 20 nye ansigter. 

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Søstrene Grene vinder regional pris

Kgl. Hofleverandør nyskaber sit brand

Influencere og Instagram får aalborgensisk butik på verdenskortet

Instagram lokker kunder fra Asien til nordjysk modebutik.

Pandora taber penge midt i sin store rebranding

Smykkeselskabet Pandora vil nulstille sig selv for at øge salget. Det sker dog ikke uden omkostninger.

Kasi-Jespers smykkefirma har underskud og bryder selskabsloven

Revisorer fremhæver flere lovbrud hos Amazing Jewelry, der er ejet af Jesper "Kasi" Nielsens far.

Skadelige stoffer fundet i smykker fra danske forhandlere

Nyhedsbrev

Strategi: RO’S Torv vinder pris for at tænke innovativt

1

60 Only-butikker lukker - og i hundredvis af nye åbner

Bestseller ryster fundamentet for en af de store tøjkæder.

Vild udvikling i salget af grimme juletrøjer

Virksomheden Jule-Sweaters solgte 1.000 grimme juletrøjer i 2016. I år forventer de at sælge 60.000.

Danskere strømmer til Sverige for at shoppe

Butikspersonale hinsidan fortæller om horder af danskere i Malmø.

1

Topchef for H&M advarer mod at stoppe forbruget

Det vil få store sociale konsekvenser, hvis verdens befolkning køber mindre tøj, advarer Karl-Johan Persson fra H&M.

Ben Kingsley-lookalike stjal pelse fra strandvejsbutik

Zalando tester levering samme dag med miljøvenlige elbiler

Nu donerer taskekæde igen millioner til kræftforskning

1

Flere og flere kunder sender varer retur til netbutikker

Antallet af returneringer er i kraftig stigning, og det presser netbutikkerne. Alligevel bliver det mere udbredt med gratis retur til kunderne.

Efter kritik: Victoria's Secret bruger første plus size-model

Victoria's Secret har fået kritik for at bruge ensartede modeller. Men det ser selskabet ud til at ændre på.

Populær japansk kæde åbner i Illum

Billigere tøj holder de danske forbrugerpriser nede

Priserne i Danmark stiger langsommere end i EU, hvilket giver forbrugerne flere penge mellem hænderne.

Kvinder dikterer mænds tøjstil: Hver tredje kunde i herretøjsbutik er kvinde

Matas er højdespringer på popularitetsliste blandt de unge

Rema 1000 er kæden med den bedste "word of mouth"-placering blandt unge mellem 18 og 34.

Lindex åbner med rekordstor succes i Fields

Lindex slog rekord, da modekæden i weekenden åbnede dørene til sin første butik i Danmark. Åbningen blev den største for nogen modebutik i Field's historie.

Sverige har bygget verdens første genbrugsshoppingcenter

Det er vigtigt, at butikkerne ikke ligner klassiske genbrugsbutikker, siger centerchef.

Stærk sommerkollektion har øget salget for H&M

Zalando har stadig fat i de klik-shoppende danskere

Medie: Gummistøvle-dronning har taget ulovlige million-lån

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Søger leverandøre indenfor hjemme og fritids produkter i EU!

Sådan undgår du Dødens Gab

Har du etiketter til årets største shoppingsæson?

Julekalender: Vind chokolade med GS1

Deltag i Nordic Cluster Meet Up 2019.

Black Friday er en af julens store handelsdage, er du klar?

Plej de personlige relationer

Nyt sortiment af projektører og belysning til vægge og facad

Temadag om digital monitorering af store infrastrukturer

Fra stregkode til RFID: Standarder gør rejsen nemmere

Klassisk arbejdslampe i et helt nyt lys

Generationsskifte i EL:CON Bygningsautomatik

Flexleasing eller splitleasing eller?

Nye regler for branddøre og brandskydeporte den 1. november

Hip hurra, vi har fødselsdag 8 år

Klaus har kæmpet – nu modtager han elektrikerfagets medalje

Få styr på dagens omsætning med Billy Regnskabsprogram

Derfor mislykkes mange med håndtering af deres produktinform

Begrænser din infrastruktur din forretningsudvikling?

Mød os på Building Green 2019 i Forum

PALOMAT® Adjustable - stabling/nedstabling at 2 pallestr.

Energioptimering af produktionsbygninger

Hjemmesiden udvikler sig

Kære virksomhed – hvornår har du sidst kigget i spejlet?

Hvad er forskellen på stregkoder og tallene nedenunder?

Send til en kollega

0.189