23948sdkhjf

Efter Løvens Hule: Shaping New Tomorrow buldrer frem med millionsalg og nye butikker

Udgangspunktet er digitalt, men velvalgte flagskibsbutikker skal booste salget og få virksomheden tættere på kunderne.

Det danske herretøjmærke Shaping New Tomorrow har massiv vækst med virksomhedens "perfekte bukser".

Læs også: Modebranchen skal genoprettes med fokus på bæredygtighed

Drevet af en effektiv onlinestrategi med fokus især på sociale medier og leveringshastighed har det unge tøjbrand nu solgt over 100.000 par af deres komfortable bukser i Danmark alene, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse. 

I maj føjede virksomheden den anden flagskibsbutik til i en strategi, som placerer Shaping New Tomorrow i gadebilledet i landets største byer.

- Vi er i udgangspunktet en digital forretning. Så det er her hovedparten af vores vækstinvesteringer ligger. Men vi ser også en stor værdi i, at vi rykker ud på centrale, velvalgte adresser og kommer endnu tættere på kunderne, end vi kan på nettet. Senest i København, hvor vi siden åbningen har oplevet en kundeindstrømning, som ligger varmt i svinget i forhold til vores ellers optimistiske målsætninger, fortæller Kasper Ulrich, der er administrerende direktør for Shaping New Tomorrow. 

I løbet af åbningsdagen i København var over 1.000 kunder omkring kasseapparatet, og ved dagens slutning var målet om et åbningssalg på over en million kroner nået.

Måtte lukke kunderne ind i hold
Siden har butikken i Pilestræde i hjertet af København overhalet moderflagskibet i Aalborg, hvorfra det hele begyndte.

På månedsbasis omsætter begge butikker i dag, ifølge Kasper Ulrich, for et ”ganske pænt” millionbeløb.

Læs også: Coop bygger flagskibs-Fakta efter nyt koncept i Nordsjælland

- Vi er blæst bagover af den medgang, der har været i København. På åbningsdagen endte vi med at lukke folk ind i hold. Når vi hæver os lidt op over successen, så bekræfter også de fysiske butikker, at vi har rigtig godt fat i markedet. Vores produkter, tilgang til tøjproduktion, den jyske personlige service og høje kvalitet appellerer til både de unge mænd og et lidt ældre publikum, forklarer han.

- Inden for et år kunne Tyskland godt blive vores største marked. Men også Sverige er vigtigt i vores vækstplaner de kommende år. Selv om vi satser online, så arbejder vi samtidig med planer for nye flagskibsbutikker - og der kommer snart endnu en i Danmark. De fysiske butikker kan noget mht. at møde forbrugeren i øjenhøjde, vejlede og rådgive og høste uvurderlig feedback fra vores gæster, tilføjer Kasper Ulrich. 

Shaping New Tomorrow omsatte i regnskabsåret 2017-18 for ca. 35 millioner kroner og det indeværende år bliver ifølge Kasper Ulrich ”Meget vildere”.

Medarbejderstaben i Danmark og i Portugal, hvor al produktion foregår, har nu rundet 125 ansatte og organisationen i Danmark er det seneste år vokset med mere end 20 nye ansigter. 

Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Redaktionen anbefaler

Send til en kollega

0.078