23948sdkhjf

Søstrene Grene har solgt over 3,8 millioner vandflasker til fordel for Røde Kors

Efter årets salg af vandflasker har Søstrene Grene samlet doneret over 3,8 millioner kroner til Røde Kors’ arbejde for udsatte i Danmark og resten af verden. Et nyt partnerskab er i støbeskeen.

Med den kommende årsrapport kan Søstrene Grene blandt andet fortælle, at de i regnskabsåret 2018/2019 har solgt over 450.000 vandflasker.

Læs også: Coop laver landsdækkende indsamling til Røde Kors ferielejre

For hver vandflaske der bliver solgt, donerer Søstrene Grene én krone til Røde Kors, og sammen med de tidligere års salg svarer det til en donation på over 3,8 millioner kroner, skriver virksomheden i en pressemeddelelse. 

Både Søstrene Grene og Røde Kors glæder sig over partnerskabet, som de ønsker at fortsætte mange år endnu.

- Vi er glade og stolte over at samarbejde med Røde Kors. Vi er glade for at kunne gøre en forskel, og vi kan også se, der er brug for det, siger Mikkel Grene, direktør i Søstrene Grene.

Anders Ladekarl, generalsekretær i Røde Kors, er glad for samarbejdet med Søstrene Grene, der over de seneste seks år har været en stor og fast økonomisk støtte til Røde Kors’ arbejde for udsatte i Danmark og resten af verden.

Læs også: OK øger støtten til foreningslivet med 30 procent

- Vi er utroligt taknemmelige for, at Søstrene Grene og deres kunder vil støtte os. Det gør en verden til forskel for nogle af de mest udsatte. Tidligere i år så vi, at Mozambique, Malawi og Zimbabwe blev ramt af ødelæggende oversvømmelser, men Søstrene Grene er med til at sikre, at vi hurtigt kan være tilstede med nødhjælp, siger Anders Ladekarl.

Partnerskab skal styrke trivsel og læring
Men ved udgangen af 2020 udløber det nuværende partnerskab mellem Røde Kors og Søstrene Grene, og et nyt partnerskab skal tage form. Vandflaskerne skal byttes ud med andre produkter, og der er allerede nu en masse idéer på bordet.

- Vi vil gerne underbygge kreativitet, som er en af vores kerneværdier. Vi ønsker at inspirere til kreativitet i vores butik, og kan vi også bygge velgørenhed op omkring det, giver det rigtig god mening, siger direktør Mikkel Grene.

Med det fremtidige partnerskab er ambitionen, at Søstrene Grene vil støtte op om FN’s verdensmål tre og fire, som handler om trivsel og læring. Men derudover er ønsket, at der skal være et produkt, som altid er at finde på hylden.

Det skal udkomme i alle 16 lande, Søstrene Grene har butikker i, og fortsat støtte Røde Kors’ generelle arbejde.

Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Redaktionen anbefaler

Send til en kollega

0.063