23948sdkhjf

Indretningen af nye Netto-butikker får salget af sundt og grønt til at stige

Kunderne er de samme som tidligere, men deres vaner begyndte at ændre sig i takt med butiksindretningen.

Netto-kæden er under ombygning i disse år, og indtil videre har Salling Group kunnet afsløre 50 nyindrettede Netto-butikker i Danmark. 

Og det betyder, at virksomheden efterhånden begynder at kunne konkludere på effekterne af det nye koncept.

Og et helt tydeligt resultat er, at der sælges flere friske, sunde og grønne fødevarer, end der gjorde, da butikken var præget af den gule farve, fortæller Politiken. 

Netto oplyser til avisen, at der faktisk bliver solgt hele 10 pct. mere frugt og grønt i de nye butikker. 

Og det handler ikke om, at kundesegmentet er blevet skiftet ud, fortæller Netto, der har målt på det, og som kan konstatere, at kunderne er nogenlunde de samme som tidligere. 

- Det er meget markant. Jeg har været i detailhandlen i 15 år og har aldrig før oplevet, at kundernes måde at bruge butikken på har ændret sig så meget på grund af noget, vi har lavet om. Det glæder mig da, hvis vi kan bidrage en smule til folkesundheden, selv om vores udgangspunkt blot var at gøre vores butikker rarere at være i og nemmere at komme igennem, siger Nettos direktør, Michael Løve. 

Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.115