23948sdkhjf

Nu får Min Købmand for første gang en kædestrategi

"Vi har ikke været gode nok," erkender kædedirektør.

Den største dagligvarekæde i Dagrofa-organisationen, Min Købmand, får nu for første gang en samlet strategi. 

Det skriver Dansk Handelsblad

En række borgerprojekter har været med til at vende den butikstilbagegang, der ellers har præget kæden siden etableringen i 2013, og i dag oplever Min Købmand et momentum, der ikke er set før. 

Alene i år er der indtil videre åbnet fem nye Min Købmand-butikker, og der kommer to mere inden årets udgang. 

Indtil nu har kædens strategi bygget videre på strategien for Spar-kæden, men nu er det på tide at kigge kun på Min Købmand, mener direktør for Min Købmand, Richo Boss

Den nye strategi vil i høj grad være en ekstern imagestrategi, fortæller kædedirektøren, og fokus vil blandt andet ligge på at skabe et ensartet visuelt udtryk på tværs af butikkerne - uden at miste ryet som en kæde med stærke, lokale købmænd med en høj grad af selvstændighed. 

– Vi har ikke været gode nok til at fortælle om det før. Min Købmand er den kæde, der er dømt død flest gange, men der er flotte vækstrater i det eksisterende butiksnet, og ni ud af ti butikker overperformer i forhold til budgettet. Det er en god motivation for at skabe en strategi, siger Richo Boss.

Læs mere hos Dansk Handelsblad (kræver abonnement). 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.082