23948sdkhjf

Nye brødskilte i Meny skaber mersalg

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Dagrofa har sammen med Schulstad udviklet et omfattende nyt skiltningskoncept i brødkategorien - og det gav pote.

Lantmännen Schulstad har i samarbejde med Dagrofa udviklet og implementeret et omfattende skiltningskoncept i brødkategorien i næsten samtlige Meny-butikker.

Læs også: 80 nedlagde arbejdet hos Schulstad

Det skal indramme og iscenesætte kategorien og skabe overblik i købsøjeblikket.

Konceptet har vist sig at skabe værdi ud over det forventede for alle parter – forbrugere og købmænd, fortæller Schulstad i en pressemeddelelse.

Konceptet fungerer ved, at kunderne ledes hen til brødafdelingen via højtplacerede kategoriskilte, som det kendes fra Menys sædvanlige fjernkending. Her mødes man af et "space", der er stringent og logisk opdelt og markeret i toppen med tydelig skiltning.

De enkelte underkategorier er også separeret med vertikalt hængende flag, der, vinkelret på kundestrømmen, fanger opmærksomheden og guider forbrugerne. Her findes desuden information om diverse mærkningsordninger for produkterne.

Læs også: Bøtterne med bland selv-slik bliver åbnet igen

Underkategorierne er placeret i den optimale rækkefølge i forhold til kundestrømmen.

Hele herligheden er indrammet af paneler i diskret, lyst træ-look.

At konceptet er blevet godt modtaget af såvel købmænd som forbrugere kommer ikke som den store overraskelse for parterne, men at det rent faktisk har udmøntet sig i et ikke ubetydeligt mersalg fra dag ét, var ikke forudsigeligt.

Eksempelvis ligger hvedebrødssalget i kæden pt. i indeks 109 (mod totalmarkedets indeks 101), og nogle butikker har oplevet vækstrater i kategorien på op til 30 procent. 

Læs også: Mange flere kunder vælger den lokale købmand

- Vi ved jo erfaringsmæssigt, at priskampagner og særplaceringer sælger brød ud af butikken, fortæller business unit manager hos Lantmännen Schulstad, Mette Starup Larsen.

- Men at vi kan opnå en tilsvarende langsigtet effekt ved at skabe overblik og guide forbrugerne ved brødhylden er en positiv overraskelse. De opnåede resultater giver os en begrundet tro på, at det nye brødkoncept rummer gode muligheder for at ændre den måde, detailhandelen traditionelt eksponerer og sælger brød på, forklarer hun. 

Kategorichef Jens Bloch fra Dagrofa er også tilfreds.

- At konceptet omfatter og løfter hele friskbrødskategorien - og altså ikke kun Schulstads produkter - har været altafgørende for os, siger han.

- Med et sortiment så bredt som Meny’s, er guidance og navigation direkte på brødhylden en udstrakt hånd til forbrugeren, når han skal lægge varer i kurven. Med den nye indramning i træ-look, iscenesættes brødhylden på en helt ny og mere indbydende måde, og de smarte baldakin-skilte på magnet-karton kan let skiftes ud i takt med ændringer i sortimentet. Det er en løsning, jeg som kategorichef er rigtig stolt af, fortæller Jens Block.

Mere om: brød | Dagrofa | Meny | Schulstad | skiltning
Hold dig opdateret med RetailNews

Ja, jeg accepterer Nordiske Mediers betingelser og kommunikationsvilkår

Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Restaurantkæden Grød vil åbne i udlandet

Arla udnævner ny økonomidirektør

Stifter forlader jysk kæmpeprojekt

Pålæg og pølser er tilbagekaldt

Fakta-butikker ved grænsen giver momsgevinst videre til kunden. Fleggaard overvejer endnu

Populær madspildsbutik åbner i Tingbjerg

Nyhedsbrev

13.186 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Annoncér i nyhedsbrevet
Se det seneste nyhedsbrev.

Nyansat: Jeg har aldrig før oplevet chikane som på Coop-lager

Lagerarbejder Tommy Christensen blev sygemeldt med stress efter få uger.

Erhvervsorganisation frygter tysk nedsættelse af moms på fødevarer

Bilka lægger rekordordre hos lokalt bryghus

Nu vil Easyfood også sælge til private og levere direkte til hoveddøren

Chokolade-konkurs med til at skabe massive problemer for Wholi

Onlinesupermarked er klar på dronelevering

1

Landsret stadfæster dom: Cafékonge skal i fængsel

Ny butik i Horsens skal sætte standarden for Nettokæden

Starbucks dropper reklamer på sociale medier

Koldskålssalget når nye højder i sommervarmen

Coca-Cola stopper reklamer på sociale medier i 30 dage

Sodavandsselskabet ønsker større "ansvarlighed" fra sociale medier i kølvandet på racismedebat.

Coop laver landsdækkende indsamling til Røde Kors ferielejre

Chokoladeproducent lukker flere butikker

Fiskevirksomhed tilbagekalder kogte rejer

Nu taler Coop-bestyrelsen om omstridt overvågning på Aarhus-lager

I dag tager Coop stilling til, hvad de vil gøre ved kritikken.

80 nedlagde arbejdet hos Schulstad

Nyt samarbejde mellem Netto og Too Good To Go skal redde i tonsvis af mad

Hele 519 Netto-butikker vil fra i dag tilbyde lykkeposer med overskudsvarer.

Efter nedlukning: Nordisk Film Biografer donerer overskudsslik til madspildsbutikker

3F trækker sig fra samarbejdet på omstridt Coop-lager

E-cigaret-rygere er i tvivl om produktets skadelighed

Tjener millioner: Dansk idé med frosne thaibokse er et hit

Lagkagehusets eks-boss dropper Kohberg

Stryhns kalder store mængder leverpostej retur

Rekordmange danske alkoholfrie øl

Coop forbedrer dyrevelfærd for kyllinger

Frugt- og grøntprisen: Årets nominerede er fundet

Hobbybrygger indretter nyt bryghus

Mejeri mistænkes for at være smittekilde

Her er, hvad danskerne altid har i køleskabet

Too Good To Go med nyt millionunderskud

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Fortæl hvordan din virksomhed har oplevet COVID19?

Releaseplan for Wave 2 af Dynamics 365 og Power Platformen

Skal din virksomhed pitche til Circular Procurement Congress

Vi bygger en Kran App - vil du hjælpe os?

Tag kontrol over din deklaration!

Lageret er fyldt med PALOMATer

Gratis e-fakturering - e-conomic sætter ny standard

Fokus på sikkerhedsbelysning i Danmark

Tag imod input udefra

Pomati T20 chokoladetempereringsmaskine leveret

Hvor meget BI er der i tilbuddet på en god Bordeaux?

Styrk sikkerheden for salgsordre-krediteringer

Krisenavigation og klimakamp › New Retail Day 20

Har du plads til 10 skraldespande?

K+G Wetter fremviser nyt patent

Webinar om konsignationslager og Dynamics 365 BC

Transportvirksomhed købes i Sverige

GTS Performanceregnskab 2020 er netop udkommet

Sommer og sol ;)

Columbus først med ny Verifone betalingsløsning

Jubiiiii så kan vi igen komme på besøg hos vores kunder!

Osteløfter fra GMV var løsningen for Thise Mejeri

Spænder du selv ben for de bedste kandidater?

Slap af i sommervarmen

SOMMERTILBUD – køb nu og afdrag rentefrit!

Send til en kollega

0.889