23948sdkhjf

Supermarkedskæde satser stort på vin - vil skaffe trecifret millionomsætning inden 2025

En ny webshop skal hjælpe Meny med at skabe endnu mere omsætning i deres vinafdeling

Vin udgør i forvejen ti procent af Menys samlede omsætning, men står det til købmandskæden, skal endnu flere ressourcer spyttes i vinafdelingen. 

Derfor har man netop lanceret en helt ny webshop, der skal sikre, at vin i fremtiden kan skaffe en trecifret millionomsætning til Meny inden 2025. 

Det skriver mediet FødevareWatch

I webshoppen vil man ifølge FødevareWatch kunne finde flere end 1000 ekstra varer udover butikkernes sortiment på omtrent 1000 flasker vin. 

Samtidig vil Meny sikre en lokal forankring ved at lade deres uddannede sommeliers fra deres egne supermarkeder stå for introduktion, læring og viden om kædens vine. 

Det skal samtidig sikre, at den digitale oplevelse af Menys vinudvalg opleves, som foregik det i kædens fysiske butikker. 

- Det kan for eksempel være ved, at kunden møder sin lokale sommelier, når de logger ind på siden, eller de kan blive inspireret af Meny Vin på deres mobil eller en tablet i deres lokale Meny-supermarked, når de er ude og handle. Vi er i gang med at undersøge flere idéer, men intet er fast besluttet endnu, siger Jesper Bjerring i en pressemeddelelse. Han er kommerciel direktør i Meny. 

Læs mere om: Meny
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141