23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Flere og flere kunder sender varer retur til netbutikker

Antallet af returneringer er i kraftig stigning, og det presser netbutikkerne. Alligevel bliver det mere udbredt med gratis retur til kunderne.

Den danske nethandel presses af, at flere og flere kunder sender varer retur. 

Tendensen hænger sammen med, at en del butikker tilbyder gratis returneringer, og det får kunderne til for eksempel at købe tøj i flere størrelser, så de kan prøve og sende det, der ikke passer, tilbage til butikken. 

Det skriver dr.dk.

Foreningen for Dansk Internethandel er opmærksomme på tendensen og fortæller, at ifølge deres undersøgelser blev omkring 2,5 procent af alle varer købt på nettet sidste år sendt retur. 

Det dækker dog over store forskelle på antallet af returneringer i forhold til forskellige varegrupper, og især butikker, der handler med tøj og sko er hårdt ramt. 

Børnetøjsmærket House of Kids i Odder fortæller for eksempel, at deres returrate er steget fra otte til 20 procent på fem år. 

- Netbutikken sidder tilbage og skal betale både for at sende varerne til kunden og også for at få sendt nogle af varerne retur. Det er en stor omkostning. Man skal sælge for et vist beløb, før det kan betale sig at give kunden det tilbud, siger kommunikationschef i Foreningen for Dansk Internethandel Henrik Theil.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web02