23948sdkhjf

Jem & Fix er meldt til politiet for at vildlede forbrugerne

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Forbrugerombudsmanden mener, at Jem & Fix har reklameret for trailere i strid med reglerne for markedsføring.

Byggemarkedet Jem & Fix er blevet politianmeldt for at vildlede forbrugerne i sin markedsføring.

Læs også: Tilfredse betjente patruljerede ved landets byggemarkeder

Det er Forbrugerombudsmanden, der har anmeldt kæden med 121 afdelinger rundt i landet.

Anmeldelsen går på måden, Jem & Fix har reklameret med priser på fire trailere og en reol på sin hjemmeside og i tilbudsaviser.

Prisen på trailerne stod med en fed rød skrift, mens den samlede pris - inklusive en række omkostninger som indregistrering, ekspeditionsgebyr og fragt - stod med en lille sort skrift.

Man kunne dog ikke købe trailerne uden at betale den samlede pris.

Læs også: Byggemarkeder mærker ikke corona-effekt

- Når Jem & Fix ikke tydeligt oplyste om obligatoriske udgifter til fragt sammen med kontantprisen, fik det produktet til at fremstå billigere, end det reelt var, siger forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen.

- Det er problematisk, da det kan tilskynde forbrugerne til at foretage køb baseret på et fejlagtigt indtryk af prisen, siger hun i pressemeddelelsen.

Jem & Fix har desuden reklameret for en reol til en pris på 398 kroner. Men man kunne ikke købe reolen uden at betale fragt på 299 kroner. Det var ikke oplyst i forbindelse med visningen på hjemmesiden.

Jem & Fix skriver i en kommentar på sin hjemmeside, at sagen er mere nuanceret end som så.

Læs også: Coronakrise og det gode vejr giver omsætning i byggemarked

Kæden skriver, at den har savnet klare retningslinjer for, hvordan man kan reklamere for priser, og at den er ked af, at Forbrugerombudsmanden har foretaget en politianmeldelse i stedet for at gå i dialog.

Jem & Fix fortæller, at det har ændret sin markedsføring af priserne på trailere, inden Forbrugerombudsmanden gik ind i sagen.

- Vi bliver løbende klogere i vores salgsproces. Og siden vi introducerede trailere i vores sortiment, har vi konstateret, at nogle kunder har svært ved at afkode vores trailerpakkeløsning, skriver Jem & Fix.

- Så i dag er det valgfrit, om kunden vil have nummerpladen med - kunden skal aktivt vælge den til - eller om kunden efterfølgende selv vil stå for køb af en nummerplade, og så afhænger fragtprisen af, hvad kunden ellers køber på vores hjemmeside, skriver byggemarkedskæden.

/ritzau/

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (1)

JOB i FOKUS

Forsiden lige nu

Ikea donerer 200 møbler til hjem for coronasmittede hjemløse

Magasin bliver ikke påvirket af britiske ejeres situation

Der er gang i onlinehandlen hos Magasin.

1

Butikskæder raser over manglende kompensation: "Det er ret skandaløst"

Medie: Ejerne af Magasin forbereder konkurs

Stark tester levering med nærboks

Tilfredse betjente patruljerede ved landets byggemarkeder

Nyhedsbrev

13.073 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Se det seneste nyhedsbrev. Annoncér i nyhedsbrevet

JKE sætter ambitiøst mål for køkkenproduktion

Digitalt Salg: Få nøglen til fremtidens detailhandel

Designa-direktør trodser corona: ”Første kvartal er det bedste nogensinde”

Søstrene Grene åbner webshop midt i krisen

Byggemarkeder mærker ikke corona-effekt

Leverandører afviser Starks ønske om betalingsfrihed

Jysk begynder at sende medarbejdere hjem

Møbelkæde anklaget for ulovligt kundekartotek

Byggemarkedskæde sætter svanemærke på egne døre

Må lørdagslukke tømmerhandel: Har aldrig oplevet så stort rykind

Byggecenterkæde vil hjælpe håndværksfirmaer med likviditeten

Faldet fortsætter for Fritz Hansen

Jysk beder om lejenedsættelse på 107 butikker

Aubo-direktør efter rekordår: Vi er længe videre

Ikea-hackere frygter skræmte forbrugere: Det eneste, der kan sende økonomien helt til bunds

BoConcept: Asien er begyndt at vågne igen

BoConcept sender 125 medarbejdere hjem

City Vejle har skabt en handelsplatform til den hårde tid

Storcenter må aflyse koncerter og stort påskesalg

Paragraf kan komme kriseramte erhvervslejere til undsætning

Butikker forsøger sig med Facetime og levering under coronakrisen

Detailhandel går ind til coronakrisen med rekordhøj tomgang

Udlejere vil redde butikkerne ved at sænke huslejen

Blå Kors lukker alle sine genbrugsbutikker

Svane Køkkenet åbner sin tiende butik i Norge

XL-Byg skal udvide - tre år gammelt dige skal flyttes

Tvis styrker positionen i Trekantsområdet

Januar-salget overgår sidste år

Byens oplevelser skal skabe salg i forretningerne, fortæller direktør

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Certifikatet på RC-certificerede sikringsløsninger udstedt

Udnyt muligheden for at være i god tid

Kvalitet og kundetilfredshed går hånd i hånd

Sådan skal du som selvstændig forholde dig til coronavirus

Ny forsendelse af iPad Pro - Den perfekte arbejdstablet

Super smart startkit til din næste messe

Optimal arbejdsplads- og hånd hygiejne

Bliv opkvalificeret i salgsteknik online og få godtgørelse

Måske verdens bedste forretningsform for vækst?

Expression er flyttet ind hos ByMakers i Skanderborg

Nu tester GTS-institut værnemidler 24 timer i døgnet

Ny ordre til Stender

Sådan forholder du dig til coronavirus, som virksomhedsejer

PALOMAT® holder påskeferie

Netto forbygger mod dyre driftstop med serviceaftale til 518

Fra smugkig til ny kassevasker

En usikker tid for design- og modevirksomheder

Schneider Electric lancerer nye LK designstikdåser i høj kva

Sådan arbejder du hjemmefra uden besvær

Ubro SystemPac holder produktionen igang

Hold afstand – bare ikke når det gælder dialog og ledelse

10 ting du bør overveje, når du skal vælge EDI-leverandør

EuroShop var en stor succes for CTcoin

Har du kunder i Nordtyskland?

Virtuelt tekstil event maj 2020

Send til en kollega

0.172