23948sdkhjf

Influencere og Instagram får aalborgensisk butik på verdenskortet

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Instagram lokker kunder fra Asien til nordjysk modebutik.

Flere end otte ud af ti danskere handler på nettet, hvor pris og bekvemmeligheder de afgørende faktorer, og derfor må de fysiske butikker nytænke deres markedsføring, hvis de vil nå kunderne bag skærmene.

Læs også: Power på jagt efter 50 nye medarbejdere i Aalborg

Modebutikken Filuca Vi Aalborg gør sig bemærket gennem Instagram, men det kræver en strategisk indsats for at holde forbrugernes opmærksomhed, fortæller butikken i en pressemeddelelse. 

– Det er så vigtigt for os at være aktive på Instagram og poste nye billeder hver eneste dag. Vi ser en tydelig effekt i form af dalende salg og dårligere flow i butikken, hvis vi har været lidt dårlige til at få postet billeder. Vores stamkunder holder nemlig øje med nye varer og bliveropdateret gennem Instagram. Der er også en del, der kører langvejs fra, fordi de har set butikken på Instagram og så lige vælger at slå vejen ind forbi, siger indehaver af Filuca V, Dorthe Vestergaard.

Den opfattelse bakker Instagramekspert Rolf Nordal fra socialemedier.dk op om.

Ifølge ham er platformen en gave for lokale butikker, der ønsker en bredere kundeskare end blot dem i nærområdet, der har deres naturlige vej forbi butikken.

Læs også: Butikscenter i Aalborg solgt

– For den fysiske butik kan Instagram være et digitalt vindue ind i butikken. Gennem video og billeder har virksomheden mulighed for at vise butikken og produkter frem, hvilket giver forbrugerne indtrykket af, at de kender butikken.

Instagram er succesens kerne
Det digitale vindue ind i butikken tiltrækker ikke kun stamkunder. 

Den aalborgensiske modebutik har mange udenlandske kunder fra især Asien, der kontakter butikken gennem Instagram.

De søger efter eksklusive brands som Isabel Marant, Zimmermann og Marni, og dem kan de finde hos Filuca V, som er blandt få forhandlere i Danmark og den eneste i Aalborg.

– Jeg synes, det er så fedt,at vores butik kan inspirere modeelskere, der er tusindvis af kilometer væk. Selvom vi er en lokal butik i Aalborg, har vi mulighed for at være med i det store modebillede, og gennem tags og hashtags kan vi følge med i, hvordan vores styles bliver anvendt af kunder i eksempelvis Singapore, fortæller Dorthe Vestergaard.

Nær relation giver lokal opbakning
Selvom den aalborgensiske modebutik er populær blandt udenlandske kunder på Instagram, er relationen til de lokale kunder ikke glemt.

Tværtimod har Filuca V stor fokus på at huske den enkelte kunde og vedkommendes stil, så der hver gang kan gives en personlig betjening.

– Selvom så meget foregår digitalt, er det utrolig vigtigt for os at have en nær relation til kunderne, når de kommer ind i butikken. Vi går meget op i at guide vores kunder ud fra deres personlige stil og samtidig prøver vi også at huske, hvad kunderne i forvejen har i garderoben, så de nye styles kan matches med de gamle fra gemmerne.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Genbrugsbutikker i hele Danmark vender black friday på hovedet

Kgl. Hofleverandør nyskaber sit brand

Søstrene Grene vinder regional pris

Influencere og Instagram får aalborgensisk butik på verdenskortet

Instagram lokker kunder fra Asien til nordjysk modebutik.

Pandora taber penge midt i sin store rebranding

Smykkeselskabet Pandora vil nulstille sig selv for at øge salget. Det sker dog ikke uden omkostninger.

Kasi-Jespers smykkefirma har underskud og bryder selskabsloven

Revisorer fremhæver flere lovbrud hos Amazing Jewelry, der er ejet af Jesper "Kasi" Nielsens far.

Nyhedsbrev

Skadelige stoffer fundet i smykker fra danske forhandlere

1

60 Only-butikker lukker - og i hundredvis af nye åbner

Bestseller ryster fundamentet for en af de store tøjkæder.

Strategi: RO’S Torv vinder pris for at tænke innovativt

Vild udvikling i salget af grimme juletrøjer

Virksomheden Jule-Sweaters solgte 1.000 grimme juletrøjer i 2016. I år forventer de at sælge 60.000.

1

Topchef for H&M advarer mod at stoppe forbruget

Det vil få store sociale konsekvenser, hvis verdens befolkning køber mindre tøj, advarer Karl-Johan Persson fra H&M.

Danskere strømmer til Sverige for at shoppe

Butikspersonale hinsidan fortæller om horder af danskere i Malmø.

Ben Kingsley-lookalike stjal pelse fra strandvejsbutik

Zalando tester levering samme dag med miljøvenlige elbiler

Nu donerer taskekæde igen millioner til kræftforskning

1

Flere og flere kunder sender varer retur til netbutikker

Antallet af returneringer er i kraftig stigning, og det presser netbutikkerne. Alligevel bliver det mere udbredt med gratis retur til kunderne.

Efter kritik: Victoria's Secret bruger første plus size-model

Victoria's Secret har fået kritik for at bruge ensartede modeller. Men det ser selskabet ud til at ændre på.

Billigere tøj holder de danske forbrugerpriser nede

Priserne i Danmark stiger langsommere end i EU, hvilket giver forbrugerne flere penge mellem hænderne.

Populær japansk kæde åbner i Illum

Kvinder dikterer mænds tøjstil: Hver tredje kunde i herretøjsbutik er kvinde

Matas er højdespringer på popularitetsliste blandt de unge

Rema 1000 er kæden med den bedste "word of mouth"-placering blandt unge mellem 18 og 34.

Lindex åbner med rekordstor succes i Fields

Lindex slog rekord, da modekæden i weekenden åbnede dørene til sin første butik i Danmark. Åbningen blev den største for nogen modebutik i Field's historie.

Sverige har bygget verdens første genbrugsshoppingcenter

Det er vigtigt, at butikkerne ikke ligner klassiske genbrugsbutikker, siger centerchef.

Stærk sommerkollektion har øget salget for H&M

Medie: Gummistøvle-dronning har taget ulovlige million-lån

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Super mulighed for at blive SELVSTÆNDIG som franchisetager

Gør op med produktionsindustriens barrierer for at etablere

Tysk SME virksomhed søger bæredygtig partner.

IT hosting udfordringer man skal overveje, når man opgradere

Isomasters servicedøre på lager til omgående levering

Hollandsk virksomhed søger produkter til udendørs sport.

Søger leverandøre indenfor hjemme og fritids produkter i EU!

Sådan undgår du Dødens Gab

Har du etiketter til årets største shoppingsæson?

Julekalender: Vind chokolade med GS1

Deltag i Nordic Cluster Meet Up 2019.

Black Friday er en af julens store handelsdage, er du klar?

Plej de personlige relationer

Nyt sortiment af projektører og belysning til vægge og facad

Temadag om digital monitorering af store infrastrukturer

Fra stregkode til RFID: Standarder gør rejsen nemmere

Klassisk arbejdslampe i et helt nyt lys

Generationsskifte i EL:CON Bygningsautomatik

Flexleasing eller splitleasing eller?

Nye regler for branddøre og brandskydeporte den 1. november

Hip hurra, vi har fødselsdag 8 år

Klaus har kæmpet – nu modtager han elektrikerfagets medalje

Få styr på dagens omsætning med Billy Regnskabsprogram

Derfor mislykkes mange med håndtering af deres produktinform

Begrænser din infrastruktur din forretningsudvikling?

Send til en kollega

0.172