23948sdkhjf

Influencere og Instagram får aalborgensisk butik på verdenskortet

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Instagram lokker kunder fra Asien til nordjysk modebutik.

Flere end otte ud af ti danskere handler på nettet, hvor pris og bekvemmeligheder de afgørende faktorer, og derfor må de fysiske butikker nytænke deres markedsføring, hvis de vil nå kunderne bag skærmene.

Læs også: Nu starter omfattende renovering af Kennedy Arkaden

Modebutikken Filuca Vi Aalborg gør sig bemærket gennem Instagram, men det kræver en strategisk indsats for at holde forbrugernes opmærksomhed, fortæller butikken i en pressemeddelelse. 

– Det er så vigtigt for os at være aktive på Instagram og poste nye billeder hver eneste dag. Vi ser en tydelig effekt i form af dalende salg og dårligere flow i butikken, hvis vi har været lidt dårlige til at få postet billeder. Vores stamkunder holder nemlig øje med nye varer og bliveropdateret gennem Instagram. Der er også en del, der kører langvejs fra, fordi de har set butikken på Instagram og så lige vælger at slå vejen ind forbi, siger indehaver af Filuca V, Dorthe Vestergaard.

Den opfattelse bakker Instagramekspert Rolf Nordal fra socialemedier.dk op om.

Ifølge ham er platformen en gave for lokale butikker, der ønsker en bredere kundeskare end blot dem i nærområdet, der har deres naturlige vej forbi butikken.

Læs også: Grundlægger af optikerkæden Louis Nielsen er død

– For den fysiske butik kan Instagram være et digitalt vindue ind i butikken. Gennem video og billeder har virksomheden mulighed for at vise butikken og produkter frem, hvilket giver forbrugerne indtrykket af, at de kender butikken.

Instagram er succesens kerne
Det digitale vindue ind i butikken tiltrækker ikke kun stamkunder. 

Den aalborgensiske modebutik har mange udenlandske kunder fra især Asien, der kontakter butikken gennem Instagram.

De søger efter eksklusive brands som Isabel Marant, Zimmermann og Marni, og dem kan de finde hos Filuca V, som er blandt få forhandlere i Danmark og den eneste i Aalborg.

– Jeg synes, det er så fedt,at vores butik kan inspirere modeelskere, der er tusindvis af kilometer væk. Selvom vi er en lokal butik i Aalborg, har vi mulighed for at være med i det store modebillede, og gennem tags og hashtags kan vi følge med i, hvordan vores styles bliver anvendt af kunder i eksempelvis Singapore, fortæller Dorthe Vestergaard.

Nær relation giver lokal opbakning
Selvom den aalborgensiske modebutik er populær blandt udenlandske kunder på Instagram, er relationen til de lokale kunder ikke glemt.

Tværtimod har Filuca V stor fokus på at huske den enkelte kunde og vedkommendes stil, så der hver gang kan gives en personlig betjening.

– Selvom så meget foregår digitalt, er det utrolig vigtigt for os at have en nær relation til kunderne, når de kommer ind i butikken. Vi går meget op i at guide vores kunder ud fra deres personlige stil og samtidig prøver vi også at huske, hvad kunderne i forvejen har i garderoben, så de nye styles kan matches med de gamle fra gemmerne.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

27-årig dansker sælger hårelastikker for treciftret millionbeløb

Ny rekord: Dansk e-handel stiger til 146 milliarder

Coronafrygt har kostet verdenshandel milliarder

Danske virksomheder kan savne leverancer som følge af coronaudbrud i Kina, vurderer Dansk Erhverv.

Tiltale: Snød H&M for en halv million

Brødre får fængsel for at misbruge kendte logoer på tøj

Over 30.000 stykker tøj blev importeret med falske mærker som Hugo Boss, Calvin Klein og Ralph Lauren.

Økologisk tøj kan sagtens indeholde kemikalier

Nyhedsbrev

Indbrud i butik gør "ekstremt ondt" på lille smykkedesigner

Hjerneforsker: En nedtælling på hjemmesiden får folk til at købe dyrere

Hos guldhandleren Vitus Guld tælles der ned, til smykker forsvinder for altid, og det pirrer folks købelyst.

Magasin har vilde ekspansionsplaner

Magasin går mod strømmen i et presset marked, hvor stormagasiner falder på stribe,

Pandora kæmper med at sælge sine smykker på globalt plan

Pandora går tilbage på salg og indtjening. Et allerede igangsat program skal hjælpe med at rette op på det.

Magasin vokser minimalt, men direktør er tilfreds

Røde Kors i Ribe får mere plads til tøj og møbler

13. februar slår Røde Kors i Ribe dørene op til en ny butik, der skal gøre besøget mere overskueligt for gæsterne

Broen Shopping vil have 20 procent flere kunder

Pandora lukker 53 butikker i Kina efter virusudbrud

H&M skifter direktøren ud

Den svenske modegigant H&M gennemfører en større rokade i toppen.

Ecco køber 250 russiske butikker for over en milliard

Modeuge vil møde tøjbranchen med krav om bæredygtighed

1

Bestseller udskyder plan om 320 meter højt byggeri

Projektet kræver løbende grundige overvejelser, siger projektleder om planen om Vesteuropas højeste bygning.

Sportmaster-direktør stopper efter salg: Min opgave er afsluttet

Kendte kvinder udvikler bæredygtige re-designs i samarbejde med Trendsales

Grundlægger af optikerkæden Louis Nielsen er død

Louis Nielsen blev landskendt for optikervirksomheden af samme navn. Han blev 75 år.

Tøjkæde tjener millioner med udgangspunkt i traditionelle dyder

Aaskov Modetøj minder om noget fra Matador. Senest gik kæden ud med 8,3 millioner kroner i overskud.

App skal give halv milliard forbrugere viden om skadelig kemi

Forbrugere i Europa kan med appen "Tjek Kemien" opbygge vidensbank om varer, der indeholder skadelig kemi.

Falsk medejer i Sport 24 var en fejl

Manden forklarer, at han ikke vidste, hvad et CVR-nummer er.

Ny chef skal styrke kommerciel udvikling af shoppingcentre

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Genbrug og den digitale forbruger

Bog & idé flytter ind i centralt lejemål i Vejle

Fint messekit, til en god pris :)

4 facts om digitaliseringen i detail og produktionsbranchen!

US Energy Export 2020 i USA

Forvirring omkring korrekt brandgodkendelse

Få plads til flere varer med fødevaregodkendte reoler.

Overvejer du at lave en Laudrup?

Flådestyring TTC: Tacho Tracking Canbus

Thorsman arbejdslampe vinder guld

SMART 2020 i Shanghai

Ny type papirbægre skal erstatte plastik til mælkeprodukter

Minibox - et nyt design

Hør mere om EU'S støttepuljer

Sæt pris på dine produkter med prismærkepistoler fra METO

Prøv den nye energiberegner fra ASSA ABLOY

Moderne og tidsrigtigt butiks/bagerikoncept på vej til DK

JEROS på Euroshop 2020

Opnå en 100% automatiseret og fuldt integreret forretning

Checkpoint Systems på EuroShop 2020

Spansk virksomhed søger produktion af solcelle-system

Partner til multimedieudstyr søges

Økologi på fremmarch hos Kryta

Vind i den fysiske butik!

Produktnyhed fra PALOMAT®

Send til en kollega

0.204