23948sdkhjf

Influencere og Instagram får aalborgensisk butik på verdenskortet

Instagram lokker kunder fra Asien til nordjysk modebutik.

Flere end otte ud af ti danskere handler på nettet, hvor pris og bekvemmeligheder de afgørende faktorer, og derfor må de fysiske butikker nytænke deres markedsføring, hvis de vil nå kunderne bag skærmene.

Modebutikken Filuca Vi Aalborg gør sig bemærket gennem Instagram, men det kræver en strategisk indsats for at holde forbrugernes opmærksomhed, fortæller butikken i en pressemeddelelse. 

– Det er så vigtigt for os at være aktive på Instagram og poste nye billeder hver eneste dag. Vi ser en tydelig effekt i form af dalende salg og dårligere flow i butikken, hvis vi har været lidt dårlige til at få postet billeder. Vores stamkunder holder nemlig øje med nye varer og bliveropdateret gennem Instagram. Der er også en del, der kører langvejs fra, fordi de har set butikken på Instagram og så lige vælger at slå vejen ind forbi, siger indehaver af Filuca V, Dorthe Vestergaard.

Den opfattelse bakker Instagramekspert Rolf Nordal fra socialemedier.dk op om.

Ifølge ham er platformen en gave for lokale butikker, der ønsker en bredere kundeskare end blot dem i nærområdet, der har deres naturlige vej forbi butikken.

– For den fysiske butik kan Instagram være et digitalt vindue ind i butikken. Gennem video og billeder har virksomheden mulighed for at vise butikken og produkter frem, hvilket giver forbrugerne indtrykket af, at de kender butikken.

Instagram er succesens kerne
Det digitale vindue ind i butikken tiltrækker ikke kun stamkunder. 

Den aalborgensiske modebutik har mange udenlandske kunder fra især Asien, der kontakter butikken gennem Instagram.

De søger efter eksklusive brands som Isabel Marant, Zimmermann og Marni, og dem kan de finde hos Filuca V, som er blandt få forhandlere i Danmark og den eneste i Aalborg.

– Jeg synes, det er så fedt,at vores butik kan inspirere modeelskere, der er tusindvis af kilometer væk. Selvom vi er en lokal butik i Aalborg, har vi mulighed for at være med i det store modebillede, og gennem tags og hashtags kan vi følge med i, hvordan vores styles bliver anvendt af kunder i eksempelvis Singapore, fortæller Dorthe Vestergaard.

Nær relation giver lokal opbakning
Selvom den aalborgensiske modebutik er populær blandt udenlandske kunder på Instagram, er relationen til de lokale kunder ikke glemt.

Tværtimod har Filuca V stor fokus på at huske den enkelte kunde og vedkommendes stil, så der hver gang kan gives en personlig betjening.

– Selvom så meget foregår digitalt, er det utrolig vigtigt for os at have en nær relation til kunderne, når de kommer ind i butikken. Vi går meget op i at guide vores kunder ud fra deres personlige stil og samtidig prøver vi også at huske, hvad kunderne i forvejen har i garderoben, så de nye styles kan matches med de gamle fra gemmerne.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.177