23948sdkhjf

Svensk restaurant-koncept vil ud i hele Danmark

Efter halvandet år i Danmark åbner Pincho Nation nu den anden restaurant i København, som får adresse på Axeltorv i København.

Baggrunden for den nye restaurant er, at det går godt for Pincho Nation i Danmark, hvor man i år har over 95.000 gæster. I 2020 forventer man at runde 200.000 gæster, som alle booker bord, bestiller mad og drikkevarer samt betaler herfor udelukkende via en app.

Værter sørger for, at alle føler sig hjemme og har det sjovt, mens de selv skruer en menu sammen af de mange tapasretter, som repræsenterer et bredt gastronomisk udsnit fra hele verden.

I Danmark har 88.000 ind til videre hentet app’en, som i øjeblikket downloades cirka 100 gange dagligt.

Godt fodfæste i hovedstaden
Restauranten på Axeltorv får 150 pladser og bliver dermed lidt større end den i Fiolstræde, som har 144. Læg dertil, at der om sommeren er mulighed for udeservering med 70 pladser.

- Vi har nu fået et solidt fodfæste i København, hvor vi har vist, at vores unikke app-koncept kan gøre sig gældende, selvom konkurrencen er benhård. Derfor er vi nu klar til at skalere forretningen med endnu en restaurant, siger Flemming Christophersen, direktør og partner i Pincho Nation Danmark.

Stort potentiale uden for hovedstaden
Pincho Nation stammer fra Sverige, hvor der siden 2012 er åbnet 60 restauranter. I 2017 åbnede man i Oslo, mens Helsinki og København kom til året efter, hvor kapitalfonden Valedo også blev en del af ejerkredsen.

I sommers åbnede den første restaurant i Berlin, og nu åbnes der altså en ny i København.

I Danmark er man langt fremme i planerne om at åbne endnu en restaurant, men denne gang uden for København. I Sverige har Pincho Nation stor succes uden for Stockholm, og hovedparten af de 60 restauranter drives af franchisetagere.

Også i Danmark ser ledelsen positivt på franchising som en måde at accelerere væksten på og udbrede konceptrestauranten til hele landet.

- Med tanke på den rejse, som Pincho Nation har været igennem i Sverige, er der et markant potentiale her i Danmark, hvis man retter blikket uden for København. Og det gør vi nu, hvor vi i første omgang selv tager hånd om processen, men hvor vi i organisationen også har gode erfaringer med at lade franchisetagere komme med ombord, siger Flemming Christophersen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11