23948sdkhjf

Mænd bruger flere penge end kvinder på black friday

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Mere end hver anden mand regner ifølge en undersøgelse med at bruge mindst 1000 kroner på black friday.

Det er en udbredt fordom, at kvinder har et særligt shoppinggen.

Læs også: Nye luksusvarer med vilde priser indtager hylderne i supermarkederne

Når det gælder black friday, ser det faktisk ud til at være mændene, der er mest klar til at bruge penge.

Det viser en undersøgelse, som konsulenthuset Simon-Kucher & Partners har gennemført på baggrund af svar fra 515 repræsentativt udvalgte personer.

Blandt de personer, som regner med at skulle handle i forbindelse med black friday, forventer 60 procent af mændene at bruge 1000 kroner eller mere.

Til sammenligning har 50 procent af kvinderne på forhånd afsat mindst 1000 kroner til den store handelsdag.

Læs også: Trods fine resultater: Butik lukker på grund af truslen fra nethandel

Undersøgelsen viser også, at hos mændene har 13 procent afsat mindst 7500 kroner til black friday, mens det er fire procent af kvinderne, der på forhånd er klar til at bruge 7500 kroner eller mere.

En forklaring på forskellene mellem mænds og kvinders black friday-budget kan være, at flere mænd end kvinder planlægger at købe en elektronisk vare som eksempelvis et fjernsyn eller en smartphone på dagen.

Ifølge undersøgelsen er det hver fjerde mand, der regner med at købe elektronik på black friday eller cyber monday, der følger på mandag, mens det samme er tilfældet for hver sjette kvinde.

- Det er ikke impulskøb, der præger black friday, siger Nicolai Broby Eckert, der er partner hos Simon-Kucher & Partners.

Læs også: Salget af vegetarisk måltidskasse tredoblet hos Nemlig.com

- Vores undersøgelse viser, at folk i stor udstrækning bruger black friday til at købe ting, som de under alle omstændigheder skulle købe på et eller andet tidspunkt - heriblandt elektroniske devices, tilføjer han.

Samlet set er de danske forbrugeres interesse for elektronik stærkt medvirkende til, at danske black friday-kunder i snit har det største budget for dagen i Europa.

På andre områder som for eksempel modetøj er danskerne mere på niveau med forbrugerne i vores nabolande, når det handler om, hvor meget man forventer at købe for på black friday.

/ritzau/

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

B&O sender de første produkter på gaden efter krise-regnskab

App skal give halv milliard forbrugere viden om skadelig kemi

Forbrugere i Europa kan med appen "Tjek Kemien" opbygge vidensbank om varer, der indeholder skadelig kemi.

Nyt krav: Én slags oplader til alle mobiler

Skuffet B&O-direktør: Derfor går vi i minus

Bang & Olufsen mister omsætning og taber penge

Elektronikselskabet fra Struer er ved at ændre sin salgsmodel. Det påvirker omsætningen.

Bilsalget sætter rekord: Større biler og SUV'er trækker op

Nyhedsbrev

Regeringen vil forbyde salg af lattergas i alle kiosker

Ny Harald Nyborg kan blive butik 35, 36 eller 37

DEAS vinder administration af to nye shoppingcentre

2

Sonos sagsøger giganten Google

Fødevarebranchens brikker er blevet allemandseje

Circle K gør det muligt for Børnetelefonen at hjælpe flere

Drab på iransk general gør det dyrere at tanke bilen

Aldrig før har Tesla solgt så mange elbiler

Ny chef skal styrke kommerciel udvikling af shoppingcentre

Fra krise til højkonjunktur: Bilsalget er fordoblet på et årti

1

Power-chef til B&O: Hvorfor må vi ikke sælge jeres produkter?

Skidt dag kostede B&O 277 millioner kroner af markedsværdien

B&O-aktien sables ned efter endnu en nedjustering

Aktionærerne i Bang & Olufsen kan se selskabets markedsværdi falde cirka 260 millioner kroner onsdag morgen.

Bang & Olufsen nedjusterer forventninger til året markant

1

Dårlige anmeldelser strømmer ind: Stor netshop væltet af black friday

Butikken fik 60.000 flere ordrer på black friday, end man havde regnet med.

Regeringen vil forbyde salg af lattergas til unge under 18 år

Kiosk bliver politianmeldt efter stort fund af lattergaspatroner

Samlet var der mere end 34.000 små lattergaspatroner og desuden næsten 300 store lattergaspatroner på hver 950 milliliter.

Dansk elektronikkæde fordobler omsætningen igen

Fyrværkerisalget er i gang - men det må ikke affyres endnu

Minister vil forbyde sød smag i e-cigaretter

Butikskæder oplever stort nej tak til plastikposer

Forbrugerne holdt på pengene før black friday

Stor opbakning til ny citybutik: 1.000 stod i kø ved åbning

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Frode Laursen støtter bæredygtig transport med standarder

Hvad skal din virksomhed investere i i 2020?

Kom Til Stor Åbningsfest Hos Kärcher

Leasing af genbrugt IT - forbedrer jeres likviditet

HOLIDAY WORLD international tourism trade fairs 2020

Samarbejde om innovation med udspring i testfaciliteter

Vil kan hjælp dig med at lave en plan for din næste messedeltagelse!

Tøj brand med historie søger partner

Er I parate til at konvertere til ISO 45001:2018.

De nominerede til Detailforum Awards 2020

Virksomhed tilbyder skibsdele

CTcoin deltager på EuroShop, Düsseldorf 16-20 februar, 2020

Gør noget for miljøet og din egen pengepung med Tracking

Alusteel: Hos ASSA ABLOY en en port ikke bare er en port

Have møbel producent tilbyder produktionsaftale.

Ansøg et rejselegat på 15.000 kr.

Fremtidens BR

God kvalitetesemballage til priser, der er skarpe

Mangler din virksomhed forskellige tape løsninger?

Amager Centrets forvandling

GS1-nyhed: Miljøbilleder

Tacho management i nye klæder

DSV Solutions opnår en årlig besparelse på kr. 80.000!

Ny salgssupporter hos Alux

TrueCommerce driver nyt strategisk initiativ i EESPA

Send til en kollega

0.172