23948sdkhjf

Sendte ni ordrer retur på et år – nu er Anne Marie bandlyst fra Boozt

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

En kunde på Boozt.com er blevet udelukket fra Boozt.com, fordi hun ”ikke har handlet fair.” Usmageligt, lyder det fra Anne Marie Roesen, som har meldt firmaet til forbrugerombudsmanden.

Det var noget af en besked, som Anne Marie Roesen torsdag aften fik fra Boozt.com. Hjemmesiden, der blandt andet sælger tøj og skønhedsprodukter, havde bandlyst hende fra at handle hos dem.

Læs også: Danske butikker måtte spejde langt efter boom i julesalg

Det skriver TV2 Østjylland.

- Jeg tænkte først, at det var spam. Det måtte da være en joke, siger Anne Marie Roesen fra Skanderborg til TV2 Østjylland.

I beskeden fra Boozt.com stod, at hun er blevet inkluderet i deres automatiske ”fair use”-filter. Det skal stoppe kunder, der med meget hyppig frekvens lægger ualmindeligt store bestillinger og efterfølgende sender alle eller næsten alle varer retur.

Men Anne Marie Roesen har sendt under halvdelen af sine ordrer helt eller delvist retur, og derfor undrer det hende, at det ikke er "fair".

Læs også: Milepæl: Nu handler 100.000 danskere for hinanden

De seneste 13 måneder har hun i alt bestilt hos Boozt.com 20 gange – kun 9 gange har hun sendt hele ordren eller dele af ordren retur. Derfor blev hun meget overrasket over mailen fra Boozt.com.

- Jeg synes det er så usmageligt. Det er under al kritik. De skriver alle steder, at der er fri returret, og man får indtryk af, at man kan prøve varerne og sende dem retur, hvis man ikke vil købe det, siger Anne Marie Roesen.

Anne Marie Roesen blev så gal på firmaet, at hun sendte en klage til forbrugerombudsmanden.

- Jeg kan sagtens finde et andet sted at handle. Men måden, de gør det på, gør mig sur. Jeg synes overhovedet ikke det er berettiget, for jeg handler ikke uberettiget meget og sender ikke uberettiget meget retur, siger hun til TV2 Østjylland.

Læs også: Trods fine resultater: Butik lukker på grund af truslen fra nethandel

Hun har endnu ikke fået svar fra forbrugerombudsmanden, men har også kontaktet Boozt.com for at få en forklaring. Indtil videre afviser de at genåbne hendes ret til at handle på hjemmesiden.

Firmaet indførte den særlige klausul for fair use for at dæmme op for de kunder, der returnerer ekstremt meget. Ifølge salgs- og marketingchef hos Boozt.com, Peter G. Jørgensen, har 99,7 % af alle kunder en fin adfærd, og det er de resterende, de vil have udelukket.

- Siden vi begyndte, har vi besluttet, at vi elsker retur. Det skal være nemt at handle hos os, og det skal være nemt og friktionsfrit at sende retur, siger Peter G. Jørgensen til TV2 Østjylland.

- Men der er nogle ekstreme tilfælde med folk, der returnerer rigtigt meget. I sidste uge havde vi eksempelvis en kunde, der købte 23 nederdele i sort og returnerede dem til vores lager igen. Det er sådan en adfærd, vi gerne vil have stoppet.

Læs også: Nu får Flying Tiger en webshop

Boozt.com bruger en algoritme til at finde frem til de kunder, der har en ”mistænkelig” adfærd. Peter G. Jørgensen afviser at kommentere den konkrete sag med Anne Marie Roesen, men han erkender, at det lyder mærkeligt, at hun bliver fanget af algoritmen.

Er det meningen, at det er sådan nogle kunder som Anne Marie Roesen, I vil ramme?

- Nej, det er det overhovedet ikke. Hvis det er tilfældet, at kunden kun har returneret omkring 50 procent af sine varer, så er det en fejl, at hun er blevet udelukket, siger Peter G. Jørgensen til TV2 Østjylland.

Synes du jeres algoritme fungerer optimalt på nuværende tidspunkt?

Læs også: Danske virksomheder vinder EM-sølv i nethandel

- Den fungerer bedre, end hvis vi skulle sidde manuelt og tjekke ordrerne. Men jeg vil ikke sige, at algoritmen er perfekt. Hvis den har lavet nogle fejl, så retter vi op på det, beklager og siger undskyld. Vi vil gerne have, at folk vil handle hos os igen, siger han.

BT har tidligere fortalt om flere kunder, der raser mod Boozt.com efter at være blevet udelukket. Ifølge salgs- og marketingdirektøren er de mange returneringer dog et generelt problem for branchen, og derfor ser han ikke noget problem i, at en af kunderne nu melder Boozt.com til forbrugerombudsmanden.

- Jeg vil meget gerne tage en dialog med forbrugerombudsmanden, hvis han synes det er interessant. Det ville være godt at få undersøgt, om man kan gøre noget branchemæssigt ved den her udfordring, som jo ikke kun rammer os, siger Peter G. Jørgensen fra Boozt.com.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (1)
Forsiden lige nu

Sportmaster-direktør stopper efter salg: Min opgave er afsluttet

Kendte kvinder udvikler bæredygtige re-designs i samarbejde med Trendsales

Grundlægger af optikerkæden Louis Nielsen er død

Louis Nielsen blev landskendt for optikervirksomheden af samme navn. Han blev 75 år.

Tøjkæde tjener millioner med udgangspunkt i traditionelle dyder

Aaskov Modetøj minder om noget fra Matador. Senest gik kæden ud med 8,3 millioner kroner i overskud.

App skal give halv milliard forbrugere viden om skadelig kemi

Forbrugere i Europa kan med appen "Tjek Kemien" opbygge vidensbank om varer, der indeholder skadelig kemi.

Falsk medejer i Sport 24 var en fejl

Manden forklarer, at han ikke vidste, hvad et CVR-nummer er.

Nyhedsbrev

Flertallet af forbrugerne vil have lovgivning om bæredygtigt tøj

Hver fjerde europæer har reduceret deres tøjkøb af etiske grunde, viser ny undersøgelse.

Efter 11 år med underskud: Butikskæde skifter direktør og lukker butikker

Undertøjskæde skifter direktør og lukker butikker

Overskud falder i dansk modehus

Dansk skofirma taber sag om varemærkeret til Louis Vuitton

Planen virker stadig: Matas vokser 84 procent på onlinehandel

DEAS vinder administration af to nye shoppingcentre

Erfaren lokal optiker tager over hos Nyt Syn Ringsted

Et stort ønske om at blive selvstændig er gået i opfyldelse for John Maglemose.

Brillekæde uddeler briller for millioner til socialt udsatte

Salg af Pandora-smykker i bedring efter reklame-fremstød

Løvens Hule fik skjortesalget til at eksplodere

Årets julesalg giver smykkegigant lys i øjnene

Ny chef skal styrke kommerciel udvikling af shoppingcentre

Sportmaster bliver solgt til selskab fra Singapore

H&M-chefer samlede følsom data på medarbejdere i hemmelig mappe

H&M risikerer bøde på 20 millioner euro.

111 år gammel modebutik angriber B2B-markedet

3

Ulovlig prisaftale koster millionbøde

Pandora rykker et skridt tættere på formandsbytte

1

Salling evakueret på Black Friday

Se alle Medlemmernes egne nyheder

DABA lancere ny bagedygtig løsning i genanvendt plast

Oplev den nye IHC® DIN LED dimmer

Louis Nielsen vælger CTcoins kønummer systemer

Deltag i Matchmaking - Nordic EV Summit 2020 i Norge

KUMA fandt en fleksibel løsning

Lad os automatisere din hyldepleje

Pssst … PALOMAT® produktnyhed er på vej

Virksomhed søger producent aftale med skrædder i EU

Slut med Windows 7! Januarudsalget fortsætter hos Datamarked

Download gratis webinar: PDF-scanning af ordrer og fakturaer

Digitaliser din mobile medarbejdere med Solutionweb Apps

Svensk virksomhed søger knappe producent.

Klimakampen er rykket ind

Det her bruger din headhunter sin tid på

Frode Laursen støtter bæredygtig transport med standarder

Hvad skal din virksomhed investere i i 2020?

Kom Til Stor Åbningsfest Hos Kärcher

Leasing af genbrugt IT - forbedrer jeres likviditet

HOLIDAY WORLD international tourism trade fairs 2020

Samarbejde om innovation med udspring i testfaciliteter

Vil kan hjælp dig med at lave en plan for din næste messedeltagelse!

Tøj brand med historie søger partner

Er I parate til at konvertere til ISO 45001:2018.

De nominerede til Detailforum Awards 2020

Virksomhed tilbyder skibsdele

Send til en kollega

0.156