23948sdkhjf

111 år gammel modebutik angriber B2B-markedet

| Af Redaktionen/ | Tip redaktionen om en historie

Modebutik vil klæde business-folket på.

Hvorfor skal folk ikke se godt ud, når de er på arbejde?

Det spørgsmål stillede ejeren af modekoncernen Kaufmann, Henrik Kaufmann, på et møde i den mere end 110 år gamle Aarhus-virksomhed.

Det blev startskuddet til en ny afdeling hos Kaufmann, nemlig Kaufmann Business, som i disse dage kan fejre et års fødselsdag. Og der er ifølge lederen af Kaufmann Business Henrik Overgaard masser at fejre efter et år med fart på i den nye afdeling, fortæller han i en pressemeddelelse.

- Det ser ud til, at virksomhederne har tørstet efter at købe eksklusivt firmatøj fra topbrands, for vi har haft travlt, siden vi startede op i efteråret 2018. Alle kunderne siger i kor, at de vil have at medarbejderne har firmatøj i en kvalitet, som matcher det produkt, de sælger. Og det gælder både i produktionsvirksomheder, hvor receptionister og sælgere skal repræsentere virksomheden på bedste vis, og hos advokatvirksomheder og andre rådgivere, som har habit og skjorte på. Folk føler sig klædt godt på i et kendt brand, forklarer Henrik Overgaard.

Firmatøj fra Boss og Lacoste
Ifølge ham er den helt store forskel, at Kaufmann har nogle brands, som de traditionelle b2b-tøjfirmaer ikke kan tilbyde kunderne. Kaufmann er Danmarks største detailkæde på berømte modebrands, som f.eks. Hugo Boss, Lacoste, Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Burberry, Eton, Sand og mange flere.

Med 18 Kaufmann og 2 AXEL butikker placeret rundt i hele Danmark har Kaufmann en størrelse, som kan honorere de krav, som virksomhederne har til indkøb af tøj og samtidig 50 showrooms fordelt rundt i Danmark, når qUINT butikkerne medregnes.

Selv om Kaufmann er kendt som herretøjsforhandler, så sælges der selvfølgelig også kvindetøj i Kaufmann Business. Her tilbydes brands som, BOSS women, In Wear, Sunwill, Lacoste og Eterna.

Læs også: Kaufmann forlader ikke Bryggen

- Sortimentet i vores Business-afdeling er præcis det samme som hele vores butikssortiment, så hvis man en lørdag formiddag er på shoppingtur og falder over en flot skjorte i en af vores butikker, så har man mulighed for at indkøbe den til sin arbejdsplads. Man kan sige, at vi udvisker uniformen og klæder folk på i noget tøj, som de også ville bruge privat, forklarer Henrik Overgaard. Han tilføjer, at målet for ham er at gøre det nemt for virksomhederne at klæde sine medarbejdere på, så de ser godt ud og føler sig veltilpas.
Logo skal være elegant

De modebevidste medarbejdere hos Kaufmann har måtte arbejde hårdt på at acceptere, at deres kunder skal have trykt eller broderet firmalogo på tøjet.

Læs også: Herretøjskæden Mr vil erobre markedsandele med B2B-koncept

- Som fagmand er det virkelig svært at se på, at mange fuldstændig ødelægger en skjorte ved at påsætte et stort firmalogo på brystlommen eller kraven. Vi er helt bevidste om, at firmaerne er stolte af deres logo, derfor har vi hver gang fokus på at hjælpe kunderne med forslag til, hvor og hvordan deres logo skal sidde på skjorterne og jakkerne, så det er elegant. Logoet skal indgå på en diskret måde, så det selvfølgelig kan ses, men ikke tager for meget fokus, siger Henrik Overgaard.

Får sin egen online tøjbutik
Som en ekstra service til kunderne tilbyder Kaufmann virksomhederne deres helt egen webshop med firmatøj, hvor de selv er med til at lave kollektionen.

Derefter kan medarbejderne gå ind via portalen og bestille det tøj, som de ønsker.

- Hos Kaufmann ligger det i vores dna at yde høj kundeservice og at hjælpe kunderne med at gøre det nemt at handle tøj. Den tilgang til kunderne gennemsyrer selvfølgelig også vores Business-afdeling.
Vi kan klæde alle størrelser på, så de kommer til at se godt ud, da vi tilbyder at sy tøjet ind eller ud, lægge bukser op osv. Kort sagt alle de ydelser du får, hvis du går ind i en fysisk Kaufmann butik. Webshoppen er et eksempel på, at vi er med til at gøre det nemt for firmaerne at handle firmatøj, og det er især en fordel for de multinationale firmaer, som har medarbejdere rundt i hele verden, understreger Henrik Overgaard.
Mere om: B2B | Kaufmann
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Kendte kvinder udvikler bæredygtige re-designs i samarbejde med Trendsales

Grundlægger af optikerkæden Louis Nielsen er død

Louis Nielsen blev landskendt for optikervirksomheden af samme navn. Han blev 75 år.

Tøjkæde tjener millioner med udgangspunkt i traditionelle dyder

Aaskov Modetøj minder om noget fra Matador. Senest gik kæden ud med 8,3 millioner kroner i overskud.

Falsk medejer i Sport 24 var en fejl

Manden forklarer, at han ikke vidste, hvad et CVR-nummer er.

App skal give halv milliard forbrugere viden om skadelig kemi

Forbrugere i Europa kan med appen "Tjek Kemien" opbygge vidensbank om varer, der indeholder skadelig kemi.

Flertallet af forbrugerne vil have lovgivning om bæredygtigt tøj

Hver fjerde europæer har reduceret deres tøjkøb af etiske grunde, viser ny undersøgelse.

Nyhedsbrev

Efter 11 år med underskud: Butikskæde skifter direktør og lukker butikker

Undertøjskæde skifter direktør og lukker butikker

Overskud falder i dansk modehus

Dansk skofirma taber sag om varemærkeret til Louis Vuitton

Planen virker stadig: Matas vokser 84 procent på onlinehandel

DEAS vinder administration af to nye shoppingcentre

Erfaren lokal optiker tager over hos Nyt Syn Ringsted

Et stort ønske om at blive selvstændig er gået i opfyldelse for John Maglemose.

Brillekæde uddeler briller for millioner til socialt udsatte

Salg af Pandora-smykker i bedring efter reklame-fremstød

Løvens Hule fik skjortesalget til at eksplodere

Årets julesalg giver smykkegigant lys i øjnene

Ny chef skal styrke kommerciel udvikling af shoppingcentre

Sportmaster bliver solgt til selskab fra Singapore

H&M-chefer samlede følsom data på medarbejdere i hemmelig mappe

H&M risikerer bøde på 20 millioner euro.

111 år gammel modebutik angriber B2B-markedet

3

Ulovlig prisaftale koster millionbøde

Pandora rykker et skridt tættere på formandsbytte

Investorer føler sig ført bag lyset: Rebuybaby er gået konkurs

1

Salling evakueret på Black Friday

Webshop dropper Black Friday – støtter i stedet Autismeforeningen

Forbrugerne holdt på pengene før black friday

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Virksomhed søger producent aftale med skrædder i EU

Slut med Windows 7! Januarudsalget fortsætter hos Datamarked

Download gratis webinar: PDF-scanning af ordrer og fakturaer

Digitaliser din mobile medarbejdere med Solutionweb Apps

Svensk virksomhed søger knappe producent.

Klimakampen er rykket ind

Det her bruger din headhunter sin tid på

Frode Laursen støtter bæredygtig transport med standarder

Hvad skal din virksomhed investere i i 2020?

Kom Til Stor Åbningsfest Hos Kärcher

Leasing af genbrugt IT - forbedrer jeres likviditet

HOLIDAY WORLD international tourism trade fairs 2020

Samarbejde om innovation med udspring i testfaciliteter

Vil kan hjælp dig med at lave en plan for din næste messedeltagelse!

Tøj brand med historie søger partner

Er I parate til at konvertere til ISO 45001:2018.

De nominerede til Detailforum Awards 2020

Virksomhed tilbyder skibsdele

CTcoin deltager på EuroShop, Düsseldorf 16-20 februar, 2020

Gør noget for miljøet og din egen pengepung med Tracking

Alusteel: Hos ASSA ABLOY en en port ikke bare er en port

Have møbel producent tilbyder produktionsaftale.

Ansøg et rejselegat på 15.000 kr.

Fremtidens BR

God kvalitetesemballage til priser, der er skarpe

Send til en kollega

0.157