23948sdkhjf

Webshop har sparket til væksten hos 55 år gammel møbelbutik

| Af redaktionen/tib | Tip redaktionen om en historie

Siden Janus Mortensen i 2015 overtog ejerskabet af Interiør A/S, har virksomheden haft vokseværk. Møbelforretningen var en velfungerende butik, men den 35-årige ejer ville mere, og derfor etablerede han en tilhørende webshop. Det viste sig at være en god ide.

Læs også: To webbutikker reddet på stregen

På fire år er omsætningen mere end tredoblet, mens antallet af medarbejdere er steget fra fem til 18.  Webshoppen står for mere end to tredjedele af omsætningen.

– Det har været et vildt væksteventyr, og vi har måtte træffe mange vigtige beslutninger rigtig hurtigt. Heldigvis har vi ramt plet på de fleste beslutninger, fortæller ejer Janus Mortensen i en pressemeddelelse.

Interiør A/S

Blev åbnet i 1965 af Møbelsnedker Henry og Gudrun Jessen Kragelund under navnet Kragelund Møbelforretning

Har siden 2015 været ejet af Janus Mortensen

I regnskabsåret 20018 lød virksomhedens bruttofortjeneste på 6,2 mio. kr., mens resultatet landede på 2,7 mio. før skat

 

Lokal forankring
Interiør A/S’s fysiske butik er beliggende i Kragelund mellem Horsens og Vejle, og selvom virksomheden nu sælger varer til hele landet, har det lokale stadig stor betydning.

– Vi har fortsat mange kunder fra lokalområdet, og vi gør en del i lokale sponsorater til forskellige foreninger, som har behov for vores hjælp til arrangementer med mere. Derudover er vores primære arbejdskraft fra lokalområdet, og det er vigtigt for os at kunne skabe arbejdspladser trods vores beliggenhed ude på landet, fortæller Janus Mortensen.

Ny data og gammel dna
Den største årsag til den succesrige forretning er ifølge Janus Mortensen det systematiske og effektive arbejde med online data.

Læs også: Bahne indtager 900 kvadratmeter i storcenter

– Vi har investeret massivt i online tilstedeværelse og testet mange nye teknologier for at lære vores kunder bedre at kende. På den måde kan vi tilpasse vores budskaber til den enkelte kunde og ikke bruge unødvendige ressourcer på markedsføring” siger Janus Mortensen.

Men midt i Facebook-annoncer, konkurrencer og rabat-ordninger har det været vigtigt for ejeren at bevare virksomhedens dna.

– I butikken har vi fokus på vores kunder og deres behov for indretningshjælp, blandt andet med to indretningsarkitekter ansat. Vi har i butikken en uformel tilgang til vores kunder, og alle skal føle sig velkomne og have en oplevelse, når de besøger vores butik. Vores online-kunder får så vidt mulige den samme service, som hvis de handlede i vores fysiske butik, og det er kunderne meget positive overfor, fortæller Janus Mortensen.

Mere om: Interiør
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Mandalay har slået rødder i det jyske

Bauhaus klar til at indtage Slagelse

App skal give halv milliard forbrugere viden om skadelig kemi

Forbrugere i Europa kan med appen "Tjek Kemien" opbygge vidensbank om varer, der indeholder skadelig kemi.

Stark gør klar til at flytte ind hos Silvan

Virksomheder jagter lærlinge til DM i Skills

Svane Køkkenet henter tidligere direktør fra Multiform

Nyhedsbrev

Bygma udnævnt som årets læreplads

Regeringen lover forslag om delvis pesticidforbud

Regeringen vil forbyde salg af lattergas i alle kiosker

Nu får Flying Tiger en webshop

Den danske detailkæde Flying Tiger Copenhagen får digital luft under vingerne og åbner webshop i Danmark i dag.

Millionerne ruller fortsat ind i Illum

Nye regler tvinger kunsthandlere til tjek for hvidvask

Fremover skal landets gallerier og auktionshuse kontrollere købere af dyr kunst for at undgå hvidvask.

Ikea i lokalt indretningssamarbejde

Designa vender tilbage til Bornholm

Bygma dropper Kvik

Plantorama på vej til Hørsholm

Ny Harald Nyborg kan blive butik 35, 36 eller 37

DEAS vinder administration af to nye shoppingcentre

1

Han vil genåbne Biva: Vi ved, det nok skal lykkes

Designa Køkken åbner nyt flagskib i Aarhus

Webshop har sparket til væksten hos 55 år gammel møbelbutik

Ikea betaler 300 millioner kroner til familie efter barns død

Ikea indgår forlig med familie til toårigt barn i USA, der fik en Ikea-kommode ned over sig i 2017 og døde.

Vi ses i Biva – igen, igen

Ny chef skal styrke kommerciel udvikling af shoppingcentre

Praktikanter snydt i løn af stor planteskole

Regeringen vil forbyde salg af lattergas til unge under 18 år

Forskere: Her er fremtidens bæredygtige danske juletræ

Medarbejdere hos omstridt fynsk planteskole fyret efter lønstrid

Fyrværkerisalget er i gang - men det må ikke affyres endnu

Danske Byggecentre: Selvfølgelig skal vi bygge mere i træ

Byggecenterkæde udvider på Sjælland

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Hvad skal din virksomhed investere i i 2020?

Kom Til Stor Åbningsfest Hos Kärcher

Leasing af genbrugt IT - forbedrer jeres likviditet

HOLIDAY WORLD international tourism trade fairs 2020

Samarbejde om innovation med udspring i testfaciliteter

Vil kan hjælp dig med at lave en plan for din næste messedeltagelse!

Tøj brand med historie søger partner

Er I parate til at konvertere til ISO 45001:2018.

De nominerede til Detailforum Awards 2020

Virksomhed tilbyder skibsdele

CTcoin deltager på EuroShop, Düsseldorf 16-20 februar, 2020

Gør noget for miljøet og din egen pengepung med Tracking

Alusteel: Hos ASSA ABLOY en en port ikke bare er en port

Have møbel producent tilbyder produktionsaftale.

Ansøg et rejselegat på 15.000 kr.

Fremtidens BR

God kvalitetesemballage til priser, der er skarpe

Mangler din virksomhed forskellige tape løsninger?

Amager Centrets forvandling

GS1-nyhed: Miljøbilleder

Tacho management i nye klæder

DSV Solutions opnår en årlig besparelse på kr. 80.000!

Ny salgssupporter hos Alux

TrueCommerce driver nyt strategisk initiativ i EESPA

Mangler i nyt til jeres dametøjsforretning?

Send til en kollega

0.125