23948sdkhjf

Webshop har sparket til væksten hos 55 år gammel møbelbutik

| Af redaktionen/tib | Tip redaktionen om en historie

Siden Janus Mortensen i 2015 overtog ejerskabet af Interiør A/S, har virksomheden haft vokseværk. Møbelforretningen var en velfungerende butik, men den 35-årige ejer ville mere, og derfor etablerede han en tilhørende webshop. Det viste sig at være en god ide.

Læs også: To webbutikker reddet på stregen

På fire år er omsætningen mere end tredoblet, mens antallet af medarbejdere er steget fra fem til 18.  Webshoppen står for mere end to tredjedele af omsætningen.

– Det har været et vildt væksteventyr, og vi har måtte træffe mange vigtige beslutninger rigtig hurtigt. Heldigvis har vi ramt plet på de fleste beslutninger, fortæller ejer Janus Mortensen i en pressemeddelelse.

Interiør A/S

Blev åbnet i 1965 af Møbelsnedker Henry og Gudrun Jessen Kragelund under navnet Kragelund Møbelforretning

Har siden 2015 været ejet af Janus Mortensen

I regnskabsåret 20018 lød virksomhedens bruttofortjeneste på 6,2 mio. kr., mens resultatet landede på 2,7 mio. før skat

 

Lokal forankring
Interiør A/S’s fysiske butik er beliggende i Kragelund mellem Horsens og Vejle, og selvom virksomheden nu sælger varer til hele landet, har det lokale stadig stor betydning.

– Vi har fortsat mange kunder fra lokalområdet, og vi gør en del i lokale sponsorater til forskellige foreninger, som har behov for vores hjælp til arrangementer med mere. Derudover er vores primære arbejdskraft fra lokalområdet, og det er vigtigt for os at kunne skabe arbejdspladser trods vores beliggenhed ude på landet, fortæller Janus Mortensen.

Ny data og gammel dna
Den største årsag til den succesrige forretning er ifølge Janus Mortensen det systematiske og effektive arbejde med online data.

Læs også: Bahne indtager 900 kvadratmeter i storcenter

– Vi har investeret massivt i online tilstedeværelse og testet mange nye teknologier for at lære vores kunder bedre at kende. På den måde kan vi tilpasse vores budskaber til den enkelte kunde og ikke bruge unødvendige ressourcer på markedsføring” siger Janus Mortensen.

Men midt i Facebook-annoncer, konkurrencer og rabat-ordninger har det været vigtigt for ejeren at bevare virksomhedens dna.

– I butikken har vi fokus på vores kunder og deres behov for indretningshjælp, blandt andet med to indretningsarkitekter ansat. Vi har i butikken en uformel tilgang til vores kunder, og alle skal føle sig velkomne og have en oplevelse, når de besøger vores butik. Vores online-kunder får så vidt mulige den samme service, som hvis de handlede i vores fysiske butik, og det er kunderne meget positive overfor, fortæller Janus Mortensen.

Mere om: Interiør
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Byggemarked bygger nyt: Det bliver lidt nemmere at være kunde

Fra rester til flagskibsbutikker: Carl Hansen & Søn i nyt samarbejde

Biva-bygninger koster stifter dyrt

Fortsat fremgang hos Nobia

Valentinsblomsterne fik selskab af chokolade i år

Interflora melder om mersalg i forbindelse med salget af årets valentinsblomster.

Fredag åbnede Biva: Få et kig indenfor

Nyhedsbrev

Svane Køkkenet sætter ny mand i front for norsk ekspansion

Træer for 100.000 kroner stjålet fra planteskole: Nu udloves dusør

Formland indtager København

Ni meter reol på vej: Københavnsk showroom skaber travlhed i Tvis

Lokal trælast vil stå til rådighed for Fermern-folk døgnet rundt

Nye ejere til to Designa-forretninger

Danske Byggecentre – nu med lyd

Stark: Tre butikker i Svendborg er ikke for mange

Kronjuvelen taber fart, mens datterselskaber trækker op: Se tallene for Lars Larsens møbler

Klassisk Amager-varehus lukningstruet: Butikken bliver set som et museum

- Jeg har mange besøgende, men ikke nogen kunder, fortæller ejeren.

Lars Larsen-selskaber skifter ud i bestyrelserne

Byggemarkeder bliver mere end et afhentningslager

Ikea Danmark satser på bæredygtig hjemmelevering

Magasin har vilde ekspansionsplaner

Magasin går mod strømmen i et presset marked, hvor stormagasiner falder på stribe,

Bundlinjen krymper stadig, men Bolia runder 900 millioner i omsætning

Jem & Fix bygger nyt i Sædding

Stark åbner ny trælast i Nordsjælland

Ny Daells-direktør efter 11 år med millionunderskud: 2020 bliver et godt år

Stark åbner bæredygtigt byggemarked i Kokkedal

Ikea tilbagekalder krus med farlige kemikalier

Regeringen lover forslag om delvis pesticidforbud

Ny chef skal styrke kommerciel udvikling af shoppingcentre

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Få plads til flere varer med fødevaregodkendte reoler.

Overvejer du at lave en Laudrup?

Flådestyring TTC: Tacho Tracking Canbus

Thorsman arbejdslampe vinder guld

SMART 2020 i Shanghai

Ny type papirbægre skal erstatte plastik til mælkeprodukter

Minibox - et nyt design

Hør mere om EU'S støttepuljer

Sæt pris på dine produkter med prismærkepistoler fra METO

Prøv den nye energiberegner fra ASSA ABLOY

Moderne og tidsrigtigt butiks/bagerikoncept på vej til DK

JEROS på Euroshop 2020

Opnå en 100% automatiseret og fuldt integreret forretning

Checkpoint Systems på EuroShop 2020

Spansk virksomhed søger produktion af solcelle-system

Partner til multimedieudstyr søges

Økologi på fremmarch hos Kryta

Vind i den fysiske butik!

Produktnyhed fra PALOMAT®

Kræver dine kunder, at du kan understøtte Cross Docking?

Mangler din sliddele-forretning produktion?

Skal du på messe?

Hvordan skabes international vækst igennem franchising?

Virksomhed søger producent/leverandører af nødder, frø...

HCS gør det nu endnu nemmere at være renovationskunde

Send til en kollega

0.172